Hoe en wat morning after pil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ShampooL, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Gaat mij ook niks aan natuurlijk,vind het gewoon vreemd
    Hoop ook idd dat je cyclus over 4maand dan goed is.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat hoop ik ook :)
    Maar ik denk het wel. Het is een pil vol hormonen, dus waarschijnlijk zal deze cyclus wat verstoord zijn. Maar het is geen constante inname van hormonen zoals bij de pil. Ik denk dus dat het over 4 maanden, als we gaan beginnen met proberen/plannen/kijken of het lukt, dat alles dan wel in orde is.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

Volgensmij heb jij vaaaaaak honger of niet,je hapt overal op;)
    Ik weet zo ongeveer al waar en hoe jij op dingen reageerd.
    Ik heb heb nergens een reactie gezien dat mensen denken dat ze een baby van 20 weken laat weghalem hoor.
    Er zijn gewoon mensen die haar onderschrift niet kunnen linken aan deze actie.
    Dat is alles.

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Oja? Dat weet je meer als ik, maar kennelijk is het ook een kunst te doen alsof je iemand ''kent''. Jammer genoeg heb je het sowieso niet bij het rechte eind. Maar dat zie je meestal bij vooroordelen. :p
    Als je verder goed leest dan zie je dat er staat dat ze doen ALSOF er een kind van 20 weken weg wordt gehaald. Niemand gebruikt daadwerkelijk die woorden.
    En dan nog? De manier waarop kwetste TS en dat zegt ook al genoeg toch?

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik vind niet dat ze doen alsof,het is maar net hoe je het opvat.
    het is mischien de manier waarop jij dingen hier schrijft/neer zet.
    Ik zeg je ook niet te kennen toch? Ik vind je gewoon voorspelbaar

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    TS het wasniet mijn bedoeling om je te kwetsen met mijn eerdere reactie (over volwassen zijn en verantwoordelijkheid nemen) sorry. Je hebt er blijkbaar een goede reden voor...

Het kwetst mij dan persoonlijk wel weer hoe anderen op mijn en andere reacties reageren. Over bittere, kortzichtige dames en zogenaamd perfecte moeders. We hebben allemaal onze redenen en achtergronden om op dit soort berichten te reageren. Ik zat de hele middag vol spanning te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis of onze enige cryo vandaag goed ontdooit is (niet dus). En dan reageer heftiger op een vraag over een map dan goed is voor TS, omdat ik het vanuit mijn situatie gezien gewoon niet begrijp. Misschien een les voor ons allemaal om elkaar minder te veroordelen ;)

Ik vind het wel stoer dat je dit topic open laat, en andere meiden hier info probeert te geven. En je hebt je les geleerd zo te zien, je doet er iig niet luchtig over. Sterkte en hopenlijk word je niet te ziek.

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat kan, maar dat vind ik vooralsnog heel erg knap.

8. ShampooL

Dankjewel. Ik kan me dan inderdaad voorstellen dat het moeilijk is voor je. We kunnen via het internet niet ruiken hoe de andere persoon een bericht bedoelt, of welke achtergrond zij heeft, waar zij vandaan komt.

Ik vind het wel heel naar voor je dat de cryo niet is gelukt. Ik heb niet veel verstand van de MMM, maar ik weet wel dat de (medische) wonderen de wereld nog niet uit zijn :)

Ik ben blij dat we het hebben kunnen bijleggen!

9. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    k snap dat sommige meiden vel reageren, omdat ze mischien al heel lang bezig zijn en niet zo snel gaat ect.

het is indd tegen strijdig met de onderschrift.
    maar dan nog is het iemand ze eigen keus.
    ze vraagt aleen maar info en niet om afgezeikt te worden.

laten we nou iedereen in ze waarden laten en repecteren zoals mensen zijn.
    ben je het niet ineens reageer dan gewoon niet.
    kan het ook niet iemand kwetsen.

fijne dag girls

xxx

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wtf joh.. vol verbazing lees ik hier de reacties.. echt... Wie de hel zijn jullie om haar op dr plaats te zetten?? Ze handelt in ieder geval naar haar "fout" als ze nu niets had gedaan en over 9 mnd in de problemen had gezeten met een baby waar ze misschien niet voor kon zorgen om wat voor reden dan ook was ze nog fouter geweest dan had ze een klein mensen leven op het spel gezet.. Wie zijn jullie om zo te oordelen???
    Ze vroeg niet om jullie mening, puur om de werking van de pil, hou toch es een keer die ongevraagde rommel bij je en geef gewoon antwoord op de vraag, zo moeilijk moet dat toch niet zijn?!

@ T.s niets van aantrekken die domme reacties hier, goed dat je je verantwoordelijkheid hebt genomen na een fout en veel plezier over 4 mnd hoop dat je na die tijd snel in verwachting mag raken..

11. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Wat een reacties weer...

TS ik hoop dat je niet te veel last zal hebben van die MAP, en dat je cyclus niet warrig wordt ;)
    Mocht het wel raak zijn, dan is dat toch een leuke verassing? :D

12. ShampooL

Super leuke verrassing! :D .. en waarschijnlijk een gestreste vriend, haha.

Gister had ik hoofdpijn, en voelde ik me 's avonds wat down. Vanmorgen was ik misselijk, maar voel me nu prima!
    Het enige wat ik hoop is dat m'n cyclus normaal blijft. Ik had de maand hiervoor (zie onderschrift) een niet verklaarbare langere cyclus.
    We'll see :)

Thanks! x

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ach als je aan kindjes begint zal je vriend toch aan verassingen moeten wennen.. Life is full of surprises when you have kids ;)

14. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    heeft iemand zich weleens afgevraagd hoe een spiraaltje werkt?

Het koperspiraaltje:
    Maakt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor de innesteling van een bevruchte eicel.
    Maakt de zaadcellen die uw baarmoeder binnenkomen onvruchtbaar.

Het hormoonspiraaltje:

Geeft een zeer kleine hoeveelheid hormoon (progestageen). Er komt veel minder progestageen in het bloed dan bij andere hormonale anticonceptiemiddelen. Progesteron maakt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling van een bevruchte eicel.
    Maakt het slijm van de baarmoedermond minder doorgankelijk voor zaadcellen.

Een MAP is zeker geen anticonceptie, maar een redmiddel bij ongewenste zwangerschap.
    Daarbij gaat het hier om een gemiste kans op een zwangerschap, want ook zonder wat voor anticonceptie dan ook is het nooit zeker dat er een bevruchting plaats gaat vinden.

die hormonen zouden idd mijn keuze niet zijn, maar daar gaat het hier niet over en dat is ook niet aan de orde!

15. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik kon het niet beter omschrijven!

16. ShampooL

Zoals ik al had uitgelegd: Het komt inderdaad raar en onlogisch over.
    Maar ik heb mijn redenen waarom we/ik hebben gekozen om een MAP te nemen. ;)

17. ShampooL

Ik denk niet dat mensen hier een probleem hadden met de MAP, maar met het feit dat ik een beetje tegenstrijdige dingen vertel.
    Dolgraag een kindje willen, maar vervolgens een MAP nemen.

Dit besef ik me, en ik heb hen verteld dat ik mijn redenen heb.

Waar mijn probleem zat is dat sommige voor mij gingen bepalen wanneer ik er klaar voor was, dat ik onverantwoord bezig was, en dat het niet uit maakt of ik nou nu zwanger raak of over 5 maanden.
    Dat kwetste mij, en dat heb ik aangegeven. :)

Dankjewel over de info over een spiraaltje. :)

18. ShampooL

True! haha

19. ShampooL

Nou volgens mij ben ik zojuist ongesteld geworden. Veel te vroeg natuurlijk, maar dat is nou eenmaal een bijeffect van de MAP.

Innesteling bloed lijkt me van niet. Dat zou wel snel zijn; 10 dec. eisprong, 16 dec. innesteling?

20. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    ik wil je niet bang maken maar zover ik heb gelezen kan het binnen een week dus het zou best kunnen dat 16 dec je instelling was

Tevens veroordeel ik je niet , ik heb ook wel eens de map moeten slikken... als je de situatie niet kent hou dan gewoon eens je mond -.-

Deel Deze Pagina