Hey meiden, Vraagje, ik ga eind oktober weer werken en vanaf half oktober gaat mijn kleine uk naar het dagverblijf. Ik vind het borstvoeding toch speciaal (meer dan ik had verwacht ben ik eerlijk over) en heb een beetje moeite met stoppen...heel stom want weet dat kindjes ook groot worden van de fles, en vind het ook totaal geen punt om haar af en toe nutrilon te geven maar iets in mij (vraag me niet wat want vind t echt raar van mezelf) iets zegt dak niet wil stoppen helemaal... Terwijl ik zelf wel vind dat ik t daarmee makkelijker maak voor mezelf, geen gedoe meer met kolven als je weg wilt end...vind dat namelijk een heel gehannes! Maar nu zat ik te denken misschien kan ik het beetje van beiden doen, maar hoe??! Zou dan graag de ochtend voeding willen blijven geven en evt de avond voeding maar hoe bouw je dat goed af? Evt smiddags (precies in het midden) zou ook nog fijn zijn erbij maar hoe pak ik dat aan...?! Moet ik dan op mijn werk op een vast tijdstip kolven, of kan dat weleens wisselen van tijd? En moet dat op het zelfde tijdstip zijn als wanneer ze thuis drinkt??! Ik heb er echt geen flauw idee van hoe dat in z'n werk gaat en wellicht zijn er hier dames die ervaring hebben hiermee... Het probleem is namelijk dat ik dan bijv uit zou komen op 7/8 uur smorgens en 22/23 uur savonds Dan zou je rond 3/4 uur smiddags zitten op de tussenweg, maar met mijn werk is dat haast niet mogelijk om steeds precies rond die tijd te kolven... Heb wel de mogelijkheid om tussen 12 en half 2 op een vast tijdstip te kolven maar ik werk maar 3dgn dus de andere dan wil ik haar dan wel graag aanleggen maar dat is niet de tijd dat ze normaal drinkt... En ben niet van plan om thuis eerst rond 12 half 2 tegaan kolven en daarna nog de fles te geven want dan houd je helemaal geen tijd meer over... Pffff lastig lastig lastig hahahaha. Misschien werkt het ook wel niet wat ik wil, maar misschien hebben jullie tips...! X
Als je werkt kun je gewoon kolven op een moment dat jou goed uitkomt, dat kijkt niet op een uurtje hoor. In het begin zullen je borsten je waarschijnlijk wel vertellen dat het tijd is, maar dat merk je vanzelf. Bij een normale werkdag van acht uur gaat het meestal om twee à drie voedingen die je moet overbruggen. Het is eigenlijk aan jezelf om te kijken of je die helemaal wilt kolven, helemaal wilt afbouwen of een beetje van allebei. Alles kan op dit punt, ligt echt aan wat je zelf kunt en wilt. Het is wel handig dat je kindje op devopvang begint als jij nog thuis bent, dan heb je even wat tijd om te kijken wat voor jullie werkt. Ik vond het zelf wel prettig om aan het einde van een werkdag eerst aan te leggen voor ik met de avondspits thuis van koken, eten, naar bed brengen begon. Dat was echt een ons rustpunt.
Hey dirksmama, oh das wel fijn om te oren...ja ben zo bang dat alsik bijv op t werk om 1uur kolf en daarna moet doortrekken tot 7uur ofzo dat ik dan telang ertussen heb zitten en mijn productie achteruit loopt in verhouding met de dagen dat ik om 3uur thuis voed ofzo snapje... Of kan dat niet zomaar?! Ben echt een leek hoor hahaha. En kan me voorstellen dat je als je je kindje op gehaald hebt op t kdv dat je thuis eerst wilt aanleggen voor je met de rest begint, maar hoe waren jou voedingstijden dan als ik vragen mag?! Ik heb mijn kindje strax 1dag op t kdv de andere 2dgn dat ik werk is papa thuis dus voor na zou het dan idd maar 1dag zijn dat we bijv later eten want de andere dgn kun je zorgen dat alles vantevoor klaar is natuurlijk... Vind het echt nog steeds allemaal zo ontzettend zoeken...iedereen zegt dat komt vanzelf dat komt vanzelf maar Ukkie is nu 2maandjes en vind t nog steeds lastig hihihi, maargoed komt vanzelf (hoop ik)
Bij ons ging de dag zo: ik ging om kwart voor zeven de deur uit met leeggedronken borsten. Ik kolfde halverwege de ochtend, in mijn lunchpauze en halverwege de middag. Na een paar weken kolfde ik twee keer per dag op het werk, gewoon zoals het uitkwam. Zodra ik kind weer zag, thuis,of als man ons kwam halen in de auto, legde ik aan. Ik had vaan eten dat ik eerder had klaargemaakt in de koelkast staan, zodat we op dagen dt ik laat thuis was alleen maar hoefden op te warmen. Maar moet jij niet erg lange dagen maken als je tot 7 uur werkt? Je weet toch dat je de eerste zes maanden na een bevalling niet hoeft over te werken (staat los van bv)?
Nee ik werk niet tot 7uur,maar zoals ons "schema" er nu uitziet voed ik haar om 7uur weer vandaar Ikben aan het begin steeds op verzoek aan het voeden geweest maar dat gaf voor ons beiden nogal de nodige onrust...bij ons meisje omdat ze dan steeds kleine beetjes ging drinken en dus snel weer honger had waardoor ze niet lang sliep en bij mij omdat ik nooit wist hoelang ik tijd had tussendoor om iets te doen... Dus niet fijn hihihi. Zo met een voedingsschema werkt t wel een stuk beter vind ik, maar vandaar dat ik dus tot 7 zei