Kan je makkelijk de overstap maken naar Gent of DD?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jufaman81, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dag dames,

Mijn vraag is duidelijk: kan je gemakkelijk de overstap maken naar Gent of naar DD als je al in NL in een ziekenhuis bekend bent?

Met net de 2e mislukte ICSI poging achter de rug, wil ik graag weten wat de mogelijkheden zijn buiten de Nederlandse ziekenhuizen. Ik lees hier veel over Gent en DD. De meeste verhalen zijn erg positief. Ik ben echt wel tevreden over het zkh waar ik loop, maar als de slagingskansen in het buitenland hoger zijn, vind ik het de moeite waard om hierover informatie in te winnen.

Kan ik aan mijn eigen gyn. in NL deze vraag voorstellen? Of moet ik zelf gaan bellen? Word je altijd doorverwezen of is dat lastig? Moet je een duidelijke reden hebben? Welke wachttijden zijn er (voor zover jullie weten)? Hoe zit het met de verzekering/vergoeding voor IVF/ICSI? En nog een hele hoop andere vragen die hiermee te maken hebben.....

Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt voor de moeite!

Grts Jufaman81

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Je kunt overstappen wat je wil. Vervolgens kunnen de behandelend ziekenhuizen je een advies geven welke behandelingen zij raadzaam achten en deze dien je in bij je verzekering.

Gent en DD zijn wel vooraf zelf betalen en dan (gedeeltelijk) van je verzekering terug krijgen. Je hebt dus een liquide potje nodig om voor te schieten. Met €2500 kom je een eind en je krijgt het uiteindelijk terug.

Qua verzekering, kijk in je polis wat zij je vergoeden bij een behandeling in het buitenland. Het varieert van 50 tot 100%. Medicatie zit niet in dat deel ingerekend, puur de behandeling van het ziekenhuis/kliniek.

Wachttijd is voor beide, Gent weet ik niet ( ik meende 8 a 10 weken). Dusseldorf gaat nu naar 5-6 maanden. Ik ben zelf patient bij de laatste en als je intake geweest is ga je hard. In mijn geval ben ik 4 dagen na de intake begonnen met de eerste voorbereidingen.

Reken er nu ook op dat het zomervakantie is, alles gaat dan een tandje langzamer in Be en Dui, alles beter dan NL dat is vaak gewoon 4 tot 6 weken dicht.

3. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Bellen en erachteraan zitten moet je zelf btw ;)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Kan gewoon hoor.

Kijk op Vrouwenkliniek Gent daar zie je hoe je het aan kan pakken..

Sucses!

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wie weet er welke verzekering het meeste vergoed? Ik zit bij VGZ en krijg maar 1552,11 vergoed voor IVF. Dat word dus 1000 euro zelf betalen begrijp ik als een poging rond de 2500 kost? Medicatie word wel betaald. Voordeel van VGZ is weer dat als je 10 wk zwanger bent geweest en het gaat mis je weer 3 pogingen krijgt.

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Hoi klaproos. Pno vergoedt alle kosten volgens mij, wat ik er van begrijp. En volgens mij moet iedere verzekering na een mk na 10 weken na punctie opnieuw 3 pogingen vergoeden, dus daarvoor zou ik niet blijven. Fbto vergoedt volgens mij ook 100 procent, maar Pno heeft nog een vierde poging als de artsen het zinvol vinden. Succes!

Share This Page