Baarmoedervraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door claire1978, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi verloskundigen!!!

Ik heb een apparte vraag:)
    Ben nu in verwachting van kindje 3. Bij mn zoontje ben ik bevallen met 37.5 weken. Nu ben ik daaroverheen en heb van onderen gevoeld. Deed ik ook bij m'n zoontje en uiteraard altijd hygiënisch!!!
    Bij mn zoontje voelde ik in de laatste week mijn baarmoedermond met een opening erin. Hoefde daar ook niet erg veel moeite voor te doen. Was dus benieuwd of ik dat bij deze zwangerschap ook kon onderzoeken bij de duur van 37.5 weken. Helaas, nog niet!
    Het ene moment voel ik met moeite de baarmoedermond voor een heel klein stukje. Voelt niet heel erg stug. Andere moment merk ik dat baarmoedermond zover ligt dat ik m niet kan voelen. Kan voor mn gevoel zomaar een cm schelen? In ieder geval kan ik er dan helemaal niet meer bij. Voel altijd met lege blaas. Ik kan begrijpen dat jullie het niet stimuleren om zelf onderzoek te gaan doen, maar met voorzichtigheid en alles schoon denk ik niet dat dat kwaad kan.
    Mijn vraag is dus: als alles aan het verweken en evt. verstrijken is,
    zou je je baarmoedermond dan moeten kunnen voelen, of ligt alles dan 'verder weg'. En kan het echt per dag verschillen of baarmoedermond verder weg ligt en de andere dag wel weer iets voelbaar???

Hopelijk kan iemand mijn, ietswat rare, vraag beantwoorden:)
    In ieder geval bedankt!!!

Groetjes Claire

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

In de meeste gevallen komt de baarmoedermond naar voren toe als de baarmoedermond rijp is (gaat verweken)
    Het kan inderdaad verschillen of je er de ene keer beter bij kan dan de andere keer, kan met liggen kindje te maken hebben maar ook door bijv volle darmen,volle blaas.
    DIt kindje heeft het gewoon nog veel te lekker bij je!
    Succes!!!

Imke

Deel Deze Pagina