Hallo dames, Onze dochter had vandaag ineens hele rode billen. Op zich niks aparts, we kennen het van de oudste, maar ze heeft zo vreselijk veel pijn. Ze kruipt bij het verschonen tegen de bank/muur omhoog en trilt van de pijn. Nu hebben we haar al pijnstiller gegeven en flink met zalf ingesmeerd, maar omdat ze diarree heeft is het zo erg om haar iedere keer te moeten verschonen. Volgens mij houdt ze haar diarree door de pijn ook op, want het komt met kleine beetjes naar buiten, zelfs tijdens het verschonen. Weet iemand een verkoelend en/of verdovend zalfje? Andere tips zijn ook welkom. Bedankt.
Zo sneu is dat he! Mijn zoontje gilt het dan ook echt uit van de pijn. Maizena is echt een goede tip, werkt heel goed!
Bij extreem rode billen en pijn spoel ik gewoon met de douche. Ook niet echt fijn maat beter dan elke keer dat teveeg. Daarna dep ik heeeel voorzichtig met een zachte flanellen luier! Daarna smeer ik het in. Ik ben nog aan het kijken voor vloeibare zinkzalf ofsow. Er is er een van zarq (?) maar die vind ik erg duur. Ik gebruik ook vaak maizena en zinkzalf. Hier een keer een zalfje gehad voor onze zoon van de dokter omdat het een schimmelinfectie bleek maar ik dacht dat het van doorkomende kiezen kwam. X
Die is wel erg goed! En doe je behoorlijk lang mee. Maar kruidvat heeft ze ook, eigen merk. Billenspray zinkzalf, werkt ook prima.
Ja doe je er lang mee? Dat vroeg ik me dus af.... Vind het zo'n hoop geld anders. Zal hem onthouden voor onze dochter. Onze zoon heeft gelukkig nog maar zelden last van zulk extreem rode billen! X
DL hier had er laatst ook echt enorme last van! Door de tandjes die door kwamen, was erg zielig. Ik kreeg toen de tip van mijn oma om olijfolie te smeren. Binnen een nacht was het echt aanzienlijk minder! En ook spoelen ipv vegen
Inderdaad geen doekjes gebruiken. Die bijten. En zo veel mogelijk laten luchten. En idd maizena. Hier gebruiken we vooral sudocreme.
Hier werkt bepanthen super goed. Ook gebruiken wij die doekjes van Huggies, kan je bij de Action krijgen voor 1 euro. Daar zit geen parfum of alcohol in en doet ons zoontje geen pijn (parfum prikt enorm). Of met water spoelen, we gebruikte een tijdje gaasjes ipv doekjes, heb pas later de huggies ontdekt. Laten luchten heeft ook enorm geholpen.
Hier spoel ik altijd onder de douche bij extreem rode billen. De billendoekjes en het vegen prikken dan zo. En verder zinkoxide smeersel van de apotheek erop. Dan is het meestal na een dag alweer een stuk minder.
heel doeltreffend en altijd in huis: OLIJFOLIE!!!! werkt altijd... legt een film over de billetjes en de ontlasting en urine kan er niet aan blijven plakken die billen zijn in no thime genezen... echt waar!!!
Bedankt voor al jullie tips. Vanmiddag moeten we de huisarts even terug bellen. Verder zetten we ze onder de douche, maar steeds afspoelen is haast geen doen, ze heeft al 5 schone luiersgehad in 1,5 uur......
Wat ook fijn kan zijn is in een lauwwarm bad met badmelk. Het is in elk geval verkoelend, en ik heb ook het idee dat het daarna minder is. Met 5 luiers in 1,5 uur heeft haar huid geen tijd om te genezen, wat je er ook op smeert... Zielig..
Inderdaad afspoelen met water en géén billendoekjes gebruiken, dat bijt gigantisch!! Smeren met bepanthen/sudocreme/zinkzalf oid had hier echt geen effect als de billen zo open lagen. Ik strooide er ook altijd maizena of talkpoeder op. Was het zo weg... Zo zielig en billen die bijna helemaal open lagen....
Hier idd ook de vloeibare zinkzalfspray! Werkt als een tierelier, na 1 keer sprayen is het vurige al weg!
Hormoonzalf hielp bij ons niet, wéken gebruikt. Na twee keer maizena er over gepoederd (cacaostrooier!) te hebben zag ik al verbetering. Dermatoloog schrok ook hoe dik ik de sudocreme er op deed, was totaal niet nodig. Dunne film was veel beter.
Mijn dochter is net thuis uit het zh. Zij had daar extreme luieruitslag (was natuurlijk niet de reden van opname) Het was een schimmel waarvoor zij Micanozol zalf kreeg. Verder schoonmaken met olie (zij gebruikten steriele olie), twee X per dag Micanozol en verder zinkzalf. Absoluut geen billendoekjes gebruiken. Na een week ging het al veel beter, maar pas thuis ging het heel snel met een soort van betadine die ik ooit in Frankrijk heb gekregen. Maar goed, Maïzena hoor ik ook vaak maat waarschijnlijk moet je eerst met zalf smeren van de huisarts. Lanette/vaseline zalf (van de apotheek) vind ik ook heel goed. Sterkte!
Je kan beter sudocreme gebruiken dan zinc, omdat sudocreme weer makkelijker te verwijderen is. En idd spoelen onder de douche ipv vegen. Zielig he die kleintjes. Succes