Door te lezen wat mensen daar ongeveer aan kwijt zijn... 50 euro per persoon, dat is dus 100 samen (kinderen niet meegerekend), stel dat je dat 2x per maand doet dan zit je zo al aan die 200 euro. Zoals ik al zei, heb hier wel eens gelezen dat sommigen makkelijk 700 euro uitgeven in een restaurant. Op één avond. Maargoed, ik vind het persoonlijk onzinnig om op alles te gaan besparen zodat ergens kan eten wat ik zelf voor een vijfde van de prijs had kunnen maken, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Misschien ook makkelijk gezegd van me want ik houd helemaal niet van uit eten gaan.
Ik denk dat besparen ook in etappes gaat.... Iemand die 2 keer per maand uit eten gaat kan het al een besparing vinden om maar 1 keer per maand te gaan, terwijl een ander dat weer teveel vindt.
Daar heb je helemaal gelijk in. En als je sowieso al nooit uit eten gaat omdat je daar niks aan vindt (zoals ik), vind je die ene keer al onzin haha.
Ja, precies Wij zijn hier van 2 salarissen naar 1 salaris + WW en daarna naar 1 salaris gegaan en we redden het nog steeds. Soms vraag ik me dan echt af waar mijn salaris aan opging toen ik nog werkte, aangezien we nu nog steeds het best goed redden
Interessante tips allemaal! Luiers kun je vaak bij het kinderdagverblijf inleveren trouwens. Lekker wandelen of fietsen scheelt in de kosten voor benzine, ov en sportschool. Bij nieuwe verzekeringen en abonnementen proberen ze vaak met hoge kortingen klanten te trekken. Wel goed de voorwaarden lezen, want als je 2 jaar aan een duur contract vast zit, heb je niks aan 2 of 3 maanden korting. Boodschappen doen in budget winkels. Merkwasmiddelen, shampoo en conditioner zijn vaak goedkoper bij de Action. Was aan de lijn hangen ipv de droger gebruiken scheelt behoorlijk op jaarbasis. Het meeste is al genoemd en je bent al goed bezig TS! Je zoekt waarschijnlijk tips om snel te besparen, maar de dingen op lange termijn kan geen kwaad. Wil je een keer op vakantie? Vaak zijn er voor bungalow parken hoge kortingen te vinden (kortingsbonnen, mysteryparc bij bungalows.nl etc). Lekker een dagje weg? Kijk op vakantieveilingen.nl. Houd hierbij voor jezelf een maximum bedrag aan en houd rekening met de administratiekosten. Je wilt jezelf vast niet 'opsluiten'en zo kun je toch met lage kosten af en toe wat leuks doen. En niet vergeten zelf boterhammen mee te nemen als je en dagje weg bent natuurlijk.
Hier doe ik het volgende (ook uit milieu/verspillings-oogpunt): * tandpasta, shampoo, wasmiddel etc. veel minder gebruiken. Je hebt echt maar zo weinig nodig! * hetzelfde met eten/drinken: ik kan makkelijk 4 keer thee zetten met 1 zakje bijvoorbeeld, de laag pindakaas die ik op mijn brood deed kan stiekem wel op 3 boterhammen etc. Ik deed pasta/rijst altijd op gevoel en had altijd veel te veel. * Overdag een trui extra aan ipv de verwarming hoog * Lichten uit zodra het niet nodig is * We drinken eigenlijk alleen maar water en thee (rest vinden we gewoon niet lekker) en we roken niet, scheelt ook een hoop
Kijk eens op eenvoudigleven.blogspot.com zij haalt veel groente en fruit van de markt aan het einde van de dag en ook groente en fruit met plekjes. Door daar heel slim mee om te gaan, in te vriezen, wecken, restjes te verwerken in de soep eten ze heel goedkoop.
Maar zij heeft ook allerlei contacten en mensen houden dus ook groenten/fruit apart speciaal voor haar...
Hahaha wij net zo! We hadden 3.000 per maand.. Maar waar het allemaal naar toe is gegaan ???? Nu doen we het van 1 loon, gaan bewuster met geld om en sparen daardoor gewoon.
Ik bedenk mij opeens dat de ouders van een ex een afspraak met de slagerij van de supermarkt hadden. Vlees dat op zaterdag 'over' was, konden ze veel goedkoper kopen. Het was wel een groot gezin, dus het vlees kwam ook wel op. Einde van de dag kun je op de markt ook veel makkelijker afdingen.
Ja hoor, maar ik denk niet dat marktkoopmannen zomaar allerlei groenten en fruit voor je apart gaan houden. Dat doen ze meer voor vaste klanten die ze al jarenlang kennen, zoals de vrouw achter deze blog. Maar aan het eind van de markt dingen kopen, scheelt natuurlijk sowieso vaak. Al is de kwaliteit van marktgroenten soms wel veel minder dan die van de supermarkt. Dat verschilt ook wel een beetje per markt.
Uit eten is tegenwoordig helemaal niet zo duur Je kan bijna overal voor vaste prijs onbeperkt eten En ja mss vind je t onzinnig dat ik op bepaalde dingen Bespaar en dan wel uit eten ga maar leven moet ook leuk zijn En wij geven echt nietMeer uit als 100 pm om te uit eten
Wij geven ook zo'n bedrag uit per maand aan uitstapjes / uit eten hoor Dat maakt het toch net allemaal even wat leuker. Daarentegen bespaar ik dan weer op dingen die ik niet belangrijk vind, zoals merkkleding. Je hoeft vaak niet eens overal op te besparen. En ik zou beginnen met de dingen die niet belangrijk voor je zijn. Als er dan echt nood aan de man is kan je nog meer besparen door de dingen aan te pakken die je eigenlijk liever niet aan zou pakken...
Over Teunie van eenvoudig leven. Die marktkoopman belt haar op als hij aan eind vd dag een overschot groente fruit heeft. Zij neemt dat dan mee voor een prikkie. Die man belt haar vast ook omdat zij een grootverbruiker is met zo'n groot gezin Als je, net zoals ik, geen markt in de buurt hebt, kun je nog steeds goedkoop aan groente/fruit komen. Buiten de aanbiedingen van AH, enz om heeft de aldi op vrijdag en zaterdag weekendvoordeel. Dan hebben ze een aantal soorten groente, fruit, vlees en broodproducten in de aanbieding. Ook de lidl heeft altijd groente, fruit en vlees in de aanbieding. Ik betaal bijna nooit de volle pond voor dit soort producten. Uit eten: vroeger gingen wij ook geregeld uit eten en waren dan zo 70 euro op een avond kwijt. Dat vind ik ook jammer van het geld maar ik hou er wel van om eens met een vriendin uit eten te gaan. Mijn man heeft er ook niets mee dus hij gaat bijna nooit uit eten. Hier in de buurt zit een pizzeria. 13 euro voor een pizza, 2x drinken en een ijstoetje na. Niet duur. Indisch restaurant heeft lekkere curry gerechten voor 13 euro. Met mn zus ga ik wel eens naar een goedkoper tentje 5,50 voor een bord met gewokte groenten met patat. Of een ontbijtje voor 2,00 daarvoor krijg je 2 sneden zelfgebakken brood met beenham, jam, ei, koffie of thee en jus d'orange.
- TV verkopen en overstappen op een internetabonnement - bekijk of je over kunt stappen van energieleverancier - heb je nu niets aan, maar kijk of je in december over kunt stappen op een voordeligere zorgverzekering - heb je een auto en heeft je man die niet nodig voor zijn werk: dan de auto de deur uit - Zijn er abo's op sportscholen/tijdschriften/krant of iets anders? Allemaal opzeggen. Ten slotte nog wat tips. Als je niet meer kunt bezuinigen, is het slim om meer inkomsten te vergaren. Ik snap dat de banen niet voor het oprapen liggen, dus dan is het slim om andere dingen te doen. - Ga op zoek naar thuiswerk - Kook in grote hoeveelheden en verkoop het op Thuisafgehaald maakt het delen van maaltijden makkelijk - Je kunt geld verdienen met apps als Roamler en Smartspotter (ik verdien daar zo'n 40-50 per maand mee) - Wellicht zijn er kinderen waar je af en toe op kunt passen uit de buurt? Voor een middagje/avondje. Ouders blij en jij wat extra centjes. (ook leuk voor de andere kids) - Ben je ergens goed in? Bijvoorbeeld schilderen of naaien. Ga dan spullen maken en verkopen! Succes! Hopelijk vindt je gauw een baan, zodat er wat meer lucht komt
Weet je wat trouwens ook helpt?! Zelf een blog beginnen over besparen! Je krijgt dan van medebespaarders vaak tips waar je zelf nog niet aan had gedacht Ik vind het superhandig iig