Hoe en wat koken met zwangere lijf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wasrek, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LianneE

LianneE Niet meer actief

Pasta rood: gehakt, 2 tomaten, paprika en courgette (dat heb je zo gesneden die courgette, tomaten en paprika) en als saus zo'n vierkant pak van gezeefde tomaten (100% tomaat, verder niks) + blikje tomatenpuree. Gezond en zo op tafel (max. 20 min).

2. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Wat ik ook graag maak, is een hele grote braadslee vol met groenten uit de oven. Dan doe ik er zoete aardappel bij, paprika in grote stukken, tenen knoflook, grote stukken ui, en bijv broccoli (of wat je maar lekker vindt.. grove stukken dus je bent zo klaar met snijden).. olijfolie, peper en zeezout er overheen, eventueel andere kruiden.. in de oven gooien en je hebt een heerlijk, goed vullend maaltje. En nog gezond ook. Misschien dat je daar eens wat mee kunt :)

3. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Dat is nog eens een goed idee!! Ben dol op zoete aardappel alleen de meeste recepten die ik daarmee heb zijn ontzettend veel werk. Goed idee!!

4. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Ik vind koken echt niks aan en nu ook nog eens vermoeiend. Mijn vriend houd het liefst van aardappels met groente, net als dl. Ik kook dus vaak sowieso aardappels voor 2 dagen. Ene dag verse groente erbij, andere dag uit potje of vriezer.
    Pasta maak ik vaak ook meer van en kunnen wij vaak 2 dagen wel van eten (of ik vries wat in).
    Hier houden we ook wel van soep met brood of even simpele pannenkoeken uit de magnetron :). Ben niet zo moeilijk. Maar het is soms lastig te bedenken...

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Sowieso denk ik dat het in de zomer allemaal niet zo moeilijk hoeft. Soep maken van groente met water en bouillonblokjes. Salade erbij. Taboulé of een nicoise maken - alleen de boontjes zijn wat werk, maar je kunt er wel twee dagen van eten en eventueel koop je voorgesneden boontjes. Of gewoon een zak sla leegschudden met een appeltje, wat uitgebakken spekkies (desnoods in de oven op een bakpapiertje), noten en geitenkaas. Of salade met brood ipv soep. Ovenfriet met salade en een stuk vlees of vis. Of je grilt een dag lekker veel groenten in de oven en eet die een dag warm en de volgende dag koud. Pasta met een grote pan arrabiata is echt zo klaar en met een beetje goede parmezaan ook echt heel lekker. Pasta met gebakken kip en een kaasroomsausje trouwens ook als je op een dag als vandaag iets verwarmends wilt.

Genoeg makkelijke recepten te vinden. En wat al gezegd is: zittend snijden kan helpen. Maar lekker op je blote voeten gaan staan en je gewoon goed bewust zijn van je houding kan ook al heel veel doen, heb ik gemerkt. Veel mensen staan gewoon krom in de keuken, of hebben een te laag aanrecht.

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    #26 Wasrek, 18 aug 2015
    Laatst bewerkt: 18 aug 2015
    Wat is arrabiata?
    Ik loop altijd op blote voeten in huis :) houding is nu gewoon altijd raar doordat die dikke buik er tussen zit. Armen zijn te kort anders. Ik sta nu bij het aanrecht altijd alsof ik een stap naar achteren sta. Daardoor doet het dus ook pijn. Misschien moet ik mezelf er inderdaad maar toe dwingen zittend aan de eettafel te snijden.

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Je kan zakjes wokgroente kopen. Hoef je niet te snijden en het is toch gezond. Vleesjes erbij en eiermi koken en erdoorheen roeren, woksausje en klaar. Binnen 1o min staat er een grote pan op tafel. Je zou zelfs extra kunnen maken zodat je in die week lekker niet hoeft te koken!!

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Snijwerk aan tafel, zittend op een stoel. En ik liet vriend veel koken de laatste 2 weken. Ik was bekaf bij alles.

Deel Deze Pagina