Niet naar vrijgezellenfeest broer gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Binnenkort gaan mn zwager en schoonzusje trouwen. 22 mei is daarvoor het vrijgezellenfeest en we zijn beiden uitgenodigd.

In totaal voor ons beide komt het op 110 euro uit en eerlijk gezegt kunnen we dat bedrag niet missen.

We hebben de laatste tijd veel financiele tegenslagen gehad en er moet ook nog genoeg voor uk nummer 2 worden gekocht.

Nu heb ik gezegt dat mn vriend dan maar alleen moet gaan, omdat het toch zijn broer is waar we veel contact mee hebben. Maar dat wilt ie niet omdat ik niet gaat. Vind dat erg vervelend want straks worden we er beide op aangekeken. Als we het makkelijk hadden kunnen missen was ik echt wel gegaan.

Wat zouden jullie doen?

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    als jullie toch goed met elkaar omgaan zou ik het gewoon zeggen, dat het financieel niet gaat. Evt voorstellen om iets met zijn 4en te gaan doen wat niet zo duur is, bijv. bowlen of zo.
    wel vervelend hoor!
    wordt ook steeds duurder die feestjes!

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Misschien kun je degene die het regelt vragen of het goedkoper kan?
    Als je gewoon uitlegt dat jullie het geld niet kunnen missen maar wel heel graag willen, dan begrijpen ze dat vast.
    Dat is in ieder geval wat ik zou doen

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik sluit me daarbij aan, als je het geld niet hebt, dan heb je het niet! Alleen maar goed dat je dan zelf de rem er een beetje op houdt.
    Die feestjes kosten idd steeds meer geld lijkt het wel.
    Als je goed contact hebt, moet je dat in principe gewoon kunnen bespreken. Eerlijk over zijn, dan zullen ze het echt wel begrijpen hoor!

5. Rono

Rono Niet meer actief

Ja dat heb ik dus al geprobeerd, maar diegene die het organiseren zijn nog gewoon thuiswonend en werken wel fulltime en hebben dus geld zat.

Ze gaan bbq-en wat op 30 euro pp komt en daarbij gaan ze nog een activiteit doen. En dit is dan ook voor de vrouwen.

Ze houden geen rekening met neit alc. drinkers end. Willen persé van echte borden eten ipv plastic boren en perse merken dranken ipv lidl..

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou ook open kaart spelen.
    Kan me voorstellen dat je liever niet te koop loopt met je financiële situatie, maar ben er van overtuigd dat als je eerlijk bent je daar uiteindelijk het beste mee weg komt!
    Smoesjes (om bestwil wel te verstaan) worden toch vaak verkeerd uitgelegd (alsof je bijvoorbeeld niet mee WIL in plaats van om een andere reden).
    En bespreek het ook gewoon met je (schoon-)broer en schoonzus, die zullen dat toch wel begrijpen!?

Succes!

7. Rono

Rono Niet meer actief

Mn schoonzusje en zwager weet hoe wij nu financieel zitten en dat beseffen ze zich ook. Mn dochter begon van de week uit haar bed te klimmen dus moest er heel snel een peuter bed komen. Normaal gesproken hadden we die nieuw gekocht maar nu ook 2ehands.

Bedrijf waar ik werkte ging falliet en 1 week later testte ik positief... Want normaal hadden we een zeer goed inkomen.

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Pff.. da's ook een lekkere samenloop van omstandigheden zeg...
    Maar des te meer reden om nu even pas op de plaats te maken lijkt me. Dus: volg je gevoel, en als je het geld nu liever niet aan 'feestjes' besteed maar liever reserveert of uitgeeft voor iets anders dan is dat echt aan jullie!

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja heel eerlijk. Ik heb het met 30 euro in de week moeten doen, maar ik zou zekerweten regelen dat ik wel naar het vrijgezellenfeest kon van broer.

Het komt neer op 55 euro per persoon, dat is in vrijgezellenfeest bedragen niet veel.ik zou dus desnoods van ouders/schoonouders lenen en terugbetalen van vakantiegeld wat 4 dagen later komt.

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Misschien kan je voorstellen dat jullie maar aan 1 ding mee doen, of alleen mee bbq'en of meedoen aan de activiteit. Heb vorig jaar ook vrijgezellefeest georganiseerd voor mijn beste vriendin en een andere vriendin van haar, gaf ook aan dat het teveel was. Alle begrip voor gehad, zij ging alleen mee eten en daarna nog een drankje doen. Het middagprogramma sloeg ze over...

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik zou dan wel naar de bbq gaan, maar mijn eigen spullen spullen meenemen :D
    Dit natuurlijk wel even melden aan de organisator...
    dat scheelt al 60 euro.
    dan kun je kijken of jullie wel geld over hebben voor de acticiteit, en anders die skippen.
    Of voorstellen om voor 1 persoon de bbq te betalen, aangzien jij toch geen alcolhol drinkt, en die paar stukjes vlees die je dan eet..

12. Rono

Rono Niet meer actief

Tjah we houden elke maand ong 300 euro over voor te eten en te tanken. Dus dan is 110 euro een hoop geld.

Van het vakantiegeld deze maand wordt de auto gekeurd. Die hebben we nodig aangezien vriendlief 40 km hiervandaan werkt. En tanken kost ook 160/180 euro per maand ( 2 volle tanken volvo v40 ). Dus momenteel hebben we echt weinig!

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Meid, je hoeft je niet te verantwoorden waarom het veel geld is voor jullie hoor! Je hebt het of je hebt het niet. De een wil alles op alles zetten om toch te gaan en de ander vindt het niet verantwoord qua financiën. Dat is echt helemaal aan jouzelf om te bepalen. ;)

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik zou proberen om toch te gaan misschien een ideetje als je zelf bbq gaat organiseren waarom niet op zijn amerikaans iedereen neemt wat mee?

maak je het heel wat goedkoper mee wel van te voren afspreken wie wat doet,

ik geloof niet dat mijn man het leuk had gevonden als zijn broertje niet op zijn vrijgezellenfeest zou komen weet toevallig dat huntoen ook krom lagen en mijn schoonouders bij hebben gesprongen zodat die wel kon gaan

en 110 euro voor 2 is echt niet duur tegenwoordig wij hebben einde van de maand ieder 1 en kost dit al per persoon

15. Rono

Rono Niet meer actief

Ja ik heb ook zoiets van dan gaat mn vriend toch alleen?

Vrijgezellenfeest is dezelfde dag en bbq-en gebeurt met mannen en vrouwen bij elkaar.

Dit wilt ie dus niet, zelf zo eigenwijs.

Misschien wel een goed idee om gewoon wat met zn 4tjes te doen...

16. Rono

Rono Niet meer actief

Ik ga geen geld lenen voor een feest terwijl ik het pas over een half jaar kan terug betalen.

Bbq op zn amerikaans willen ze niet, want de vriend van de organisator heeft een eigen slagerij en daar willen ze het persé van hebben. Maar denk maar niet dat ie korting geeft :(

Mn vriend heeft nog 2 broertjes maar die gaan ook niet want die hebben geen geld. En daarom vind ik het zo lullig voor mn zwager als mn vriend niet gaat, want hij vind het niet erg dat zn andere 2 broertjes niet komen, maar mn vriend en hij hebben echt een goede band.

17. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik zou dan beide alleen naar de bbq gaan. Of alleen naar het avondprogramma. Of toch je man alleen laten gaan. Vind niet dat je het kan tegenover je broer om allebei helemaal niet te gaan. Hij zal het best begrijpen dat je niet allebei overal bij kan zijn ivm de kosten. Maar om nou helemaal niet te gaan zou ik wel beetje zielig vinden voor die broer. Hij trouwt als het goed is maar 1x en dan beide allebei niet gaan is voor jullie en hem natuurlijk erg vervelend. Misschien een raar idee hoor maar hebben jullie niet op zolder ofzo nog dingen staan waar jullie niets meer mee doen? Een oude tv/stoel/bed/pc spelletjes/boeken etc die je eventueel zou kunnen verkopen om wat geld op te brengen? Want neem aan dat de bruiloft zelf jullie ook wel iets zal kosten.

Lastig hoor...Ik weet wat het is om zo krap te zitten...maar het is natuurlijk niet iets wat je wil missen.

Vind het ook wel een beetje raar van die vrienden dat als je aangeeft het niet te kunnen betalen ze zo vast houden aan hun plan... Hier ook een keer een vrijgezellenfeest gehad en een van die vriendinnen was er net alleen voor komen te staan en die kon het ook echt niet missen. Toen hebben de rest van de vrienden allemaal 5 euro meer betaald en kon ook zij gewoon mee. Zoiets doe je gewoon voor vrienden lijkt mij.

18. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik ben toevallig zelf ook een vrijgezellenfeest aan het organiseren, en doe ook een bbq, om het niet belachelijk duur te maken. Maar ik 'vraag' 15 euro per persoon. Met 10 personen heb ik dan 150 euro, en dat moet toch makkelijk lukken lijkt me.... Een beetje hamburgers, stokbrood en (fris)drank hoeft niet zo veel te kosten toch?

Maar goed, daar heb jij niks aan. Ik zou wel gaan, want het is toch de broer van jouw man... Maar dan inderdaad naar alleen de bbq. Iets apart doen met z'n vieren vind ik persoonlijk niet zo'n strak plan. Een vrijgezellenfeest hoor je maar één keer te vieren. Dus ik vind; òf wel, òf niet. Maar niet nog een keer apart iets organiseren. Trouwens; Dan moet je toch trakteren, want je laat je zwager en zijn vrouw niet zelf betalen, en dan ben je het bedrag toch ook wel kwijt....

19. Rono

Rono Niet meer actief

We hebben hier al 1 auto verkocht, playstation 3, mijn laptop, autoradio, triptrapp van mn dochter en de digitale video camera. Zou echt niet niet meer weten wat we moeten verkopen. Van dit geld hebben we rekeningen moeten betalen.

Anders had ik dit ook echt gedaan. Ik blijf wel ff op mn vriend inpraten dat hij gewoon moet gaan, maar hij heeft nogal een hard hoofd.

Hier zijn we met 25 personen en dan 30 euro pp voor de bbq. Weet niet waar ze het allemaal aan besteden hoor...

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

misschien dan sowieso een idee om de auto te laten voorkeuren, vragen wat er gedaan moet worden voor apk en proberen iemand die zlef aan auto's sleutelt te regelen en die het te laten doen. dan kost het onderdelen, apk en beetje voor diegene.
    scheelt een heleboel geld vaak.

en anders inderdaad gewoon zeggen tegen broer.

Deel Deze Pagina