Ik ben ook even aan het meelezen Bij de eerste: 's ochtends stapte ik om 08.30 uit bed en plons... vliezen gebroken. In de loop van de ochtend begonnen de weeën en om 16.30 is hij geboren na 1 uur persen. Bij de tweede: 's ochtends om 6.00 uur voelde ik lichte krampjes en rond 9.00 uur dacht ik pas 'hee dat kunnen wel eens weeën zijn'. Om 10.00 uur was de verloskundige er en: 5 cm.! Ze brak de vliezen en om 10.40 is ze geboren. Nu weer zwanger, 40+2 en sinds vannacht voorweeën. Vanochtend trok het weg en vanmiddag begon het weer om daarna weer weg te trekken.... Nooit eerder gehad, ik heb dus ook geen idee of dit nou door gaat zetten of niet!
Bij mij braken de vliezen om 01.30u s nachts, daar werd ik wakker van. Daarna gelijk heftige weeen en toen om 02.30u de vk kwam, bleek ik al 5 cm te hebben. Weeen kwamen achter elkaar dus echt een weeenstorm. Na 4 uurtjes mocht ik al gaan persen, maar helaas duurde dat 2,5 uur... Waardoor om 07.58u onze zoon werd geboren. Onze zoon was 1 dag te vroeg. En nu mag ik binnenkort weer, ben heel benieuwd hoe deze gaat verlopen. Succes!
Inmiddels kan ik antwoord geven op mijn eigen vraag (heb zelf dit topic gestart) Mijn bevalling is als volgt verlopen: 's ochtends ben ik gestript en 's middags begonnen de weeën. Ik moet zeggen dat ik de weeën niet herkende zoals ze normaal worden omschreven (een golfbeweging: een aanloopje, hoogtepunt en weer afzwakken). Het voelde wat mij betreft echt als menstruatiekramp. Na een uur kwamen ze al iedere vijf minuten. 22 uur later is mijn zoon geboren. De dagen voor mijn bevalling heb ik nergens last van gehad. Geen voortekenen, niks van dat alles!