Ik snap nog steeds niet dat er niet gekeken wordt naar de quarantaine van gevaccineerden. Ze willen maar aan die privileges blijven hangen, zodat ze eerder naar buiten kunnen, maar ik merk om mij heen dat het vaak verkeerd gaat. Nu ook weer. Leerkracht zat thuis ivm positieve huisgenoot die ook klachten had. Na 5/6 dagen is er getest; negatief, dus weer naar school. En nu op dag 10 na de positieve test van huisgenoot heeft is leerkracht ziek geworden en krijgt weer een test. Ik zeg positief, al is dat natuurlijk afwachten. Maar stel dat, dan is toch wéér gebleken dat je als gevaccineerde veel te snel uit quarantaine gaat? Leerkracht is inmiddels weer op school geweest en weet ik waar nog meer.
Hangt er vanaf of je dochter in isolatie gaat. Dan is het namelijk 5 dagen na het laatste contact. Maar aangezien je kinderen meestal niet in isolatie zet, is het inderdaad 5 dagen nadat zij besmettelijk is. Dat zegt de GGD toch ook? Wat snap je niet dan?
Bij kinderen t/m 12 positief getest, niet in isolatie, geldt voor huisgenoten: Bent u als ouders/verzorgers volledig gevaccineerd of hersteld van corona? Dan gaat u 10 dagen in quarantaine (blijft thuis) na de testdatum van het positief geteste kind. U kunt de quarantaineperiode verkorten door u op dag 5 te laten testen bij de GGD. De quarantaine stopt als u op dag 5 negatief test.
PFFFF wat een complex gedoe. ik snap er ook geen snars meer van! hahaha! nu hoop ik dat ik het gewoon heb. heb me vanochtend laten testen, maar mijn jongste van 6 had heeft het vanaf donderdag, en mijn man vanaf gister. maar als ik dit volg, mag ik pas uit quarantaine 5 dagen nadat mijn man weer "beter" is. netzoals mijn andere zoon, die niet gevaccineerd is. nouja dat is in iedergeval fijn voor hem. want dan is hij niet de enige in de rot situatie! blegh.
ik snap wel dat ze testdatum aanhouden bij de GGD, dit is namelijk de bewezen dag dat het aangetoont is. dat je misschien al 3 dagen klachten hebt, zegt hun niet zoveel. en ons is ook verteld dat je inderdaad als je niet in isolatie gaat, je als gevaccineerde ouder na dag 5 er uit mag indien negatief getest. helaas is er bij ons alweer een nieuwe besmetting en kunnen we weer opnieuw beginnen
ja maar nu is ook niet meer te achterhalen of de gevaccineerde het dus heeft gekregen van haar huisgenoot, of op haar werk, sport, of ander contact. er zijn wel meer dingen scheef. als mijn kinderen 2 besmette klasgenootjes hebben hoeven ze niet in quarantaine, pas bij 3 besmette kinderen in de klas. terwijl als ze bij een besmet neefje hebben gespeeld ze wel thuis moeten blijven....ik weet niet hoor maar als ze de hele dag naast een besmettelijk klasgenootje hebben gezeten kunnen ze net zo goed besmet zijn.
@ikkie97: jij zegt inderdaad hetzelfde als ggd. Als je op Rivm site leest en wat andere hier zeggen kun je volgens hen de quarantainperiode verkorten als je op dag 5 negatief test. Daarbij staat niet iets over of je huisgenoot/kind wel of niet in isolatie is. Wij zijn alle 3 verder wel volledig gevaccineerd
Net toch nog even gebeld met GGD en als wij morgen (dag 5) als volledig gevaccineerde negatief testen, mogen wij uit quarantaine. Dochter vrijdag mits 24u klachtenvrij is.
Weet iemand hoe dit zit? Ik werd vandaag wakker, niet fit. Misselijk, hoofdpijn, spierpijn, buikpijn. Pcm en doorgaan. Om 16uur naar bed gegaan, voelde me echt naar. Werd na zo'n 2 uur rillend wakker met koorts. Zelftest gedaan deze is negatief. Omdat ik morgen had moeten werken (zorg) ook voor morgenvroeg een afspraak gemaakt om te testen. Maar mogen mijn kinderen morgen nu wel naar school of dat niet?
De regel dat je moet thuisblijven als een huisgenoot koorts heeft, geldt niet meer. Ze mogen dus naar school. Dat gezegd hebben: als juf zou ik het èrg waarderen als jij morgen nog een zelftest doet òf ze een ochtendje thuis houdt tot jouw uitslag binnen is. Zou toch jammer zijn als je ze naar school stuurt en je blijkt toch corona te hebben.
Deze wordt heel vaak vergeten en zouden ze veel beter moeten benadrukken. Mij is niet in dank afgenomen dat ik o.a om die reden geen Sinterklaas wilde vieren.