wanneer zwemmen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Marieke077, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Vanaf wanneer mag je met een baby gaan zwemmen? Ik hoorde ergens dat dit pas mocht nadat t is ingeént, klopt dit?

2. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Goedenmorgen!

Bij ons zwembad kun je vanaf 3 maanden beginnen met ouder/ babyzwemmen.

3. Ik dacht dat het vanaf 6 weken mocht, maar wij hebben gewacht tot onze dochter 3 maanden was.
    Maar vanwege het gerucht over chloordampen zijn we de eerste maanden maar een enkele keer met haar gaan zwemmen.
    We zijn dus niet bij babyzwemmen geweest.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er zijn nogal wat bacterien in de meeste zwembaden. En dat wordt dat vaak zoveel mogelijk tegen gegaan door een lading (ongezonde hoeveelheid) Chloor..

Wij zijn met 3 maanden voor het eerst wezen zwemmen, gewoon omdat dat vroeg genoeg is. Het water is vaak ook wat kouder, dus ook niet zo prettig.
    Het babyzwemmen is hier pas vanaf 6 maanden!

5. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Hier kan je vanaf 6 weken babyzwemmen. Het bad waar het babyzwemmen wordt gegeven is ook extra verwarmd. Tenminste dat is bij ons hier in het zwembad wel.

6. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Hier kan het al meteen na de eerste prikken. Ik ga morgen voor het eerst, superspannend!

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb op internet gelezen dat het al met 6 weken mag. Maar mag je de baby dan ook meenemen naar het strand? En in zeewater laten zwemmen?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mee naar het strand lijkt me geen probleem, maar in de zee laten zwemmen, lijkt me erg koud voor zo een kleintje. (of het zeewater moet erg lekker warm zijn ;) )

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zelf zou het zekker niet in de zee laten in nl want dat is veelste kout. als je gaat baby zwemmen is dit in een verwarmt bad. van plus minus 30 grade. en dat is het nl zee water niet.

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    O ja dat is waar. Het kan inderdaad te koud zijn. Nee toch maar liever niet in de zee laten zwemmen.

Deel Deze Pagina