Hoi hoi, Finn is nu 4,5 maand oud en we zitten een beetje te rommelen met zijn voedingsschema. We zijn vorige week van 5 naar 4 flesjes gegaan, het flesje dat weg is gevallen word vervangen door fruit. Zijn schema ziet er nu zo uit, maar ik twijfel of hij nu nog genoeg melk binnen krijgt: 5.00 fles 210 ml (meestal 50/60 ml over) 9.00 halve fruithap 11.30 fles 210 ml (meestal 90 ml over) 13.30 de rest van zijn fruithapje 15.30/16.00 fles 210 ml (meestal 60 over) 17.30 paar hapjes groente 19.30/20.00 fles 210 ml (60 ml over) heeft iemand tips?
max heeft ook een hele tijd maar 4 flessen gehad maar sinds 2 weken wil hij er echt weer 5. denk dat je kleintje het wel aangeeft als hij te weinig krijgt
gezond is 120 cc -150 ccper kg lichaamsgewicht aldus onze KA. Minimaal is 500 cc. Elise heeft vanaf 4 maand 4 keer 180 gedronken en heeft altijd op de +2 lijn qua lengte en gewicht gezeten dus is zeker geen kleintje. Vanaf de opvolgmelk geld deze verhouding niet meer en gaat ze alleen nog maar minder melk drinken en mag je max 800cc geven. Mijn enige tip is het fruit en groente direct na een fles geven zodat je zeker weet dat hij geen melk laat staan vanwege de bijvoeding want dat mag pas na 6 maand. Ze halen namenlijk nog niet goed voedinsgstoffen uit de bijvoeding dus het vult wel maar ze groeien er niet van zeg maar.
Ons hebben ze altiijd gezegd dat een baby die niet ziek is zich niet laat verhongeren. Als hij dus niet zijn hele fles leeg drinkt heeft hiij gewoon genoeg. je schrijft dat je flessen van 210 aanbiedt is dit 210/7 of 210 ml. 210/7 wordt namelijk 230 ml. In dat geval biedt je 920 aan waar hij 260 van overlaat. Fruithap telt ook als vocht dus dan krijgt je baby nog ongeveer 800 binnen, meer dan genoeg. Ik zou wel gewoon flessen maken van 180/6 Als je kindje voor de rest tevreden is en zijn eigen lijntje groeit is de hoeveelheid die je geeft prima