0-40 uren contract/zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door samantha1, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hallo,

Ik heb sinds mei een nieuwe werkgever en daar heb ik een 0 - 40 uren contract.
    De ene week plannen ze mij rond 30 uur in, terwijl ik de andere week bijvoorbeeld weer 25 uur heb.. dit verschilt enorm.

Ik vroeg mij af hoe mijn zwangerschapsuitkering dan word berekend. Nemen ze dan het gemiddelde daarvan?

Ook zijn ze bij ons op het werk bezig met een verbouwing..waarschijnlijk gaan wij 4 weken voordat ik met zwangerschapsverlof ga 2 weken sluiten, waardoor ik dus 2 weken geen inkomen heb.. Is dit ook nadelig voor de hoogte van mijn zwangerschapsuitkering?

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Samantha1,

Het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) wordt gebaseerd op het loon van de laatste maand of vier werken voorafgaand aan dat verlof. Hoe hoog jouw WAZO wordt is dus afhankelijk van het aantal uren dat je werkt in die periode.

Als je in de laatste periode voor je verlof twee weken niet werkt door de bedrijfssluiting, zou je uitkering dus lager worden. Om te voorkomen dat je een laag inkomen hebt over de vier weken voor het verlof, kun je daarom de twee weken dat je niet werkt vakantie-uren laten uitbetalen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina