Zij wordt dan door mijn familie opgevangen. Mijn ouders of zus. Moest haar oudste (half)broer al meerderjarig zijn zou hij kunnen beslissen om voor haar te zorgen als hij er de middelen voor heeft. (ze schelen 10 jaar).
Hier gevraagd aan mijn ouders en vast laten leggen. We willen bv niet dat de kids bij mijn schoonouders terecht zouden komen (geen contact en dikke kans dat ze ineens wel van alles zouden willen 'opeisen' op het moment dat wij zouden komen te overlijden). Scheelt dat ik nog jonge ouders heb. Heb overigens mijn moeder én vader apart benoemt in het testament, zodat ook wanneer één van hen komt te overlijden schoonouders niet zouden kunnen gaan 'miepen'. Zelf zijn we ook voogd van onze vroegere oppaskids. Goed over nagedacht toen deze vraag aan ons werd gesteld, zou nl. wel aardig wat betekenen..van drie naar vijf (waarvan twee puberende) kids. Maar was voor ons vrij duidelijk een ja zou zijn.
We hebben er wel al eens overgesproken, maar nog niet vast laten leggen. Ik vind het een moeilijke keuze, al is de kans vrij klein dat het zo ver komt. Het liefste benoem ik mijn zus en zwager, maar ze hebben een klein huis en niet zo heel breed. Aan de andere kant; is dat een reden om ze niet te benoemen? Moeilijk, moeilijk....