Advies nodig, baby 2 weken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hoi iedereen,

Momenteel loop ik even tegen een paar dingen aan, Yinthe is precies 2 week geleden geboren ( bij 38 week ) en is de eerste 5 dagen opgenomen voor een infectie, ze heeft 5 dagen antibiotica gehad. Ze is opgeknapt en nu lekker thuis, ze is alleen heel erg onrustig. Ze huilt niet heel erg veel maar kreunt veel en strekt haar benen en armen vliegen overal heen. Ze schopt dekens af als we haar in de kinderwagenbak leggen, en geloof me die liggen strak.
    Kan ik hiervoor al een slaapzak gebruiken? Ik lees veel dingen over reflux, Yinthe spuugt niet maar verder komen er wel een aantal zaken overeen, ook de hik. Die heeft ze zo'n 3 keer op een dag. Ook steeds meer krampen waarin ze dan helemaal overstuur raakt.

Kan iemand mij advies geven over het slaap gedeelte? En zou ik maandag toch even moeten bellen met het cb?

2. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Wat bij ons heeft geholpen was bij een slaapzak zonder mouwen de armsgaten dichtnaaien. Armpjes en baby in de slaapzak stoppen en dan dichtritsen. Je kindje heeft dan nog wel bewegingsruimte maar kan zichzelf niet zo snel wakker maaien.

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Misschien kun je haar inbakeren? Hier ook een kleintje met ruim 38 week geboren.. Ook veel gekreun en gemaai. Sinds afgelopen week bakeren we hem in, en nu kreunt hij minder, slaapt beter/vaster en is overdag ubervrolijk. Ook hij spuugt soms en daar doen we nu voeding voor indikken..

4. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Wat ik begrepen heb is dat inbakeren en reflux niet samen gaat, dus zal je dat eerst uit moeten sluiten

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochter had verborgen reflux en haar kinderarts raadde inbakeren juist aan. We hebben daar trouwens een packo voor gebruikt en geen doeken, is makkelijker en minder warm. Die mocht je bijvoorbeeld ook na vaccinaties gebruiken.

Ts, als ik het zo lees met dat overstrekken en de hik en zo zou het misschien wel verborgen reflux kunnen zijn. Ruik maar regelmatig bij haar mondje of ze zuur ruikt. Het komt best veel voor bij pasgeborenen.

Maar in ieder geval zou ik inbakeren en iets vaker kleine hoeveelheden te drinken geven, en kijken hoe dat gaat.

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    allereerst gefeliciteerd met je dochter en wat naar dat ze al in het ziekenhuis heeft gelegen!

Daarnaast zou ik het niet zo'n drama vinden dat "maaien" met armpjes en benen. Je "bestrijd" daarmee namelijk alleen het "symptoom" en niet de klachten.

Onze eerste had er helemaal geen last van maar 5 weken geleden bevallen van een dochter en zij maait er ook flink op los. Dit doet ze voornamelijk bij reflux (ook die van haar is verborgen, ik vind dat je dat vrij duidelijk kan zien, hoesten proesten verslikken kokhalzen niezen en hikken) en bij krampen (gevolgd door persen en heeeel veel lucht).

De bewegingen van pasgeborene zijn gewoonweg heel ongecontroleerd dus als ze dat gaan gebruiken wanneer ze pijn hebben tja dan wordt het al snel een ongecontroleerde bende :)

Die van mij is nu 5 weken en de bewegingen worden langzaamaan stukken minder ongecontroleerd.

Er bestaan 100 middelen tegen reflux en krampen maar aan het einde van de dag is het feit gewoonweg dat ze er doorheen moeten, hoe vervelend dan ook.

Als ze echt last heeft van de reflux dan kan soms een kinderarts uitkomst bieden dmv medicatie. Ik zou een week of 8 minimaal afwachten of het niet minder wordt.

Wat hier helpt is wanneer ze zo'n "aanval" heeft laten zuigen, pink of speen, hierdoor ontspant ze, maar ook dit geldt niet voor elke baby.

Daarnaast vind ik inbakeren een raar idee, ze heeft pijn en daardoor de onrust, maar dit zegt wel iemand die anti inbakeren is.

Succes!

7. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Probeer overdag een draagdoek! Dan zit de kleine rechtop, dicht tegen je aan.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Gefeliciteerd! Je zou kunnen kijken naar de symptomen verborgen reflux.
    Onze uk heeftdaar ook last van, overstrekken, knorren, veel geluiden, hikken, opboeren daarna krijssen door maagzuur, maaien met de armen, schudden hoofdje.
    Bij twijfel alvast de leefregels uitproberen misschien is dat al voldoende.

9. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens even er wat over lezen. Bedankt!

Deel Deze Pagina