hoe en waarvoor gebruiken jullie microvezeldoekjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Sinds kort ben ik er achter dat je microvezeldoekjes op een speciale manier moet gebruiken.
    1. nooit wassen met een wasverzachter (wat ik dus al jaren deed :))
    2. in de wasmachine wassen zonder wasmiddel, alleen met azijn
    3. gebruiken zonder schoonmaakmiddel, alleen met water.
    4. uitspoelen onder de kraan hoeft niet, want vuil blijft toch in het doekje zitten
    5. .....

Punt 1: Snap ik.
    Punt 2: Moet je die microvezeldoekjes echt apart gaan wassen zonder wasmiddel en wasverzachter en met azijn? Hoe leeg is dan mijn wasmachine? Of moet je echt een HEEL VEEL microvezeldoekjes hebben zodat áls je gaat wassen je een wasmachine vol hebt? :$ Hoe doen jullie dit?
    Punt 3: Alleen met beetje water en een microvezeldoekje schoonmaken... Maar dan ruikt het toch niet lekker schoon? Kun je een microvezeldoekje wel met een beetje schoonmaakmiddel gebruiken? Of gaat dan de 'werking' eruit?
    Punt 4: Oké. Dus gebruiken en dan gewoon op aanrecht laten liggen? En als ie echt vies is, in de wasmachine?
    Punt 5: Hoe en waarvoor gebruiken jullie de microvezeldoekjes? :( Daar ben ik dus erg benieuwd naar!! :)

Groetjes,
    Hanna

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hahaha,

Nou ik was ze gewoon uit...wel zonder wasverzachter...en ik spoel ze ook gewoon uit na gebruik...vuil water dat er af komt joh!

en ik gebruik ze om aanrecht schoon te maken...toilet...badkamer (doucheCabine)...en hmm om met pledge mijn meubels schoon te maken.....verder gebruik ik ze om de tuinmeubels schoon te maken (hardhout) dat schuurt lekker!! En beter als een spons zoals ze adviseren....

Enneuh de auto ermee schoon maken, enkel niet de lak...je krijgt namelijk krassen! binnenin wel overal..

Droog gebruik ik ze om af te stoffen....en gewoon om glans op mijn aanrecht te krijgen (hardsteen)

Zoooo...eigenlijk gebruik ik ze overal voor hahaha.

Groetjes,
    MIranda

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik gebruik ze als vaatdoek hahahahahahaha

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Sorry misschien een hele stomme vraag maar wat zijn in hemelsnaam microvezel doekjes, wat moet ik me daar bij voorstellen ?

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Chantal; dat zijn van de doekjes die je in allerlei kleuren hebt, ze voelen een beetje ruw aan.
    Ze worden ook wel wonderdoekjes genoemd. ;)

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik doe er trouwens mee:

-als vaatdoek gebruiken
    -afstoffen (beetje klammig)
    -met Glassex/Instanet gebruiken
    -vlekken mee wegpoetsen

Doe er eigenlijk wel redelijk veel mee!
    En ik gebruik ze wel met een beetje allesreiniger oid samen hoor.;)
    En uitspoelen doe ik dus wel!

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Oke dan, en zijn het ook echt wonder doekjes ;)

Dan sla ik ze ff in :D

Waar kan je ze eigenlijk kopen?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik gebruik ze om weg te gooien :D! Haha! Vind dat zulke vieze vervelende doekjes. Heb er toen een stapel gekregen van mn schoonma omdat ze toch zo geweldig waren (betsy wonderdoekjes waren het ofzo geloof ik), maar ik vind het echt zulke vieze doekjes om vast te hebben, droog of nat dat maakt niet uit, ik heb er dus gewoon niks mee en heb ze netjes in de kliko gedaan ;)!

9. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hier worden ze oooooooveral voor gebruikt en gaan gewoon mee de wasmachine in en worden ook met wasverzachter gewassen.
    Geen probleem.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, dat is volgens mij wèl een probleem. Ik deed dat ook altijd, maar dan houd je uiteindelijk 'gewone' doekjes over. Het microvezel-effect gaat er dan uit.
    Ik ben dus nu van plan om nieuwe aan te schaffen en de oude weg te gooien. Nieuwe doekjes voelen ook beetje ruw aan, die oude die met wasverzachter e.d. gewassen zijn, voelen helemáál niet meer ruw aan. En volgens mij is dat dan een teken dat de 'werking' eruit is. 8)

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hmm, hier leer je nog eens wat van ;)

Ik gebruik ze dus ook voor veel dingen maar was ze ook gewoon met de andere was en dus met wasverzachter.
    Maar moet ik dan nu echt een aparte was gaan draaien voor die doekjes? Ik was namelijk alles met wasverzachter....

Ook gebruik ik ze gewoon icm allesreiniger en ik spoel ze gewoon uit.

Doe het dus helemaal fout :D

12. Muizzy

Muizzy Lid

26 mrt 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Hier worden ze ook voor alle schoonmaakactiviteiten gebruikt en ik zou niet meer zonder ze kunnen:)

Ik was ze ook met wasverzachter, gewoon om de reden dat ik geen zin heb om die dingen apart te wassen...
    Ook uitspoelen na gebruik en met schoonmaakmiddelen gebruiken wordt hier gedaan.

Alleen hier doen ze het nog prima en voelen ze ook nog ruw aan. Misschien verschil van merk van de doekjes ofzo....?
    Ik was ze trouwens op 30 graden en meestal in het korte programma van 45min. Misschien maakt dat ook verschil?

Volgens mij heb ik die van mij een hele tijd terug bij de Xenos gekocht. Ik ben er tevreden over:)

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook een grootgebruiker.. zou er niet meer zonder willen haha.. Gebruik het voor alles eigenlijk, toilet, badkamer, auto (binnenkant), ramen wassen etc... Voor het eerste gebruik hou ik ze een nacht in koud water en de dag erna in de wasmachine *niet in de droger* aangezien ik allergisch ben voor wasverzachter word dat zoieso niet gebruikt.... Gebruik ze meestal met glassex of groene zeep.. Het vuil gaat in het doekje zitten maar als je het doekje regelmatig uitspoelt gaat het vuil er gewoon uit.. Voor afstoffen gebruik ik ze niet, dat stof krijg ik er nooit meer uit, ook niet na grondig uitspoelen..

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Kijk maar eens op de volgende site of ergens anders via google:
    Schoonmaakparty

Toen ik dit las, dacht ik: "Oh, oké.... ik gebruik de microvezeldoekjes dus niet op de manier zoals het zou moeten...."

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Bwa, echt wonderen doen ze niet maar ik vind ze wel erg handig.:p

Je kunt ze kopen bij Blokker, Action...ze hebben ze op erg veel plaatsen!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.877
    113
    Ik gebruik ze net als Hanneke om weg te gooien, vind het echt ondingen! Gebruik gewone vaatdoekjes, veel makkelijker.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Gebruik ze overal voor. Als vatendoek, voor de schoonmaak, voor de vloer.
    Gewoon met schoonmaakmiddel. Was ze wel altijd zonder wasverzachter en ze gaan niet in de droger

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik veeg er stof mee (zowel droog als vochtig), maak er mijn vitrinekast en ramen (voor de hondensnoet) met glasreiniger mee proper, als doekje als ik mijn ramen gewoon was, ...
    Voor de vloer heb ik een andere microvezel dweil (een van vileda), maar dat is ook super!

Ik was ze ook gewoon met de andere was mee, dus ook met wasverzachter. Ze gaan wel niet mee in de droger.

Bij Zeeman vind je ze ook voor een prijsje ;)

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    ik was ze gewoon hoor. En gebruik ook allesreiniger. Heerlijk;)
    ik gebruik ze dus gewoon als poetsdoek. HEt neemt wat meer op dan een normale, dus ik ben al blij.
    Ik heb ook mv dweilen, heb het idee dat dat beter gaat dan een normale!

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    En dan ook om bijv. even je mond mee af te vegen...? 'k Vind ze namelijk zo typisch aanvoelen.... ;)

Deel Deze Pagina