Welke kolf bij volledig kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door zonnestraaltje1981, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hoi,
    Ik had even een vraagje. Aangezien het borstvoeding geven niet goed verliep kolf ik nu al 6 weken en krijgt mijn kindje afgekolvde borstvoeding te drinken. Op dit moment gebruik ik een dubbelzijdige elektrische kolf van Medela (mini electric plus). Deze heb ik van een vriendin geleend. Nu ben ik mij zelf even aan het orienteren op welke kolf ik zelf wil kopen, ik leen liever niet te lang eentje. Welke kolf adviseer jij als je volledig kolft? Ikzelf ben best tevreden over de mini electric maar vroeg mij af dit echt een goede is voor volledig kolven of dat je dan toch een andere adviseerd? Ik ben nog van plan om nog 2 maand met het kolven door te gaan en dan over te gaan op flesvoeding aangezien ik in maart weer moet werken en op mn werk niet echt de mogelijkheid tot kolven heb.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat je zelf schrijft is al prima. Een dubbele kolf is voor volledig kolven wel het beste.
    Daarin is veel verschil te koop. Met natuurlijk verschillende prijskaartjes.

Als je de dubbelzijdige kolven bekijkt zou mijn keuze persoonlijk niet direct de mini electric plus zijn omdat dit niet een echte dubbele kolf is. Wel 2 kolfstukken maar hij gebruikt 1 motortje wat afwisselend links en recht aanzuigt. Een "echte" dubbelzijdige kolf kolft beide kanten tegelijk. Persoonlijk denk ik dat de enkelzijdige Swing minstens zo goed resultaat oplevert als je dat vergelijkt met de MEPlus. Mede doordat het aantal zuigbewegingen per minuut veel hoger ligt. (hoe hoger hoe beter)

De Swing (enkel) ligt rond de 149 euro. Voor een heel goede dubbele kolf kom je bij Medela uit op de Pump in Style (die veel duurder is).
    Ameda (Ameda Lactaline) heeft leuk dubbelzijdig kolfje voor veel minder en voor jouw doel ook prima!

Kijk even rond op internet voor de prijzen. Uiteindelijk is het een keuze wat je zelf wilt uitgeven en hoe lang je de kolf wilt gebruiken.

Heb je hier wat aan? Ik wil namelijk niet op dehet forum echt gaan zeggen welke kolf je moet gaan kopen. Alle merken zijn goed maar je moet goed kijken naar welke kolf je voor welk doel wilt gebruiken.

Succes
    Ilse

3. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hier heb ik zeker wat aan! Bedankt voor je advies!

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Dat is heel fijn, succes met de aanschaf

Ilse

Deel Deze Pagina