Hoi hoi, Ons zoontje van 2,5 is momenteel niet de meest makkelijke eter.. Met name groente gaan er slecht in...maar gelukkig krijg ik er altijd wel iets in bij hem zonder een groot gevecht. Nu eten wij zelf graag een maaltijdsalade en al zeker bij goed weer. Nu krijg ik dat echt niet bij zoonlief naar binnen, maar weet dan niet goed wat ik voor hem kan maken, zonder al snel bij pannekoek of iets dergelijks uit te komen. Hij vraagt zelf soms nog om een potje, dat eet hij dan ook met smaak op, maar langzaam maar zeker vind ik dat hij dat ook ontgroeid, hoe lossen jullie dat op??? Ideen en tips zijn welkom
Als wij een salade eten, dan haal ik er voor haar wat groenten uit die ze wel lust. En dan een rolletje hesp of een hardgekookt eitje erbij.
Wat je ook kan doen is een aardappel erbij koken en dan inderdaad wat groentes uit de salade halen zoals schijfjes komkommer en cherrytomaatjes. En anders inderdaad een gekookt ei erbij.
Thanx, gekookt ei lust hij absoluut niet..een gebakken ei of omelet met groente weer wel...dat met wat ham en kaas zou inderdaad al een mooi alternatief zijn
Wat lust tie dan wel uit de salade? Ik zou in jullie salade de groenten verwerken die hij wel lust en hetgene dat hij niet lust vervangen door iets anders. Dat je nog wel ongeveer hetzelfde eet. Of een groentenomelet idd.
Tja..van koude groente eigenlijk niks, rauwe wortel en soms komkommer, maar met tomaat of paprika hoef ik niet aan te komen. Warme groente als spinazie, broccoli, bloemkool, bonen of rode kool vind hij wel erg lekker
Ik zou of eruit halen wat hij lust, maar een omelet of iets dergelijks is ook een goed alternatief. Anders iets van de dag ervoor bewaren, zodat hij dat dan kan eten als jullie een salade eten. Oh en ik heb vaak ook wel groente in de diepvries, even koken met een aardappeltje erbij en ze zijn tevreden.
Wij eten wel eens gegarneerde tabouleh. De kinderen lusten een aantal dingen hiervan niet. De kinderen krijgen dan kerstomaatjes, komkommer, avocado, gekookt ei. Soms maak ik er wat kidneybonen in tomatensaus bij voor de kinderen. Soms heb ik wat aardappels over die ik bak. Een gebakken ei, een restje van de dag ervoor, een tosti, ... Onze kinderen lusten trouwens ook absoluut geen slablaadjes.