Cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikita24, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita24

Nikita24 Lid

10 mrt 2010
    42
    0
    0
    Beetje domme vraag misschien, maar hoe moet ik mijn cyclus berekeken? Vanaf dag 1 ongi en dan 28 dagen??
    Jullie weten dat vast me wel te vertellen hahaha!

Liefs

2. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    De 1e dag van je menstruatie is dag 1. Je gaat door met tellen totdat je weer ongesteld wordt. Stel dat je na 26 dagen weer ongesteld wordt, dan heb je dus een cyclus van 26 dagen. Je hoeft niet perse 28 dagen aan te houden. Dat is een gemiddelde, maar er zijn maar weinig vrouwen die daadwerkelijk een cyclus van 28 dagen hebben.

3. Loeky

Loeky Nieuw lid

12 mrt 2010
    3
    0
    0
    Hoi Nikita!
    De dag dat je ongesteld wordt is dag 1. De gemiddelde cyclus duurt 28 dagen, maar kan bij iedereen verschillen. Als je wilt weten hoe lang jouw cyclus duurt zul je het een tijdje bij moeten houden. Schrijf elke maand de datum op waarop je ongesteld wordt. Als je een regelmatige cyclus hebt zal dit elke maand hooguit een dagje verschillen. Het kan ook zijn dat je een onregelmatige cyclus hebt, dan duurt het de ene maand langer dan de andere. Je weet het dus niet, tot je het een tijdje bijhoudt. Onhandig hè? ;)
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
    Groetjes, Loeky

4. Nikita24

Nikita24 Lid

10 mrt 2010
    42
    0
    0
    @loekie en Rammel: Super bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik moest ff rekenen omdat we in mei op vakantie gaan en dan natuurlijk niet ongesteld wil zijn ( ga er vanuit dat ik dan gewoon nog ongesteld ben, stop nl volgende week pas)
    Dus dan is het wel handig om te weten hoe een cyclus werkt haha

Liefs

Deel Deze Pagina