Hoe en wanneer kies je een peter/meter voor je kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baby4me, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Hallo,

Ik ben heel benieuwd wat de 'regeltjes'zijn mbt kiezen van een peter/meter voor je kindje.
    Wanneer kies je deze personen? Al in de zwangerschap of pas na de geboorte of pas als je kindje gedoopt wordt? En geef je je kindje ook de naam mee van peter en/of meter als voornamen of hoe doe je dat?
    En wat houdt het hebben van een peter/meter in voor jou? Is het iemand die ook echt voor je kindje gaat zorgen mocht er wat met jou of je partner gebeuren of is het meer voor de vorm iemand die een beetje specialere betekenis heeft voor je kindje.

Groetjes,

Baby4me

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi Hoi,

Ik weet nu al wie het zullen worden maar vertel dit pas tegen de tijd dat de kleine gedoopt wordt. Voor mij houdt het in dat het om 2 mensen gaat die voor mijn kleintje kunnen zorgen voor het geval er iets met me gebeurd. Wil dus mijn broertje en schoonzusje vragen, kan me nl geen betere, lievere en betrouwbaarste mensjes voorstellen voor mijn baby! :)

groetjes, jessy

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi Hoi,

Ik weet nu al wie het zullen worden maar vertel dit pas tegen de tijd dat de kleine gedoopt wordt. Voor mij houdt het in dat het om 2 mensen gaat die voor mijn kleintje kunnen zorgen voor het geval er iets met me gebeurd. Wil dus mijn broertje en schoonzusje vragen, kan me nl geen betere, lievere en betrouwbaarste mensjes voorstellen voor mijn baby! :)

groetjes, jessy

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    oeps :p

5. AnnieP

AnnieP Lid

26 nov 2006
    68
    0
    0
    Limburg
    Wij wisten op voorhand al wie de peter en meter zou worden als we een kindje zouden krijgen. Wij hebben zo ook bekend gemaakt aan de ouders en broers/zussen dat wij zwanger waren. ( Tegen onze ouders gezegt: wisten jullie trouwens dat ... peetoom/peettante wordt dit jaar? )

De peter/meter kies je dus eigenlijk al voor de geboorte.
    Bij ons worden de peter/meter ook op 't geboortekaartje vermeld, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Het is trouwens niet de bedoeling dat, als jullie komen te overlijden, dat de peter/meter jullie kind(eren), als ze jong zijn, op gaan voeden. Dan wordt er een voogd benoemd en dat is heel wat anders.

Voor ons is een peetoom/peettante een speciaal iemand die wij gekozen hebben om als " beschermengel" te fungeren bij ons kind.

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben 2 meters en die hebben we ook tijdens de zwangerschap benaderd en zij staan ook vermeld op het kaartje.
    Bij ons zijn het 2 mensen die naast een normaal contact geen familie of enorm bevriend zijn. Het is bij ons de bedoeling mocht er onverhoopt wat met ons gebeuren dat zij samen de juiste beslissing kunnen maken voor onze zoon. Je kunt nu wel iemand uitzoeken maar als die persoon straks nog uch kinderen heeft wil die dan ook nogsteeds voor jou kind klaar staan? Er zijn tal redenen te bedenken waarom over een aantal jaar de situatie heel anders is. Dus hopelijk nooit maar als het ooit iets met ons gebeurd maken zijn samen een verantwoordelijke keus dat weet ik zeker.

Deel Deze Pagina