Hallo allemaal, Zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een heel druk knulletje dat de hele dag door beweegt. Ik ben natuurlijk super blij dat ik hem zoveel voel, maar wordt er wel helemaal beurs van en soms zou ik willen dat hij even een pauze in last. Ik wordt er snachts zelfs wakker van! Gelukkig begrijpt manlief het wel want die ziet mijn buik ook de hele dag op en neer gaan en kan zich best voorstellen dat het op een gegeven moment gewoon niet leuk meer is. Meer vrouwen die een heel druk kindje hebben en hoe gaan jullie daar mee om??? Groetjes Marianne
Ik kan me kindje helaas nog niet voelen MAAR we luisteren regelmatig met de angel sound naar ons kindje en dan merken we wel dat de kleine onwijs druk beweegt, dat zijn we ook elke keer op de echo dat ons kleintje heel druk beweegt Ben benieuwd hoe dat zal zijn als ik straks ons kleintje zal voelen
Onze dochter was in de buik erg druk en beweeglijk! Dat mijn ribben er zonder kneuzing vanaf zijn gekomen is eigenlijk een wonder! Ik probeerde mezelf koest te houden of 'contra' op de bewegingen te liggen in de hoop dat ze dan ruimte had om haar bewegingen te maken. Maar het was gewoon een druk grietje, viel weinig echt tegen te doen... Ze is nog steeds erg beweeglijk..., maar wel met een rustig karakter gek genoeg. Mijn vriend zegt wel eens:'Ze heeft vast restless legs'.
Ik ook een heel druk kindje! Vind het nu nog heerlijk (23 weken zwanger) maar af en toe schrik ik er gewoon van als ik in bed lig..! Telkens op de echo zegt de gynaecoloog ook, nou het is wel een lekker druk kindje. Ben maar blij dat je placenta aan de voorkant ligt, dan kun je nog een beetje slapen. Ben benieuwd!!
Hier ook eentje met een onwijs druk meisje, ik voel dr elk moment van de dag, of ik nu lekker rustig op de bank hang of aan het lopen ben, het maakt niet uit ze is aanwezig, wat natuurlijk onwijs fijn is. Maar nu ze langzamerhand groter wordt en nu me ribben begint te raken is het soms wat minder.... Gelukkig vind me vriend het niet heel gek dat ik soms klaag van: ''goh nu mag je wel even slapen!!'' Hij ziet idd dr elk moment bewegen en hij hoeft z'n hand maar even neer te leggen en mevrouw schopt er vrolijk op los, papa glunderend en mama vind het soms iets minder... Het is wel fijn dat ik hem op die manier er lekker bij kan betrekken want we worden samen wel heel nieuwschierig naar onze kleine meid... De weken worden immers korter dus de spanning neemt toe! Maar wat kan je er tegen doen... dit zijn de dingen die ik doe ondanks dat ze 9 van de 10 keer er niet veel rustiger op wordt! - In bad gaan voor het slapen! (Ze is bij mij heeeeel druk dan, maar dan wordt ik een beetje rozig door het warme water en zij heeft dr speel half uurtje het grootst gedeelte dan wel gehad). - Lekker bijtijds op bed gaan liggen, waardoor ze nog even druk kan doen en langzaam ik suffies wordt en in slaap val. - Wandelen en wiegen wil ook nog wel eens helpen. - Mijn of m'n vriend z'n warme handen op me buik neer leggen, wordt er druk op los gespartelt maar wanneer ze dr draai gevonden heeft is er rust! Wie weet heb je er wat aan!! Liefs
Hier nu al een druk kindje ( badr hari zeggen we steeds hihi ) Vind het heerlijk om onze kleine te voelen maar af en toe rust is ook fijn.
Ons mannetje is ook ontzettend druk. Precies het tegenovergestelde van Aiden, al lag toen ook de placenta aan de voorzijde. Bij deze heb ik soms het idee dat hij door mijn buikwand naar buiten wil. Ook mijn ribben doen vaak zeer, vooral 's nachts. En last van mijn maag doordat hij daar tegenaan trapt of zijn kontje er tegen aan duwt. Je doet er verder niks tegen, maar af en toe heb ik wel zoiets van "nou mag je wel even wat rustiger doen."
Ben in 23e week en heb ook een druktemakertje! Kan nog leuk worden als ie mijn hele buik vult straks, haha! Maar daar lig ik nu nog niet wakker van hoor. Hier is ie voornamelijk druk als IK rústig zit(achter pc, voor tv, in bed). Soms voel ik 'm snachts, dan ligt ie met zn koppie naar beneden op mn blaas en word ik steeds wakker omdat ik moet plassen en dan voel ik 'm dus soms ook bewegen. Als ik snachts door kan slapen merk ik er niets van of ie wakker is of niet. Met de 20-weken echo was ie ook heel druk, metingen konden soms maar moeilijk gedaan worden, hihi! Ook wou die niet laten zien wat ie is, dus voor ons nog een grote verassing of het een J of M wordt!
Kleine meid is hier ook behoorlijk druk. Aan de ene kant geruststellend, maar aan de andere kant is ze het wel vaak op verkeerde momenten Midden in de nacht, als ik wil gaan slapen, als ik net heb gegeten en mijn hele maaginhoud wordt aangevallen enz Wat soms werkt is met mijn handen op mijn buik zittend wiegen, of staand mijn bekken wiegen. Gelukkig kan ik nog goed traplopen, in uiterste gevallen wil een paar keer op en neer ook weleens helpen.
Ohh herken het helemaal! Hier loopt hij ook al lekker tegen de buikwand aan te schuiven (fijn.. NOT!) Ik geef wel eens een por terug hahaha Bij mijn dochtertje was het niet zo erg rond deze termijn.. Later wel.. Maar dan hebben ze ook minder ruimte..
Hier ook ontzettend druk kindtje in de buik ik heb sinds 3,5 dagen al buikpijn of het beurs is van binnen meestal leg ik mijn hand op de buik en begin tegen me buik te praten dan wordt mijn kleine uk erg rustig van !!!
Hier ook super druk ventje! En geloof me, het wordt steeds minder fijn haha! Ik druk hem soms gewoon aan de kant. Mijn ribben aan de rechterkant zijn al gekneusd volgens mij haha. Maar vanochtend schoot ik wel ff in de stress! Normaal is hij altijd actief als mijn vriend naar z'n werk gaat. Vanochtend voelde ik hem niet! Een half uur lang voelde ik hem niet! Ben maar even wat gaan eten/springen etc en na een half uur voelde ik hem weer dus kon ik weer rustig slapen. De schade van vanochtend heeft hij vandaag wel weer ingehaald haha. Soms word ik er helemaal gek van en doet het echt pijn maar als ik hem niet voel schiet ik in de stress haha
Hier twee druktemakers eentje gezellig onder m'n ribben en de ander laag in m'n bekken. Soms gaat m'n hele lijf schudden. Vindt t wel gezellig eigenlijk
Hier ook een super druk kindje in een helaas heel krappe buik. Dus dat voelt alles behalve fijn. Maar soms... ben ik een "gemene" mama, want deze bib stopt namelijk acuut met bewegen als iets mijn buik nadert. Dus als ik 't echt even beu ben, dan leg ik gewoon een dekentje of hand op mijn buik en is bibje even stil
Ik heb ook een druk jongentje in de buik! Gaat ook vaak de hele dag door en snachts ook regelmatig. Komt omdat ze nu nog niet echt een slaapritme hebben, straks als ie wat minder ruimte heeft zal t wel anders worden. Maar mooi om te voelen maar af en toe kan t best zeer doen haha
Hier ook een hele drukke meid!! Word er soms ook echt even gek van en soms schrik ik me rot, want ze is echt heel sterk en dan schrik ik soms behoorlijk als ze ineens flink door trapt. Gelukkig helpt wandelen en wiegen wel hier, als ik bezig ben dan is zij minder druk. Als ik ga zitten of liggen of stil sta bij afwas of strijken dan gaat ze weer aan de slag hoor. Deze morgend ben ik speciaal opgestaan na 5min omdat ze zooo hard te keer ging, en ik wou dat ze ophield, werd er helemaal naar van. Tips van Masa zijn echt goede tips, werken hier ook. Zeker dat van in bad gaan herken ik. Gister nog lag ik in bad, een beetje op mijn zij zodat een kant van men buik boven water was en een kant onder. Ze ging helemaal in de 'onder water kant' gaan liggen en ging zoooo hard trappen en bewegen, mijn buik was echt grappig om te zien. Ben eruit gekomen toen ze stil was geworden en heb ze het grootste deel van de avond niet meer gevoeld Ze zit trouwens ook 'lekker' tegen mijn ribben aan te duwen nu
Hoi, Hier ook een druktemaker met veel kracht. Op dit moment ligt hij dwars. Het is fijn om te weten dat het allemaal leeft en beweegt maar soms... arrrrhggg . Ik kan meestal alleen op mijn rug liggen in bed. Op mijn zij vindt meneer niet zo geschikt... zo ff klagen maar doet best pijn en ben niet zon miepert. Wat helpt is opstaan en even lopen of soms (heel onaardig misschien) even drukken op de plek waar hij schopt.
bijna 26 weken zwanger en ook een mega drukke kleine meid in mijn buik de echoscopiste moet elke keer lachen want ze legt niet stil genoeg voor een foto hahah dus is elke keer mikken wanneer ze het kan doen
Hier ook zo'n druktemaker, was zijn/haar grote zus ook. Tsja wat doe je eraan... Lichaamsdelen die pijnlijk duwen tegen buikwand of ribben voorzichtig wegduwen, verder niet zoveel. Onze oudste kan trouwens nog steeds geen moment stilzitten, dat gaat gewoon door.