Hoe en wanneer merkte je dat je zwanger was?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Milanatje, 20 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milanatje

    Milanatje Actief lid

    4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Hi meiden,

    Ik ben benieuwd wat jullie eerste symptomen van een zwangerschap waren en wanneer dit ongeveer was?
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Het uitblijven van mijn menstruatie :) Kwaaltjes begonnen hier rond de zes weken.
     
    Rozeline, vrouwvan en Sado vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Bij de oudste werd ik nog voor de NOD misselijk en draaierig .
    Bij de middelste kwam ik er achter omdat ik 8 weken na mijn bevalling van de oudste terug begon over te geven.
    Bij de 3de gewoon te weten gekomen door te testen,( ik begon al voor nod) symptomen kwamen later.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Weeiig op de maag en kokhalzen voor de nod. Bij de goede zwangerschappen was het teken dat ik geen spotting had. Bij de slechte had ik spotting naast t weeiige gevoel.
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij de 1e uitblijven van menstruatie (kwam er pas achter dat ik bijna 10 weken ver was) geen kwaaltjes.

    Bij de 2e en 3e heb ik een minimale innestelingsbloeding gehad, en had ik bij beide het ontzettend koud de hele dag door. En was ontzettend moe. Al voor nod, en ook al getest voor nod. En ook hier weer uitblijven van de menstruatie:)

    Bij de 3e kreeg ik echt last van misselijkheid met ong 5,5 weken tot ongeveer een paar dagen geleden. Nu geen kwaaltjes meer afgezien van de vermoeidheid dan.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Voor nod geen andere ‘kwalen’ als anders. De misselijkheid en alles kwam met 5/6 weken.
     
  7. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Ik had voor het eerst in m'n leven zo ontzettend droge lippen dat ze stuk gingen. Verder geen verschil, tot ik met 7wk enorm uitviel tegen een kind en dat is echt helemaal niks voor mij. Toen toch maar een test gedaan voor de zekerheid (eigenlijk om zwangerschap uit te sluiten want wie verwacht dat nou na 12 jaar en zo'n lange cyclus was ook niks nieuws) en ja hoor, twee dikke vette strepen. Hartstikke zwanger. :p
     
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Bij deze zwangerschap doordat ik niet ongesteld werd en stond ook met verbazing te kijken naar het streepje omdat ik 2 dagen daarvoor nog negatief testte. Bleek een wat latere innesteling.
    Bij mijn andere 3 zwangerschappen voelde ik een felle steek en wist ik het gewoon ofzo. Geen verdere kwaaltjes. Dat kwam pas rond 6 weken.
     
  9. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    7 dpo. Moest huilen op mijn dochter haar kinderfeestje omdat ik alle kinders zo lief vond :roflmao: en zag groen van de misselijkheid op de terugweg in de auto. Twee dagen later positieve test.
     
  10. Eliss92

    Eliss92 Actief lid

    7 jul 2017
    463
    452
    63
    Vrouw
    Bij mijn eerste had ik 7 dagen voor NOD 'savonds ineens last van mijn borsten. Dag daarna een positieve test. Met weken werd ik supermisselijk en spugen tot aan 10 weken.

    Bij mijn tweede had ik nergens last van voor NOD. 1 week na de positieve test werd ik weer supermisselijk tot aan 12 weken.

    Nu gaan we voor een derde dus dat is nog afwachten.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Elke zwangerschap... gevoelige borsten ruim voor nod.
    Elke keer begon het rond 8-9 dpo en testte ik die dag ook gelijk licht positief.
    De laatste zwschap gevoelige borsten op 6 dpo, toen getest en een vage streep (echt twijfelgeval). De dag erna een mooie roze streep, licht, maar zeker geen tuur :)
     
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    De 1e zwangerschap gloeiwangen en weeïg op de maag, beetje grieperig dus dacht dat het daardoor kwam. Was ook overtijd maar linkte dat ook aan dat zieke gevoel. Toen met een paar dagen overtijd dus positief getest, was een cadeautje.

    2e daarentegen heel erg gepland. Met ovulatietesten wist ik mijn eisprong dus begon op 8dpo al te testen en licht positief! Voelde weer die gloeiwangen en een beetje dat lekkere gevoel in m’n maag weer, verliefd weeïg haha.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Hier 3x hetzelfde.
    Pas ruim na de positieve testen begon ik het ook echt te merken.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Milanatje

    Milanatje Actief lid

    4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Ik had afgelopen vrijdag echt een heel misselijk gevoel (week na eisprong) waardoor ik zoiets had van 'hey, zou het?'. Maar dat gevoel is intussen weer volledig verdwenen. Enkel nog steekjes in de onderbuik maar dat zegt niet bepaald iets.

    Daarom dat ik benieuwd was!

    Als jullie zo vroeg testen met welke test doe je dat dan?

    Ik zou vandaag 9/10 DPO zijn.
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb de Kruidvat 2v5 test gebruikt :) die was hier direct positief
     
  16. Milanatje

    Milanatje Actief lid

    4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Ook zo vroeg al?
    Ook zo vroeg al?
     
  17. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.175
    113
    Bij mijn oudste voelde ik me wat misselijk en duizelig, en typische menstruatie-klachten (krampen vooral, die had ik altijd heel erg, tot in m’n bovenbenen) bleven uit, een dag voordat ik ongesteld moest worden een testje gedaan en die knalde meteen.

    Bij de jongste was ik énorm humeurig, echt alsof ik heftige pms had, ik kon niks hebben. Alles stonk. Maar daarnaast ook buikpijn alsof ik echt ieder moment ongesteld zou gaan worden, dus ik deed geen test op
    de dag dat ik ongesteld moest worden. Dag erna bleef m’n menstruatie ook weg, toen toch maar getest ;)
     
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    10dpo :)
     
  19. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik had totaal niet verwacht dat ik zwanger was (al mijn zwangerschappen niet trouwens) had wel bij de eerste zwangerschap, de tweede (Miskraam) en de huidige zwangerschap vrij snel na NOD last van mijn rug.
    Bij mijn dochter had ik vanaf week 5 wat meer vermoeidheid, en vanaf week 8 misselijk en veel braken.
    Huidige zwangerschap vanaf week 5 pijnlijke borsten, braken, vermoeidheid
     
  20. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Vanaf 2 dagen voor nod kreeg ik zo nu en dan een steek in m'n baarmoeder. Totaal anders dan wat ik normaal (dacht te voelen/)voelde. Hierdoor had ik al een sterk vermoeden! Ook had ik sinds een paar dagen voor nod een zeer sterk reukvermogen.. Ik rook bijvoorbeeld onze kasten (de geur van 'nieuwe meubels'):eek: en een ananas die op de fruitmand lag rook ik ook op meters afstand heel sterk:o:. Ik moet zeggen dat ik altijd al een goed reukvermogen heb gehad, maar toen ik zwanger was kon ik wel solliciteren om 'speurhond' te worden voor de politie:roflmao:
     
    boterbloempje93 en chuppie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina