Hoi dames, nu de bevalling dichterbij komt zat ik me toch zo eens af te vragen wat je een pasgeboren baby'tje aandoet als hij het ziekenhuis uit mag met 35 graden. Ik woon op Corsica en het is nu dagelijks ongeveer 30 graden. Het wordt straks in juli alleen nog maar warmer dus ik verwacht dan ook geen temperatuur onder de 30 graden als ons meisje geboren wordt. Alleen al die newborn-setjes zijn allemaal van die wollige dikke pakjes, is dat niet veel te warm? Ik weet dat ze nog klein is maar 35 graden is wel heel warm. Ik neem wel een dekentje mee voor in de maxicosi, maar zou een jurkje korte mouw met legging of maillot (en evt vestje) kunnen? Heb dus echt geen flauw benul
Kan je niet van alles wat meenemen (3 of 4 setjes) en dan in het ziekenhuis vragen wat zij adviseren? Lijkt me dat zij er wel kijk op hebben!
Ik ben in augustus 2009 bevallen van mijn zoontje en toen was het hier ook best warm (niet zo warm als Corsica natuurlijk). Wij hebben hem een romper lange mouwen en een shirtje met lange mouwen aangedaan. Toen had hij zelfs nog een kruik nodig in zijn bedje om op temperatuur te blijven. Ligt denk ik ook aan je kindje, of ze zichzelf warm kan houden. Maar voor de eerste paar dagen weet ik niet of blote armpjes verstandig is? Succes nog met de laatste weken. Ik heb het nu al warm, laat staan met ruim 30 graden...
Ik zou gewoon een romper met korte mouwen, shirtje met lange mouwen, en broekje met lange mouwen aan doen. Voor de zekerheid een vestje meenemen en een dekentje voor in de maxicosi. Baby's kunnen zich in het begin nog niet op temperatuur houden.
Ik zou gewoon een romper korte mouw, katoenen broekje en longsleeve doen, of een katoenen boxpakje. Die zijn er ook in dunnere uitvoeringen, ik vind die van Petit Bateau bijvoorbeeld heel fijn, ook als het wat warmer is. Voor als je naar huis gaat daar een vestje en dun mutsje bij. Babietjes kunnen zich in het begin vaak nog niet zo goed warm houden, dus zelfs met zulke temperaturen zou ik in ieder geval zorgen dat ik het bij me zou hebben. Een jurkje met maillot zou ik persoonlijk niet doen bij een pasgeborene, dat is zo'n gefriemel met aandoen en zit niet bepaald comfortabel. Succes met de bevalling alvast!
Ik zou ook gewoon gaan voor een romper korte mouw, een shirtje lange mouw en een broekje met lange pijpen en sokjes. Als ze het toch erg warm krijgt kan je beginnen met het uittrekken van de sokjes. En ik zou zeker geen jurkje enzo aan doen. Dat zit lang niet zo comfi als een broekje met shirtje en als ze pas geboren zijn liggen ze het grootste gedeelte van de dag nog te slapen.
Ik zelf heb kleine maten rompers met korte mouw. Shirtjes zijn bij mij allemaal met lange mouw. Heb ik straks toch iets met korte mouw nodig, dan stuur ik papa gewoon richting de hema of zoiets . Maar goed, het is hier natuurlijk niet zo warm als bij jullie. Misschien zou je het zkh of de verloskundige kunnen bellen/vragen, wat zij adviseren? Ik heb wel van Wallaboo een wrapper gekocht speciaal voor de zomer.
Hier ga ik in mee. Maar dan wel een broekje met lange pijpen. Succes met je zwangerschap in die hitte, zal geen pretje zijn die laatste loodjes.
Ligt toch ook aan het geboortegewicht? Begreep ik laatst van mijn gyn.. Ik zal kiezen voor een shirtje met lange mouwen en een broekje. Maar dan geen jasje of wikkeldoek meer ofzo. Maar nogmaals.. ligt ook aan je kindje natuurlijk..
Geen idee, ik twijfel bij iedere temp of ik het wel goed doe maar ik wil je wel even zeggen dat ik het super tof vind dat jullie meid nog lekker warm in je buik zit, wie had dat gedacht 10 weken geleden he?!
Bedankt Ja het is inderdaad ongelofelijk Bedankt voor de tips! Ik heb gewoon een hele lading kleding mee in de tas en dan mogen ze me inderdaad in het ziekenhuis helpen met beslissen denk ik Moet daar toch 3 dagen blijven dus tijd genoeg om ook nog iets te halen als het niet goed is. Ik zal het morgen ook nog eens aan mijn vk vragen, misschien heeft zij ook wel advies. Vind het zo moeilijk voor te stellen dat je je kindje straks zo warm aan moet kleden terwijl ik zelf zowat wegsmelt Maar inderdaad als ze zichzelf nog niet op temperatuur kan houden zal het wel moeten. Al moet ik dan weer oppassen dat ze niet oververhit raakt toch?
Toen ik 2 jaar geleden bevallen ben van onze 2e, was het hier ook zo heel erg warm. Ik had een rompertje zonder mouwtjes, een broekje en een shirtje met lange mouwen. In de dagen daarna zijn we nog korte broekjes gaan kopen en lag hij veel alleen in z'n romper of een romper met een broekje.
Ik zou ook lange mouwen doen, al is het alleen al om het transpireren wat zo;n kleintje doet als het zo warm is. Blote huid op blote huid gaat zo gauw smetten en dat is ook niet fijn. Als er een laagje stof tussen zit, smet het al veel minder. (Jitte had dat heel erg toen ze net geboren was, toen was het ook zo warm, meteen smetplekjes in haar knie- en elleboogholten)