Voetenzak of een baby overall voor de pasgeboren baby in de Maxi Cosi?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mompelientje, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voetenzak of Baby Overall?

1. Voetenzak

2. Baby overall

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hoi, ik zou graag weten wat jullie hadden gedaan?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Voetenzak lijkt me handiger maar persoonlijk geen van beide gedaan, dekentje als het (te) koud was.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik heb het allebei gebruikt. Maar toen ze heel erg ieniemienie waren een voetenzak. Zo'n ding dat je echt helemaal dicht kan maken zodat ze er als een soort van opgerold egeltje inliggen.
    Toen ze wat ouder waren was zo'n pakje ook wel erg handig!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier pas bij de derde een voetenzak gebruikt. Bij de andere twee een vestje en omslagdoek met gordelgaten (bij kou een extra dekentje).

5. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Hier gewoon een dekentje

6. rums

rums Niet meer actief

Onze zoon is van maart en toen was het ijzig koud. Dus eerst een voetenzak van babydump zelf en toen een wikkeldoek van snoozebaby

7. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Wij gebruiken de voetenzak. Ook voor in de buggy gaan we de voetenzak gaan halen. Zitten ze altijd lekker warm.

8. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik gebruik een dik buitenvestje en dan de snoozebaby wikkeldeken erin.

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Een wikkeldoek!

Zo'n piepkein nieuw babytje past nooit lekker in een pak. In een voetenzak hangt er vanaf hoe groot ze zijn. Mijne was vrij klein (2880) en hij zou erin verzuipen.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb een maxi cosi voetenzak.
    Vind t ideaal. Uk geboren in mei, wekenlang in de zak vervoerd met een jasje. In de zomer erin en nu alweer een ruime periode de voetenzak erin. Zodat mn mannetje in t begin geen jasje aanhoefde en nu met een dun jasje war, genoeg zit.
    Vind een jas of zo'n heel 'pak' best een gedoe om aan te trekken

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    hier ook de maxi cosie zak in de maxi cosie. zoontje is van september dus hele winter erin gezeten. hoef je ook niet zo'n dikke jas aan want dat zit ook voor geen meter. hup rits dicht en meneer zit lekker warm
    die ski pakjes enzo is zo'n gewurm om zo'n kleine erin te krijgen, das niet handig.
    nu in de wandelwagen ook nog een winterzak erin trouwens.

12. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voetenzak kan je ook makkelijk even open klappen als je wat langer in een winkel blijft oid. Anders stoomt je kindje zo'n pak uit.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen een dekentje. Je gebruikt een maxi cosi alleen msar in de auto dus dekentje ligt er alleen buiten op. Zodrs de auto op temperatuur is, gaat de deken eraf.
    Skipak is echt onnodig en lastig. In de auto veel te warm.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een skipak op zich wel handig als ik naar de stad ga; kind thuis het pak aan en de maxicosi in. In de auto wordt het niet echt warm op zo'n kort stukje. (Als ik zelf ook een winterjas aan heb, ga ik toch niet stoken.) Op de parkeerplaats kan je baby gewoon met pakje en al overgetild worden in de wandelwagen. Anders zit je er toch weer mee dat je je kindje uit die warme voetenzak haalt en weer opnieuw moet 'inpakken' in hetgeen je in de wandelwagen hebt liggen.
    Ook als jew eer terugkomt bij de auto is het fijn. Zo'n voetenzak wordt koud, natuurlijk. Dus dan is het fijn als ze gewoon met hun warme pakje nog aan in de mc kunnen.

Ik koop zo'n pakje gewoon een maat te groot. Dan is het aantrekken geen probleem. Ik vind het in ieder geval niet meer moeite dan een jas of vest aandoen.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wikkeldoek.

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Geen van beide. Ik heb een lekkere zachte wikkeldoek met "maxicosygaten" waar de riempjes doorheen kunnen.

Deel Deze Pagina