hoe en of stoppen na langvoeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door stier73, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stier73

stier73 Lid

18 dec 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    Ik ben moeder van alexandros, 13 maanden, en ben woonachtig in griekenland. Ik voed mijn kleine nog met de borst, 's morgens en 's avonds en soms tussen de middag als hij wil gaan slapen.
    Beiden zijn we nog tevreden met het voeden maar mijn kinderarts heeft gezegd dat het raadzaam is om te stoppen met borstvoeding omdat Alexandros toch niets extra's meer haalt uit mijn melk. Nu zal ik er inderdaad toch eens mee moeten stoppen, maar het lijkt me best moeilijk. Vooral het inslapen gebeurt 's avonds na het drinken van de borst.
    Aan de andere kant geef ik hem met regelmaat een beetje melk (opvolgmelk maar ook gewone melk), maar hij draait steevast na 2 slokjes zijn hoofd om en wordt zelfs boos. Hij is nog zo enthousiast als hij aan de borst mag; hij begint in zijn handjes te klappen en te kirren van plezier.
    Moeilijk dus, heb je misschien advies?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Meid, wat super dat je al zo lang voedt! Laat je niet uit het veld slaan door "onzin" dat er nu niets meer in zit. OOk na 1 jaar blijft MM een heel goede bron van voeding. Juist! Hoe gemakkelijk is het niet dat je je geen zorgen hoeft te maken als je kindje ziek is en alleen nog maar MM drinkt. Het meest zuivere wat er is. En natuurlijk zitten er wel voedingstoffen in. De melk is echt niet anders geworden na 1 jaar. Het is zelfs zo dat er naarmate je kindje meer onderneemt er ook meer antistoffen in de MM komen, een extra bescherming.

Zo lang jullie beide er nog van genieten zie ik geen reden te stoppen. Uiteindelijk stopt hij echt zelf wel.

Ik denk dat je de stukjes op deze link wel kan waarderen.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Succes en geniet ervan!

Ilse

Deel Deze Pagina