Hoe en waarop bezuinigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb het gelezen. Interessant stukje!!

Kijk eens of je niet minder vaak de wasmachine kunt gebruiken. Kleding even buiten luchten of mss kan een aantal kledingstukken vaker gedragen worden. Ik ken bv mensen die hun kinderen elke nacht een schone pyama aandoen. De pyama gaat dus na 1x dragen alweer bij de was.
    En minder wasmiddel gebruiken dan op de verpakking staat.

Minder vlees gebruiken bij de maaltijd. En ik heb een aantal recepten waar ik altijd de restjes vlees en groenten weer in kan verwerken.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al gezegd.
    Loop alle terugkerende vaste lasten na. Is het nodig?
    Internet/tv pakketten vergelijken.
    Extra zenderpakketten?
    Abonnementen? Eventueel mobiel verlagen of omzetten naar sim only.
    Heb je een auto? Shop eens naar andere autoverzekeringen.

Boodschappen met een lijstje doen en daar aan houden.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Klopt helemaal!
    Ik heb voor de grap eens wasmiddel gedoseerd volgens de verpakking. Nou ja, 'grap' was het niet echt want ik houd niet zo van verspilling... Maar het was dus zoveel poeder dat het niet eens in het bakje pastte! Voor vuile was gebruik ik ongeveer één derde van de aangegeven dosering en voor minder vuil wasgoed een kwart ofzo.
    Azijn i.p.v wasverzachter kan ook.

Wat ook een heel goede methode is, wat ik het 'halveringsprincipe' noem. Van alles de helft nemen. Tot het weer niet genoeg is, dan ga je een stapje terug en weet je precies hoeveel je moet nemen. Te denken valt aan wasmiddel, shampoo, tandpasta, schoonmaakmiddelen e.d

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik leng het vloeibaar wasmiddel aan met lauw water. Ik bewaar de laatste lege wasmiddelfles en giet de helft van de nieuwe fles in de oude, beide aanvullen met lauw water... en ik koop ze sowieso altijd groot in. In Duitsland heb je wekelijks aanbiedingen van grootverpakking (varierend van 50 tot 100 wasbeurten)
    IK doe hetzelfde met de wasverzachter.

Idd azijn is ook een heel goede wasverzachter en zorgt voor het verdwijnen van de laatste zeepresten.

TS: woon je in de buurt van de Duitse grens? Dan loont het mogelijk om eens in de zoveel tijd luiers, voeding en overige drogisterij artikelen daar in te slaan... scheelt ook ontzettend veel. Gebruik anders de zoekfunctie hier op het forum eens om te zoeken op "boodschappen doen in Duitsland" ;)

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Bedankt voor de tip. Heb mij gelijk aangemeld.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Leuk! Ik ben zelf al lange tijd lid en ik heb inmiddels al ruim 40 pakketten weggegeven. Het systeem werkt goed en het contact met de andere leden verloopt ook erg leuk. (Positiever dan marktplaats, waar ik helaas al een paar keer ben teleurgesteld...)

7. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Als je echt wilt bezuinigen zou ik eerst eens een paar weken/maanden heel scherp gaan bijhouden waar je precies je geld aan uitgeeft. Het is namelijk heel moeilijk bezuinigen als je niet precies weet waar het aan op gaat. En aangezien wij dat ook niet weten, kunnen we ook niet heel gericht tips geven.

Soms zie ik weleens in van die programma's dat mensen het niet breed hebben, maar bijvoorbeeld wel twee auto's voor de deur hebben staan. Of wel braaf wekelijks alle aanbiedingen afstruinen, maar vervolgens tussen de middag net zo makkelijk even een broodje halen bij de slager om de hoek.

Nu klinkt het misschien heel onzinnig dat mensen niet door hebben dat ze daar op kunnen bezuinigen, maar soms zijn dingen zo'n gewoonte geworden, dat ze waarschijnlijk niet eens beseffen dat het ook anders kan.

Dus ik zou zeggen: begin er eens mee om alles op papier te zetten en dan te kijken of er geen alternatieven zijn voor de grootste kostenposten. (En uiteraard hoef je al die details hier niet open en bloot op een forum neer te zetten.)

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik lees mee
    Maar bezuinig ook al op Veel dingen
    Sommige dingen wil ik niet op bezuinigen
    Zoals uiteten

9. Islah

Islah Niet meer actief

En dat is nou juist hardstikke duur... Lijkt me een beetje onzinnig om op je wasmiddel te besparen als je maandelijks 300 euro aan uit eten uitgeeft.

10. Mr Money Mustache :D Ik ben een groot fan en ben dankzij hem toch weer anders tegen dingen aan gaan kijken... Moet je maar ff googelen, hij is echt leuk en hij heeft goede tips :D

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Pessimist :D

Zoiets doe je gewoon voor je familie ( wij wel)

Dus als iemand het zwaarder heeft nodig je die gewoon vaker uit.

Niks ten koste van....

Als je familie het ook zwaar heeft...tja dan gaat de vlieger niet op.

12. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Leuk zeg al die reacties!!
    Veel ervan gebruik ik al, maar ook wat nieuwe tips gezien.
    Thanks

13. Islah

Islah Niet meer actief

Mezelf uitnodigen om deze reden zou ik gewoon niet doen/durven. Zelf anderen uitnodigen zeker wel.

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Overdrijven is ook een kunst.ik bespaar juist op heel
    Veel dingen zodat wij 2x pm llekker uiteten kunnen

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je shampoo, conditioner of een andere tube/plastic fles "op" is.
    Dan knip ik hem door.. Er blijven altijd wat restjes achter de fles, die je er niet uitknijpt..

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee ik rookte 60 Euro PER WEEK weg :(
    Ik rookte een pakje van 40 sigaretten bijna per dag weg en die kosten bijna 10 Euro per pakje. Ik was echt een verstokte roker, stak soms de een met de ander aan :)

Oh voor die luierinleverpunten ga ik eens kijken, lijkt me erg handig!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben de deur naar de gang nooit open staan, hier zijn altijd de deuren gewoon dicht, anders zou de warmte inderdaad weg trekken.
    Ik vind het zonde om de verwarming in de gang aan te zetten want dat trekt direct weg naar boven.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is ook wel erg veel! Hoe kom je op dat bedrag?
    Als wij 'gewoon' (dus zonder bijzondere reden) uit eten gaan, is het al veel als we € 50,- p.p. kwijt zijn!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oei, dat is wel erg veel! Ik zag dat wel eens bij de oudere generatie (nu 70+), maar van onze leeftijd eigenlijk niet!

Als je in je eigen gemeente niet zo'n inleverpunt hebt, misschien in de buurgemeente wel? Of ergens op de route naar je mans werk?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Overdrijven een kunst? Nou, ik las hier wel eens dat mensen voor 700 a 1000 euro per keer uit eten gaan, dus 200 euro per maand aan uit eten lijkt mij niet buitensporig veel.

Deel Deze Pagina