Hoe en waar voeden?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kabouter Klus, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik voedde s nachts in bed en regelmatig min of meer in slaap gesukkeld tijdens het voeden. Bij de oudste aanvankelijk nog wat moeite gehad met liggend voeden, maar de jongste kon dat probleemloos. Heerlijk was dat.
    Overdag voedde ik waar het uitkwam, meestal op de bank in de woonkamer, maar ook aan de ontbijttafel en ondertussen de oudste eten gevend. Tja je wordt vanzelf creatief! Jullie vinden vast ook zelf je ritme.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.952
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb geen schommelstoel, maar verder zou ik deze tekst zelf geschreven kunnen hebben. Uit de poang van ikea kom je ook niet makkelijk overeind met een knip en een baby in je armen. :)
    Hier is het inderdaad ook: overdag zoals het uitkomt. 's Nachts of 's ochtends vroeg zittend of liggend in bed. Ik heb een groot kussen tegen het hoofdeinde staan, dat zit prima. De eerste drie maanden sliep onze zoon op onze kamer. Nu hij op zijn eigen kamertje ligt, krijgt hij de één na laatste en de laatste avondvoeding meestal op zijn eigen kamer. Bij de een na laatste voeding is hij in de regel nog wakker. Drinken hoort dan bij zijn bedritueel. Even lekker tot rust komen op zijn eigen kamertje. (zonder tv, eventuele visite en andere afleidende dingen.) Voor de laatste avondvoeding pak ik hem altijd nog even voor ik zelf naar bed ga. Hij drinkt dan slapend, zo lief. Maar dan wil ik niet te ver met hem lopen, zodat hij ook echt in slaap blijft. Bovendien is het op zijn kamertje rond die tijd meestal toch wat warmer dan bij ons, omdat op zijn kamer overdag en 's avonds wel de verwarmng aan staat. Op onze slaapkamer staat hij altijd uit, meestal ook nog met een raam open.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @tupp haha ik heb ook de Poang!! :) (is er ook in schommelvariant)
    Toen ik zwanger was moest en zou ik m perse hebben.. en in de kraamtijd heb ik ernaast staan huilen omdat ik dacht dat ik er nooit in zou kunnen zitten voeden :)

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

's Nachts haal ik mijn dochtertje uit haar bedje en voed haar liggend in ons grote bed. Als ze klaar is ff boeren, verschonen, en dan weer terug slapen in haar eigen bedje.

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Gewoon op de bank. 's Nachts en de eerste voeding van de dag op bed.
    De eerste paar dagen zat ik overdag ook vaak op bed.

6. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Zittend voeden zo gezellig in een stoel is me nooit goed gelukt, dan kon de kleine niet goed aanhappen. Ik had wel een mooie schommelstoel klaar staan maar die is vooral voor voorlezen gebruikt haha.

Voeden lekker liggend dus, op bed of bank. 's Nachts had ik met m'n vriend de deal dat hij de kleine uit bed haalde en naar mij bracht en ik hem er weer in legde, dat werkte goed.

Voor deze kleine ben ik bezig met het bouwen van een co-sleeper (aanschuifbedje) voor aan ons bed zodat we geen van beiden er 's nachts voor een voeding nog uit hoeven. In de woonkamer ligt tegenwoordig een fatboy en denk dat daarop borstvoeden ook makkelijk gaat. We gebruiken hem nu om ons zoontje z'n laatste en enige flesje te geven voor het slapen gaan, gewoon een gezellig momentje samen. :)

Deel Deze Pagina