Of anders toch maar een hobby zoeken? Mijn man speelt petanque, dus die heeft mensen leren kennen op de plaatselijke petanque club. Ik speel graag bordspellen, en heb een groep gezocht en gevonden. Hartstikke leuke mensen! Die zie ik zo'n 1 à 2 keer per maand. Een van de meiden is recentelijk bevallen, en daar ga ik dit weekend bij langs. Fijn baby knuffelen
Wat grappig,ik was wel nieuwsgierig.Meeste vriendinnen wonen ver weg.Dus ik dacht ik ga eens lezen,zie ik allemaal plaatsgenootjes TS,ik heb ook een dochter uit 2003 en zoon uit 2012 (en nog een zoon,uit 2005) ..
Ik ben nu vrijwilliger bij de spelotheek in het dorp hier, erg gezellig en je doet veel contacten op! Nu mijn zoon naar school gaat wou ik ook wat meer contacten in het dorp. dus gewoon vrijwilligerswerk doen in je eigen plaats werkt al heel goed
Lijkt me ook heel lastig. Ik heb vijf vriendinnen vanaf de basisschool. Daar ben ik echt mee opgegroeid. Daarnaast nog een goede vriendin vanuit mijn vorige werk. En verder wel een aantal vrienden, maar die zie ik dan een paar keer per jaar. Op de zwangerschapsgym heb ik een hele leuke meid leren kennen, dat zou nog wel eens een vriendin kunnen worden. Maar echt hechte vriendschappen zoals ik die heb met mijn vriendinnen van de basisschool, krijg ik denk ik nooit meer!
Nou meiden , ik ben 20 bijna 21 en woon in Hilversum. Mijn vriend is 35 Heb een vriendinnetje die ik niet veel zie , verhuisd , man kind etc. Mijn "oude" vriendinnen zijn een beetje blijven hangen terwijl ik al ruim 3 jaar samenwoon en de zorg van een stiefkind op me heb. Ik heb wel een heleboel kennissen maar niet echt vrienden dat ik zeg hee dat is me vriendin. Ik ben juist heel spontaan maar het echte afspreken dat is een probleem, Iemand uit de buurt bij mij die ook wat meer contact zoekt?! Pb me maar. Lijkt mij gezellig...!!
Weet je wat bij mij al vanaf ik klein ben het probleem is. Ik heb nooit bij een groepje gehoord maar juist bij elk groepje dus alle meiden/jongens. Dan zal je denken wat is het probleem?! Nou juist omdat je nergens echt bij hoorden had je nooit echt echt vrienden. Tot ik 15 was toen heb ik 2 jaar echt een leuk groepje met 2 meiden en 4 jongens leren kennen en daar hoorden ik helemaal bij, tot ze allemaal ruzie kregen en ik er geen zin meer in had, Daarbij zijn me eigen leeftijdsgenoten toch iets kinderlijker en ik heb bijv elke week stappen wel gehad.
Ik lees hier over speciale websites wele zijn dat dan? Ik ben het eenzame bestaan ook wel een beetje zat namelijk
Hallo allemaal "vrienden" "maken" is vaak het probleem niet. Mensen ontmoeten (schoolplein, internet, sport wat dan ook) lukt wel, mensen aanspreken en voorzichtige hints geven of iets duidelijker 'gewoon' zeggen 'zullen we eens een bakkie doen' lukt ook nog wel....MAAR DAN... ! DAT vind ik het grootste probleem ! IK ben zo iemand ik vind het gezellig; afspreken, daarna nog eens een berichtje sturen hoe ik het vond, vraag hoe het met die ander is of zoiets en een paar weekjes later weer afspreken en dan vind ik het óók leuk als DIE ANDER eens ALS EERSTE contact met MIJ opneemt. En DAT is voor mij het GROOTSTE probleem. Misschien wil ik wel te snel, te vaak... maar ik ben nu eenmaal enthousiast. En ik heb best vriendinnen. En soms komen en gaan vriendinnen en dat weet ik maar op sommige vriendinnen moet ik soms zoooo ellendig laaang wachten. Dan heb ik bv in juni gezellig met ze afgesproken en een eerfstvolgende keer dat we dan weer afspreken en elkaar zien is dan b.v. oktober. Dat vind ik lang voor degenen die niet heel ver weg wonen. En ja ik weet dat we het allemaal druk hebben, ik verveel me ook nooit en weert altijd genoeg in huis te doen maar soms is het lekker dit te onderbreken met een gezellig 'bakkie doen'. Dus tja; vrienden maken... (sowieso beetje vreemde naam, beter is het te noemen; nieuwe mensen ontmoeten waarvan je hoiopt dat er een vriendschap uit ontstaat, of iets in die trant) dat is niet zo heel moeilijk, maar het "vasthouden" en... ook; nemen ZIJ na een tijdje OOK de moeite om JOU eens een berichtje te sturen met de vraag 'bakkie doen' (of zoiets) ?? Groetjes
Ik heb ook nooit tot een groepje behoort, heb nu overal losse vriendinnen. Ook heel gezellig bij elkaar. Owja en op de studie begin ik nu ook een studiemaatje te krijgen, nog geen vriend dat kan nog komen. *edit* ik denk dat het ook scheeld waar je woont, ik woon in een grote stad, op een autovrij hofje waar tig mensen dagelijks langs je huis lopen, en we onze voordeur dicht naast elkaar hebben.
Ik denk dat dit iets is wat van 2 kanten moet komen. Soms wat meer van jouw en soms wat van de andere. Sommige spreek ik dus ook niet zo vaak en we hebben er allemaal/allebei vrede mee dat dit zo is. Wetende dat de vriendschap erg goed is en we dag en nacht op elkaar kunnen terugvallen, en we het allemaal super druk hebben. Soms ga je ook gewoon weer even meer met de een om en dan weer wat minder, en dan is er weer een ander waar je net wat meer contact mee heb.
Nou die website is hier ook van harte welkom! want veel vrienden heb ik niet. En die ik heb wonen allemaal te ver weg. Ben veel te onzeker om vrienden te maken.
het is ook erg moeilijk om contact te leggen met iemand heb er ook altijd problemen mee gehad heb nu een handje vol gezellige meiden de ene keer koffie bij haar de andere keer gezellig hier en maken dan samen lunch heel gezellig het moet wel spontaan komen of gezellig via een chat eerst soms is het lastig voelde me ook altijd alleen omdat ik ook n baby had maar vind het nu wel gezellig en soms ook wel fijn om alleen thuis te zijn