Meningen gezocht🙈: Nu ik mama ben van onze prachtige Mees zit ik met een dilemma, ik ben fotograaf & er gaat dus geen dag voorbij zonder dat mees op de foto gaat. Nu knaagt alleen bij mij facebook & Mees. Natuurlijk ben ik trots dubbel trots als een "fotoshoot" gelukt is, trots op ons ventje en trots op mijn werk! Maar tegelijk als ik dit deel zijn de foto's beschikbaar voor iedereen en dat wil ik dan eigenlijk weer niet, showen wel maar dat "openbare" baart mij als moeder zorgen. Het plan was: Alleen foto's plaatsen waar mees zijn gezicht niet zichtbaar op is. maar na een shoot van vandaag kon ik het niet laten toch de foto's daarvan op Facebook te delen... Gevolg binnen 1min hadden 4mensen de foto's al opgeslagen en zelf gedeeld weer... Hoe zouden jullie dit doen? & dan voornamelijk de foto's van bijvoorbeeld fotoshoots (die toch een toevoeging aan mijn portfolio zijn ook).
Ik zou het zelf niet willen. Alleen op mijn eigen FB en dan alleen zichtbaar voor vrienden. Mijn partner is er nog veel stelliger in. Die wil helemaal geen foto's van ons evt. kindje op Facebook. Ook niet als het op 'vrienden' of 'privé' staat.
Ik hou er al niet van om foto's van mijzelf op Internet te gooien op welke site dan ook, laat staan van mijn kinderen. Heb dus ook geen foto's van ons op Internet, heb geen fb dus dat scheelt. Ik zou wel uitkijken, met de foto's die je maakt die waarschijnlijk dan ook erg mooi gefotografeerd zijn dat ze niet 'illegaal' worden gebruikt door andere website's voor reclame oid
Tja ik ben daar weer niet zo moeilijk in... Mijn stiefmams is fotograaf en elk half jaar maakt ze een serie, die ik ook vol trots deel Nu heb ik het nog nooit meegemaakt dat ik mijn foto's bij vreemden terug vond en ik heb liever ook niet dat mijn foto's gedeeld worden. Vind ik ook een rare gewoonte. Mijn moeder deed/doet dat graag. Mijn Facebook is verder afgeschermd, ik accepteer niet iedereen als vriend en 'vrienden' die mij niet bevallen, ontvrienden ik weer, alles voor alleen vrienden, foto's die zij 'liken' zie je niet op hun tijdlijn. Dit kun je instellen. Maar idd als ze je foto opslaan en verder publiceren, daar doe je niets aan, het risico van Facebook. Mijn foto's zijn wel beschermd door mijn stiefmams door haar merknaam erin, dus foto's mogen niet ergens (commercieel) voor gebruikt worden. Er gaan hier nooit, bikini-foto's oid op fb. Altijd gekleed, dat vind ik wel weer eng. Maarja trotse mama's willen graag hun mooie kindjes showen
Ja zo deed ik het ook, maar dan gaan familieleden de foto's opslaan en zelf plaatsen op Facebook & dan staan ze dus wel "openbaar" dat maakt het zo lastig zeker met de foto's die gerelateerd zijn aan mijn fotografie. Dit was mijn eerste x newborn dus uiteraard trots dat het überhaupt lukte.
Ja heb zelf inderdaad ook alles op alleen vrienden al een hele tijd, maar familieleden weer niet dus als die foto opslaan en zelf plaatsen zijn ze openbaar. Mijn professionele foto's zijn ook voorzien van logo uiteraard en privé plaatjes was de bedoeling alleen zonder herkenbaar gezicht. Vind het gewoon een lastig dilemma
Wij hebben nog geen kinderen.. maar ik ben wel heel stellig.. Ik wil geen foto's van mijn kinderen op het internet. Punt. Ik zal het zelf niet doen, en ik zou ook enorm pissig worden als iemand dit wel doet. Ik zal het dan ook duidelijk kenbaar maken dat dit niet gewenst is. Je kunt zo'n foto nooit meer verwijderen. En er zijn genoeg gekken op de wereld. Zodra ons kindje groot genoeg is kan hij of zij zelf bepalen of ze dat wel willen. Ik zet zelf ook amper foto's van onszelf op het web. Dus dat zal geen grote verandering zijn. Ik merk wel dat niet iedereen het er mee eens is.. die vinden dat ze dat recht hebben. Nou daar gaan we dan wel over in discussie.. ik wil het gewoon niet..
Wij hebben ook nog geen kinderen helaas, maar ik wil het ook niet en ik zal ook duidelijk aan anderen zeggen dat hun ook geen foto's mogen plaatsen van onze kleine. Gelukkig denkt VL er hetzelfde over
Ik heb daar een hele andere houding over. Ik zet gewoon foto's van mijn kereltje op Facebook (alleen vrienden) en die mogen best door zijn trotse oma gedeeld worden met haar vrienden. Verder zet ik ook wel een foto of wat van hem op mijn blog. Het zijn amateuristische foto's en in dat aspect zou elke fotograaf diep bedroefd zijn om daar reclame mee te maken. Wat betreft de vieze mannetjes; ga gerust je gang op een foto. Mijn kerel staat er altijd gekleed/geschikt op. Als je erop wil fappen; doe je dat maar lekker. Daar kan ik verder toch weinig mee en ik heb liever dat je op een foto fapt dan dat je je aan 'echte' kinderen vergrijpt. Dus tja, wat dat betreft; wat niet weet, wat niet deert. Ik ben een trotse mama en ontzettend blij met mijn kleintje(s). De hele wereld mag weten wie het zijn. En ik ben net Liam Neeson als er wat mee gebeurt. Denk aan de 'I will find you'-speech. Ondertussen mogen mijn vrienden/familie meegenieten van mijn kiekjes Want daar is het voor bedoelt en voor zover ik weet worden ze daar ook merendeel voor gebruikt.
Wij zetten geen foto's van Noud op internet/facebook. Onze omgeving weet dit ook en die hebben dit te respecteren. Wel zet ik af en toe iets erop als een handje of een voetje maar verder niets.
Ik doe niet aan foto's op internet en ook niet aan Facebook. Ik vind het helemaal niks.. dus kan me goed voorstellen dat je dit niet wil. Ik zou dus geen foto's delen.
Ik zet ook vrij vaak foto's van de kinderen op facebook, gewoon omdat ik het leuk vind om te delen en omdat ik weet dat familie van ver weg het leuk vindt de kids een beetje op afstand te volgen. Ik heb alles staan op 'alleen vrienden' en maar 1x gehad dat iemand een foto ging delen, dat was mijn broer en die heb ik gelijk gezegd dat ik dat niet wil omdat hij heul veul vrienden heeft die ik niet ken. Hij heeft ze toen meteen weer verwijderd. Sommige zeggen dat je de foto's nooit weer kunt verwijderen, maar dat kan best. Je kan ook instellen dat ze voor niemand zichtbaar zijn maar je kunt ze ook gewoon verwijderen. Zal best dat zoiets altijd stiekem op internet blijft bestaan als een of ander bestandje maar geen normaal mens kan dat toch meer zien dan? Als de kinderen ouder zijn ga ik niet meer foto's plaatsen of heel af en toe. Op een gegeven moment mogen ze zelf beslissen of ze het willen en welke foto wel of niet. Ik zet overigens nooit foto's van andere kinderen op facebook, ook niet als mijn kind er bij op staat. Vraag me wel af pf mensen die geen foto's van hun kinderen op facebook plaatsen ook aan de psz, opvang, school en sportclub hebben doorgegeven dat er geen foto's van hun kind geplaatst mogen worden op internet. Die websites zijn namelijk veel meer openbaar dan jouw facebook!
Wij plaatsen wel foto's, alles staat wel op privé. Ik vind het gewoon te leuk om foto's van haar te laten zien, mijn geen foto beleid heeft nog geen dag geduurd 😂
Ik heb slechte ervaringen met foto s delen op fb.ze hebben 2 x een nep account gemaakt met mijn foto s.heb fb eruit gegooid nooit meer.
Ik zou heeel kritisch zijn op welke foto je gebruikt, maar zlu zelf best een gezichtje laten zien hoor. Combinatie van showen en reclame maken. Nogmaals; wel heel kritisch kijken naar welke foto, maar ik zou niet per se alleen onherkenbare flto's gebruiken. Foto's die bv te bloot zijn of later erg genant zouden kunnen zijn, zou ik nooit op fb zetten. Maar een prachtige foto van een prachtig snoetje, waarom niet?
Ik heb geen fb en wil ook niet dat mijn kinderen erop komen. School heeft ook geen toestemming om mijn kind erop te zetten. Ik zou als ik jou was heel voorzichtig zijn. En fb is niet de enige manier om reclame te maken voor jou als professioneel fotograaf.
Hier komen de kinderen niet op Facebook Onze dochter wil dat niet en geeft dit dus zelf aan...onze zoon weet niet van het bestaan en ik doe het gewoon niet omdat mensen er van alles mee kunnen doen Denk toch dat je het nooit helemaal kunt voorkomen ( school et cetera...) maar zelf doe ik het dus niet