Nutriton of rijstebloem?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Arja, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter slaapt sinds 2 nachten vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend. Ik had in de laatste fles rijstebloem toegevoegd. Nu heb ik ook Nutriton gekocht tegen het spugen. De voeding wordt hier ook dikker van en ik denk dat het ook meer verzadigd. De slabbetjes kunnen zowat terug de kast in, eerder waren ze niet aan te slepen. Ideaal spul dus dat Nutriton, maar volgens mij hoef ik nu geen rijstebloem meer aan de laatste fles toe te voegen omdat er al Nutriton ingaat. Wat is jullie ervaring hiermee? Alleen Nutriton geven of ook nog rijstebloem erbij doen?

Kun je trouwens alleen johannesbroodpitmeel van Nutriton kopen of is dat er ook van andere merken?

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Rijstebloem vult volgens mij beter dan nutriton,, Liam heeft nutriton ivm zware reflux en die kreeg gewoon rijstebloem erdoor heen voor het vullen,,

Liefsz

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden ook nurtiton tegen de honger. Daar zijn we met 3 maand mee begonnen. Omdat de kleine ondanks nurtilon FOrte nog 6 flessen a 200cc wilde.
    Door de nutriton kon hij weer met 5 flessen toe, en het beetje spugen van de forte was ook direct opgelost.

Vanaf 5 maanden zijn we in de laatste fles rijstebloem gaan doen, maar dan zonder nutriton. Dat maakte helemaal geen verschil qua honger of qua spugen. Dus blijkbaar werkten die 2 dingen hier hetzelfde.

In jullie geval zou ik alleen nutriton geven, als daarmee het probleem opgelost is. Dan heeft rijstebloem geen enkel nut, en dat is officieel vanaf 4 maanden.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nutriton maakt alleen dikker en heeft eigenlijk geen voedingswaarde. Rijstebloem is wel voor meer verzadiging. Bij mn dochter (had erge reflux) deed ik altijd al nutriton erbij en de laatste fles ook rijstebloem. Zijn echt twee verschillende dingen.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik laat bij de laatste fles de nutriton weg en doe de volle 3 eetlepels rijstebloem in de fles. dit werkt voor ons perfect.
    Ik heb het johannes brood[pitmeel ook nog niet van een ander merk gezien.

6. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    ik liet ook altijd de nutriton weg in de laatste fles en deed er dan rijstebloem dooheen, ind zijn rijstebloem en nutriton twee verschillende dingen, nutriton zorgt alleen voor verdikken, rijstebloem voor mee verzadiging, beide zou ik persoonlijk niet doen maar hangt van je kindje af, het valt isa veel te zwaar als ik ze er allebeide doordoe!

Deel Deze Pagina