Hoi! Ik heb een vraagje, Momenteel volg ik een MBO voltijd studie en ontvang ik studiefinanciering. Ik verwacht in juni 2014 mijn studie af te ronden en stopt dus ook mijn studiefinanciering. Hier naast werk ik als oproepkracht bij een schoonmaak bedrijf, ik heb dus geen vast inkomen en vaste uren. Nu willen wij graag weten waar we recht op hebben wanneer ik klaar ben met school en dit met diploma afgerond heb, en ik die periode als oproepkracht blijf werken. Ga je als oproepkracht ook met zwangerschapsverlof? En qua financiën.. heb je recht op een zwangerschapsuitkering en/of uitkering? Ik hoop dat mijn vraag beantwoord kan worden. Alvast bedankt!
Beste Bloem93, Je wilt weten of je als oproepkracht recht hebt op zwangerschapsverlof en een zwangerschapsuitkering. Als oproepkracht ben je verzekerd en heb je recht op zwangerschapsverlof en een zwangerschapsuitkering. Meer informatie over de zwangerschapsuitkering vind je hier. Deze informatie geldt ook voor jou als oproepkracht. Ik wens je veel succes met je studie verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare