wel of niet voeden 's nachts?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Chrissie, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Sinds 1.5 week slaapt mijn meiske door 's nachts. Heerlijk. Nu is ze gister voor eerst naar oppas geweest, en ja hoor, vannacht kwam ze weer. Ik heb haar eerst laten jengelen, maar toen t erger werd ben ik toch maar gaan voeden. (na 1 uur ongeveer) Ze had ook best weinig gedronken (1x120 en 1x130 BV gekolfd)
    Nu vraag ik me af of ik daar wel goed aan heb gedaan? Iemand ervaring/tips?

ps zet t hier maar neer omdat t niet echt over de voeding zelf gaat. als verkeerd is, sorry!

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Jah daar heb je goed aan gedaan, BV is natuurlijk meer dan alleen een voeding. Het vult ook een stuk mamahonger die elk kindje heeft...

Juist kindjes die weinig drinken komen 's nachts ook een paar keer, mijn zoontje was flessenweigeraar en kwam ook veel 's nachts toen ik begon met werken... (ik begon met 6 maanden met werken)

Je meisje is tevens nog zo klein.... nog lekker dichtbij je houden hoor ;)

3. Chrissie

was mijn idee ook een beetje, maar je twijfelt toch. Er wordt zovaak gevoel gegeven dat je faalt als je kindje niet doorslaapt enzo. Moet zeggen, was ook blij dat ze t deed ;) Hopelijk gaat ze t op normale dagen wel weer doen. Gelukkig deze week vandaag al laatste dag..

4. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Idd, gewoon lekker voeden. Een uur wakker zijn 's nachts daar zit je zelf ook niet op te wachten toch ;) Ik geniet trouwens ook altijd wel vd nachtvoedingen hoor, zo lief en slaperig zijn ze dan :) En daarbij is het met bv ook nog eens zo dat je er nooit teveel van kan geven en dat het het beste is voor moeder (je productie) en kind om op verzoek te voeden, dus gewoon lekker voeden als je kleintje erom vraagt.

Wat je zegt over dat mensen vinden dat je faalt als je nachtvoedingen geeft, herken ik helaas ook wel ja. Natuurlijk staan mensen dan al gauw klaar met allerlei ongevraagde adviezen, gewoon lekker negeren en je eigen gevoel hierin volgen :p

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    zeker als je kindje overdag niet zoveel heeft gedronken kan ze dat best 's nachts willen aanvullen. Ik zou het gewoon geven dus

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Gewoon lekker voeden, hoor. Van bv kun je al niet teveel geven en als je het live zou geven zou je haar toch ook gewoon aanleggen? Jitte had dat in het begin ook na een dagje kdv en nu, na 2 maanden, gaat het al een stuk beter... Nu is ze wel weer onrustig 's nachts, maar dat heeft een andere oorzaak, tandjes...

Edit: Ik wacht tegenwoordig niet eens meer... Ik geef haar bij de eerste kik de borst, dan kunnen we daarna allemaal verder slapen... :D

7. Chrissie

hihi, thnx meiden. fijn om even te zien dat ik t toch wel 'goed' deed :) Weer werken valt al zo zwaar, pfff, dan wil ik wel dat mn kleintje(s) blij zijn!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

En zeker op deze leeftijd... kijk, als je kindje straks met 9-12 maanden ofzo nog steeds 's nachts komt en er is verder echt niks aan de hand, kun je altijd nog kijken of je een nachtvoeding af kunt leren. Maar met 3 mnd... dat ze al doorsliep is al aan de vroege kant hoor!
    Lekker die nachtvoeding geven dus, zeker als ze overdag minder gedronken heeft.

(Even voor je info: kindjes mogen 10 uur doorslapen vanaf 4,5 kiolo zwaar mits er verder geen gezondheidsproblemen zijn. Standaardregel schijnt te zijn dat ze voor elke pond lichaamsgewicht een half uur mogen slapen. Dus echt doorslapen van 19-7 zou mogen vanaf dat ze 6 kilo zijn.
    Kan goed zijn dat een kindje dus best eerder door gaat slapen, maar vanaf dit gewicht zou je het wat mogen gaan 'forceren'. Mogen dus, niet moeten ;)).

9. Chrissie

Hm, flesweigeraar begint het te lijken. Vandaag bij andere oppas, en die belt net of ik tips heb om te laten drinken... Vanmorgen dus maar 40 en nu vertikt ze t weer.... Slik, mijn arme meiske.
    Iemand ervaring met de tommie tippee fles? Die schijnt goed te zijn met BV?

10. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Ik heb ook de tommee tippee, mijn dochter dronk vanaf een paar dagen oud tot 2 mnd goed uit die fles. Ineens begon ze hem te weigeren en met 5 mnd pakte ze hem weer. Ik heb wel vaak gelezen dat de Difrax het goed doet bij flesweigeraars.

Hier wat tips van het borstvoedings-forum:

11. Chrissie

Dank!
    Het is ook niet dat ze helemaal niets drinkt. Vanmorgen 40 ml, en vanmiddag heeft ze uiteindelijk 160 gedronken (zachtjes rondlopend de fles geven)
    Ik haal morgen toch maar eens een andere fles, de tommee tippee. Dat lijkt me op de een of andere manier wel een prettige. En proberen kan geen kwaad. Ik zal ook eens wat van bovenstaand uitproberen, zoals om de dag een fles aanbieden en ook dat ik niet de enige ben die de fles geeft. Hopelijk gaat t dan wat beter.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid je faal echt niet hoor als je kindje niet door slaapt.
    Pffff mensen moesten eens op houden te zagen over dat verrekte doorslapen.
    Nee als je werkt is een nacht voeding misschien niet zo fijn maar je kunt moeilijk oordopjes in doen zodat je geen gehuil hoord.

Nee hoor meid lekker geven hoor.

Share This Page