2 vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marijcha, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Fijn forum dit! In vergelijking met ander forums zijn hier altijd veel mama's actief die adviezen geven :)

Daarom heb ik weer 2 vraagjes ;)

Het gaat hartstikke goed met onze dochter en doet overdag ook goede tukkies. De ene keer laat ik haar bij ons slapen, dus in dr wipstoeltje of in haar box of op t speelkleed en ik laat haar 2 tukkies doen in bed.

Alleen nou zit ik met de tijd tussen de twee laatste voedingen. Wat te doen met ons meisje? Als ik haar op bed leg is het of overstuur huilen óf diep in slaap vallen en dan om een uur of 01.00/02.00 uur voor de fles komen en daarna rond 05.00uur weer. Eigenlijk dus 2 nachtvoedingen.

Maar als we haar bij ons houden, in onze armen is ze ook niet tevreden.
    Dus wat doen jullie, op bed leggen of iets anders?

Dan een inbaker vraag... hoelang aan een stuk kan dit. Zij gaat er om 22.30 uur in komt dan om 04.30 uur om de fles en dan om 07.30uur weer. Dan wil ik de dag beginnen, maar na nog geen klein uurtje is ze weer moe en kan ze weer een tukkie doen.

Nu wil ik dus morgen gaan proberen haar direct na de fles weer terug te leggen, alleen zit ze dan wel lang aan een stuk in de pacco.
    Voor de nachtfles laat ik haar ingebakerd zitten en verschoon ik alleen als het echt nodig is, anders wordt zij weer zo wakker!

Heel verhaal, maar hopelijk zijn er moeders met eigen ervaringen of advies :)

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Voor de voeding hebben we eigenlijk altijd gevolgd, dus lekker laten slapen en dan maar een keertje extra eruit 's nachts.
    Wakker maken voor een voeding werkte voor onze kinderen toch niet dus daar zijn we snel mee opgehouden.
    Maar dat is voor ieder kind anders.

Inbakeren heb ik geen ervaring mee.

3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Wij voeden gewoon snachts op verzoek, hij kwam eerst ook 2 x snachts, maar nu die wat meer voeding krijgt draait hij zijn eige ritme bij en komt hij er nog maar voor 1.

Wij bakeren onze zoon ook wel eens in ( als hij veel te druk is met zn armen en benen en daardoor niet kan slapen ) maar na de nachtvoeding is hij bijna altijd heel rustig en kunnen we hem gewoon onder zn laken / deken leggen.

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik voed op verzoek. Hij slaapt van nu 19.30 tot 05.30. Toen hij nog wat eerder in de nacht kwam (half 5) heb ik eens geprobeerd om hem om 23.00 te wekken voor een voeding in de hoop dat hij in de ochtend pas weer kwam. Nou mooi niet hoor! En nu heeft hij het zelf bijgedraaid tot 05.30 sinds een paar dagen.

Ik baker hem in vanaf het naar bed gaan om 19.30 en laat hem met zijn nacht/ochtend voeding er ook in. Daarna slaapt hij weer tot 08.00 en dan haal ik hem er uit. Met zijn middag slaap gaat hij er ook in. Ongeveer van 12.00 Tot 14.00. Wij hebben overigens de puckababy, dus iets meer vrijheid dan de pacco. De overige korte slaapjes gaat hij niet in de puck. (Deze slaapjes doet hij dan ook niet in bed)

5. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd op verzoek gegeven. Maar als ik het zo lees zou ik haar lekker op bed leggen er gaat vanzelf een voeding vanaf.

Wij bakerde onze dochter elk slaapje in en ze ging inderdaad meteen na haar eerste voeding haar bedje weer in. Maar meestal verschoonde ik haar wel s morgens omdat ze dan altijd wel der broek vol had :)

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nachtvoeding; wij deden dat altijd op verzoek. Toen ze eenmaal langer gingen slapen sliepen ze altijd het langste stuk vanaf 19 uur. Meestal kwamen ze in eerste instantie rond 1 uur en rond 4 uur om de ochtend om 7 uur te beginnen. Ik ging dan gewoon extra vroeg naar bed om zo wat meer te slapen. Beiden gingen vanzelf door naar de hele nacht slapen, zonder iets extras te doen.

Inbakeren; onze oudste hebben we ingebakerd. Hij sliep wel elk slaapje in bed en ook elk slaapje ingebakerd. Volgens mij is doorgaans het advies om alle slaapjes in te bakeren, maar als het zo goed gaat: niets aan verandern ;)
    Dus ook snachts lag hij de hele nacht ingebakerd.

Over de avonden; heb je al eens geprobeerd een extra voeding te geven als ze ontevreden is? Anders kun je dat doen.
    Onze jongste heeft de eerste maanden savonds niet in bed gelegen. Vaak probeerden we het, maar dan ging hij huilen terwijl het overdag wel goed ging. Ik hou niet van laten huilen, zeker niet alleen in een bedje. Bij ons was bij ons nemen of in de box slapen wel goed. Dus deden we dat elke avond. Uiteindelijk ging het van de een op de andere dag wel goed om hem in bed te leggen savonds en sindsdien slaapt hij in bed.

Volg je dochter in zulke dingen die je nu vraagt.

Deel Deze Pagina