Bloeddruk te hoog

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Roos25, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Dag allemaal,

na veel te hebben meegelezen zit ik ook met iets. Ik heb namelijk al vanaf het begin mijn bloeddruk te hoog. Ik ben meteen aan de medicijnen gezet en meet thuis mijn bloeddruk vanwege Witte Jassen Syndroom. Nu blijft hij alleen nog steeds erg schommelen. Op vrije dagen is ie 79/129 en zoals vandaag een dag met veel stress op het werk, schiet hij onhoog naar 92/139. Heeft iemand ervaring met schommelende bloeddruk? Helpt rust?

Liefs Roos

2. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    Bij mij hielp rust en veel slapen wel..
    maar ik werd opgenomen in het ziekenhuis met 36 weken, omdat ik ineens een hoge bloeddruk had en ze bang waren dat het door zou slaan naar pre-eclampsie... dus ik weet niet hoe het zit als het de hele zwangerschap al is.
    Ik kreeg toen ook meteen medicijnen eerst alleen aldomet en daarna methyldopa erbij.. [ik weet de namen niet meer precies..] maar ik moest hiernaast ook zoveel mogelijk in bed blijven (mocht alleen naar de wc en 10 minuten douchen) en ik mocht alleen voor onderzoek van de afdeling en dan in een rolstoel..
    ik moest dus rust houden en ook verplicht een middagdutje doen..
    ik denk dat rust dus wel helpt, want na 2 dagen werd mijn bloeddruk echt weer stabiel en ik moest toen gewoon nogsteeds rust houden en daarna werd ik toch wel ingeleid op 37 weken..

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij mij schommelde me bloeddruk ook alleen pas wat later in de zs. Ja rusten werkt wel wel goed in de gaten houden of je geen hoofdpijn enz krijgt.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een te hoge bloeddruk, op gegeven moment zelfs 180/100. Ben toen opgenomen voor een paar nachtjes. Werkte al niet veel meer voor die tijd, maar toen moest ik helemaal stoppen. Nu is mijn bloeddruk nog wel aan de hoge kant, maar acceptabel met 130/90. Wel verwachten ze dat binnenkort de bloeddruk, ondanks de rust, weer omhoog zal schieten en houden ze me goed onder controle.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zo das ook een hoge bloeddruk ster27 en zo vroeg al. Bij mij was het een dag voor de bevalling 170/113 voelde me eigen ook niet zo fit toen.
    Hij begon in de zwangerschap op 120/70 tot de 25 weken ongeveer toen begon het langzaam op te lopen en werd ik wel door gestuurd naar de gyn.Ik had ook wat eiwit enz in me bloed zitten.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ja, dat is zeker hoog. Was ook erg schrikken, want was nog maar 25 weken zwanger op dat moment. Gelukkig was het geen vroege vorm van zwangerschapsvergiftiging (daar waren ze heel erg bang voor) en zakte de bloeddruk vanzelf met bedrust. Dat was een hele opluchting want ze hadden het er al over dat ik anders overgebracht moest worden.
    Aan het begin van mijn zwangerschap had ik 75/130, maar met 12 weken had ik ook al een uitschieter naar 140/100. Vandaar dat ik sinds die tijd ook bij de gyn. loop.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Had ik vorige zwangerschap ook. Toen hij 150/115 was ben ik opgenomen. Ik zou goed in de gaten houden of je geen bandgevoel hebt/ hoofdpijn/ sterretjes zien. Dan moet je aan de bel trekken

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Ik zal het ook in het weekend in de gaten houden. Eens zien wat er dan gebeurt. Ik werk alleen 's morgens en dan doe ik ' s middags even helemaal niets. Heb ook Aldomet omdat dat zeker weten veilig is voor de baby. Heb gelezen dat het een middel is wat hoofdzakelijk door zwangeren gebruikt wordt, omdat er voor niet zwangeren andere voorkeursmiddelen bestaan.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Praat hier over met je gyn. Mijn gyn was echt "blij" dat ik mijn ontslag kreeg en thuis kon blijven! Maar ik had geen advies nog gekregen voor rust, maar toch ging zijn voorkeur daar naar uit.

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ga er vanuit dat jij je boven -en onderdruk omdraait?
    Want een onderdruk van 129 (in de zwangerschap) is zeer zeker een reden om je acuut op te nemen.
    De onderdruk mag in principe niet boven de 100 uit komen.

Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn 1e 5 maanden volledige bedrust gehad (in het ziekenhuis met af en toe thuismonitoring zodat ik nog even thuis kon zijn).
    En mijn bloeddruk schommelde ontzettend, zat aan een automatische meter die ieder uur een meting deed en het was eigenlijk nooit hetzelfde.

Sta je onder behandeling van de gyn. in het MST?

11. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@ Tess:

ik heb de onderdruk en bovendruk omgedraaid. Ik ben inderdaad onder behandeling in het MST. Op dit moment heb meet ik dus ook thuis. Ik hoor maandag hoe nu verder. Hoop niet dat ik het ziekenhuis terecht kom. Eerst maar eens proberen met rust. Had je ook medicatie?

12. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend van je bloeddruk. Ik hoop dat je maandag meer weet.
    Ik gebruik ook aldomet 2 x daags 500 mg en dat werkt goed. Mijn bloeddruk blijft nu steeds 130/90. Ik ben wel benieuwd wat de laatste twee maanden met mijn bloeddruk gebeurt....

13. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ja, dat blijft ook spannend. Veel succes gewenst in ieder geval en hopen dat ie netjes blijft.

14. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Rust helpt zeker, maar tegen mij is altijd verteld door de gyneacoloog dat hoge bloeddruk pas na 25 wkn op de zwangerschap kan worden geschoven.

Hoge bloeddruk kan wel eerder voorkomen in de zwangerschap maar dan is de zwangerschap niet de oorzaak.

Misschien heb je altijd al wel hogere bloeddruk gehad op bepaalde momenten.

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Zwangerschapshypertensie kan vanaf het 2e trimester (20 weken) optreden.
    Gewone hypertensie kan voor de 20 weken optreden maar moet hoe dan ook in de zwangerschap wel goed worden gecontroleerd.

Deel Deze Pagina