Hoe en wanneer vertellen aan kleuter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SydneyGirl, 14 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Hier al vrij vlot verteld, ze gaat het toch merken dat er iets niet klopt. Die heeft er echt een radar voor maar met onze geschiedenis is een spanning in huis ook vrij lastig te verstoppen. Kan ik het maar beter vertellen als dat zij op de toppen van dr tenen gaat lopen.

Die van ons was al "er was eens..." te kijken over afweer. Vond ze al mateloos boeiend, dus maar even vooraf de aflevering geboorte gekeken moaaah dat lukte ook wel.

Dus hoppa ontbijtje op bed en wij "pia pia" kijken zoals zij t noemt. (tegenwoordig ook wel "bouwertjes" genoemd). Nou dat was vrij snel duidelijk.

Maar ook gelijk uitgelegd dat met zoveel bouwertjes en cellen die gemaakt worden het ook mogelijk is dat t niet zo goed gaat.

Net als een grote toren of muur maken als er een blokje niet goed gaat hoeft het niet erg te zijn en dan blijft de toren of muur wel staan maar bij sommige blokjes of wanneer het er heel veel zijn dan valt de muur.

"ja en dan hebben we geen baby he mama?" Nee dan niet. Maar als de bouwertjes goed hun best doen dan komt de baby zo rond wanneer Sinterklaas in het land komt, wanneer hij vindt dat hij groot en sterk genoeg is.

Was later nog wel wat gemiep over dat t een broertje was en geen zusje, maar daar zag ze uiteindelijk ook wel voordelen in. En nu zit ze al plannen te maken wat zij kan doen met de baby :roflmao:

SydneyGirl vindt dit leuk.
  2. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wat leuk om te lezen dat jullie een 4de verwachten. Ik weet nog dat jij de 3ling verwachtte. Las toen jouw verhaal. Hoe gaat het met de mannen? En wat vreselijk leuk om 3 jongens van 7 te hebben als er straks een kleintje bijkomt!
    Met de termijnecho zou ik wel eerst even alleen naar binnen gaan om te checken of alles goed zit voor je de kinderen erbij betrekt. Zelf had ik vorige zwangerschap eerst een aantal goede echo's en toen helaas geen kloppende hartjes meer. Onze oudste (ook 7) was daar erg verdrietig om. Ze krijgen het dan al zo goed mee.

Natasjee vindt dit leuk.
  3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wat leuk dat je dat nog weet!
    Het gaat ontzettend goed met ze. Zijn 3 grote, gezonde mannen.

We nemen ze niet mee, want er mogen sowieso maar 3 personen mee inclusief kinderen, helaas.
    We hebben donderdag de termijnecho, maar we hebben het ze gisteren verteld. Wilden eigenlijk tot na de echo wachten, maar we zijn niet meer samen vrij en wilden het toch samen vertellen. Ze vinden het fantastisch! Alleen jammer dat het er maar 1 is, want nu hebben ze niet alledrie een eigen baby. :roflmao:
    En het is idd sneu als het alsnog fout gaat, maar het kan na meerdere goede echo's idd ook nog fout gaan.

Deel Deze Pagina