Hoe en wanneer merkte je dat je zwanger was?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Milanatje, 20 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    1e zwangerschap ineens doodmoe en duizelig. Testte pas 4 dagen later op 12 dpo licht positief.

2e zwangerschap vlagen misselijk vanaf de dag van innesteling. 10 dpo positief getest.

Voor de rest de maandelijkse pms kwaaltjes beide keren ook gehad.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben getrouwd 4 wkn na stoppen pil. Ik was vooral heel blij dat ik niet ongesteld was op de grote dag ;). Tijdens huwelijksreis veel menstruatiekrampen en pijnlijke borsten, verwachtte iedere dag menstruatie, maar na een weekje suggereerde mijn man dat er misschien toch iets anders aan de hand was. Ik vond het nogal vergezocht van hem, ik was toch nog aan het ontpillen? Tijdens de tweede week van huwelijksreis (5 wkn zwanger achteraf gezien) kreeg ik last van (extreme) vermoeidheid, veranderde eetlust, problemen met geuren en een opgeblazen gevoel. En ging het plassen 'moeizaam' (zachte straal, duurde even voor op gang kwam, vaak aandrang).

Bij 2e werd ik misselijk en emotioneel labiel (huilen om de kleinste dingen) paar dagen voor NOD. Kreeg ook last van slapeloosheid en weer datzelfde plasprobleem. 10 dagen na NOD pas positieve test in handen (en later bij termijnecho ook week terug gezet), dus al vroeg kwaaltjes.

Bij miskraam had ik extreme hoofdpijn, slapeloosheid, zeer pijnlijke borsten, misselijkheid en opgeblazen, maar ik dacht extreme PMS. Pas toen ik ging overgeven een test gedaan. Toen waarschijnlijk 5-5,5 wkn.

Bij 3e kreeg ik bandenpijn vanaf 10 dpo, met ook weer menstruatiekrampen en dat plasprobleem. Daarna zette buik heel snel op, kwam slapeloosheid en gevoelige borsten. Met 5.2 wkn van de ene op de andere dag geen eetlust, extreem misselijk en overgeven (hyperemesis gravidarum).

3. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Door op 16 dpo bloed te verliezen naar icsi. Toen om het af te sluiten een zwangerschapstest gedaan en die bleek positief. Dag erna nog twee super grote stolsels verloren en nog 2 dagen bloed verloren. Super onzekere tijd.

doordat ik medicatie gebruikte had ik wel veel bijwerkingen, hierdoor niet goed te zeggen wat door medicatie, zwangerschap of punctie kwam

4. Saar2022

Saar2022 Lid

23 dec 2021
    19
    10
    3
    Vrouw
    Al ruim een week voor mijn NOD op het werk onpasselijk geworden. 4 dagen voor mijn NOD een positieve test gedaan. Nu 4 weken en 2 dagen en al elke dag misselijk met vlagen, hoofdpijn en pijnlijke borsten.

5. Koekie101

Koekie101 Lid

25 dec 2021
    15
    11
    3
    Vrouw
    Ik had vanaf 6 dagen voor nod enorm pijnlijke opgeblazen borsten en pijnlijke tepels. Daarbij kreeg ik elke avond een gloeihoofd en voelde ik me moe/ grieperig. Ik teste dan ook al 6 dagen voor nod licht positief.

6. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik lag ineens in de auto te slapen van vermoeidheid bij een ritje van 10 min. Ik kan niet slapen in de auto. :o: Dus ik was of ziek, of zwanger. Dezelfde avond een positieve test.

7. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    1e zwangerschap warrig.
    2e zwangerschap voelde ik mijn litteken en rechter eierstok tijdens de innesteling (na keizersnede en verwijdering van linker stok een erg gevoelige/pijnlijke buik)..
    Gevolgd door duizelingen, misselijkheid, mn zoontje begon over baby's te kleppen en ik ben warrig/moe. Ik ruik ook verdacht veel...nooit geweten dat het vakje met het kinderbestek in de lade zo kan stinken :roflmao:

Mirjam2020 vindt dit leuk.
  8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Dat was hier 3x totaal anders:
    Bij bbz extreem emotioneel vanaf drie dagen voor NOD (achteraf hoge hcg waarden).
    Bij miskraam ook 3 dagen voor NOD emotioneler dan normaal en maagzuur, koude voeten (hartje zomer) en vanaf nod in de ochtend wakker worden met hongergevoel (dat heb ik nooit). Bij huidige zwangerschap weeïg gevoel vanaf 11dpo (dit was nieuw voor mij en een reden om toch te testen) en weer dat hongerige gevoel. De ellende begon bij 6 weken (honger, extreem moe, wel eten, niet eten, niks smaakte echt, algehele ellendigheid) en duurde tot dik 11 weken. Sinds een paar weken weer snel vermoeid en bandenpijn…

9. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Eigenlijk helemaal niks, was er van overtuigd dat het mislukt was... overigens de hele zwangerschap vrij weinig kwaaltjes gehad *klopt af*

10. Karin038

Karin038 Lid

29 dec 2021
    12
    40
    13
    Vrouw
    Ik wist het eigenlijk toen ik een innestelingsbloeding had. Mijn lichaam is gewoon erg raar. En ik word overal ongesteld door. Woensdag 22 december mocht ik testen. De vrijdag ervoor veegde ik was bloed af en tot mijn verbazing werd dit eens geen ongesteldheid maar bleef het bij weinig en was het zaterdag helemaal gestopt.

11. zwanenburg123

zwanenburg123 Nieuw lid

23 jun 2016
    4
    1
    3
    NULL
    NULL
    ik kwam er achter toen mijn borsten zeer begonnen te doen en dat ik de haakjes van mijn beha moeilijker dicht kreeg

12. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik was al na een week na eisprong continue misselijk, gevoelige borsten en voelde vanalles in en rondom mijn baarmoeder (geen krampen) en toen de duizelingen. Toen wist ik het wel!

13. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw

Haha dat herken ik, bij m’n 2de zwangerschap zat ik huilend op de bank naar een bevalling te kijken, toen wist ik genoeg.

14. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    1e zwangerschap gewoon een gevoel. Een week voor de test eventjes enorme krampen gehad, dacht dat ik ongesteld ging worden. Na een week was ik nog niet ongesteld, snapte er niks van, dus maar een test gedaan en die was positief.

Nu ben ik weer zwanger. Het was gewoon een gevoel en ik had zere borsten, wat ik anders nooit heb. Ik kan dat gevoel trouwens niet beschrijven.

15. Maja88

Maja88 Actief lid

7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    Ik had een zere plek onder / achter mijn tepel. En toen we op oudejaarsavond gingen gourmetten, rook ik alle rauwe groenten extreem goed. Het viel me ook al op dat ik de poepluier van mijn dochter aan de andere kant van de woonkamer al kon detecteren. Normaal heb ik niet zo een speurneus.

Verder had ik wat krampjes die overeen komen met menstruatiepijn. En vlaagjes van een beetje misselijkheid. Ik had de hele week (voor NOD) obstipatie en erg veel dorst!

Op 1 januari ineens een positieve test in handen! Wat een fantastische start van het nieuwe jaar :D

JNZ en capo vinden dit leuk.
  16. CABA

CABA Lid

6 jan 2022
    19
    24
    3
    Vrouw
    Ik was bij mijn eerste ronde al zwanger ik voelde alles al vanaf mij ovulatie een hele verandering gevoelige borsten menstruatie klachten wat niet hoorde en heel raar maar ik had rugklachten ik voelde mezelf heel anders dan normaal. Ik had trouwens gelezen dat je het niet eens heel duidelijk zou voelen maar ik kan je zeggen dat het bij mij heel anders was dan gelezen. Ik verwachtte de eerste keer niet dat ik meteen zwanger zou zijn maar deed toch een early test 4 dagen voor nod en het was heel duidelijk een tweede streepje. En nu willen we een 2e kindje erbij weer dezelfde klachten gehad ook mijn eerste ronde alleen test ik negatief nu 1 dag voor nod dus afwachten wat er straks gaat gebeuren.

17. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    1e zwangerschap misselijkheid
    2e alleen uitblijven menstruatie en opgezette buik
    Bij deze zwangerschap als eerste een behoorlijk opgezette buik, pas mijn eigen broeken nauwelijks meer (smorgens gaat nog maar s avonds echt niet meer)

18. maliro

maliro Niet meer actief

Ik ben 4x zwanger geweest, waarvan 2 zijn geëindigd in een miskraam. Bij alle keren deden al voor de nod mijn tepels pijn. Alsof ze bevroren waren ofzo. Heel naar

19. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Bij deze zwangerschap kwam ik er bij 5 weken pas achter. Ik was ervan overtuigd dat ik niet zwanger was en wachtte elke keer tot het doorbrak. Had de dezelfde krampen als altijd, ik had het tegen mijn moeder gezegd dat ik al bijna een week te laat was. En zei zei, ga testen je bent zwanger maar ik wuifde het weg, toch besloot ik de volgende ochtend vroeg te testen en deze was goed positief. Achteraf gezien met precies 5 weken.

20. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    10dpo helderrood bloedverlies, ik dacht dat m’n menstruatie was begonnen en was verdrietig omdat het onze laatste ronde was voor begin mmm. Ik was al lang gestopt met zo vroeg testen ivm alle teleurstellingen, maar omdat ik nooit spot deed ik de volgende dag toch een test. Had hem zelfs al op de bank naast me neergegooid, na alle negatieve testen geen enkele hoop om ernaar te kijken, maar toen ik toch even keek omdat ik wilde weggooien zag ik opeens een heel klein streepje! Dan streepje is de dagen erna opgelopen en inmiddels ligt mijn zes maanden oude dochter hier heerlijk te slapen :)

Irisje24, JNZ en Cobon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina