Ik zou de naam gewoon geven hoor. Mijn eigen naam was ook best ene populaire naam in die tijd, zat ook altijd wel bij 1 iemand in de klas die zo heette. Nog erger zelfs, mijn achternaam komt ook ontzettend veel voor, dus ik ontmoet zo nu en dan mensen met PRECIES dezelfde naam, zowel voor als achter... Maar om de nou te zeggen dat ik het heel erg vind ofzo...
Mijn naam was destijds ook erg populair. Dus op de basisichool zat er een meisje met dezelfde naam bij mij in de klas. Op de middelbare school zelfs 2 en op de MBO ook 2 of zelfs 3. Ik heb me er nooit aan gestoord, vond het zelfs wel leuk. Je achternaam werd vaak meegenoemd door de leraar, maar als dat het ergste op de wereld is...haha...nee hoor, heb het noit erg gevonden en nu al helemaal niet meer.
Wij hebben een redelijk unieke naam voor ons kindje; Van 6 mei 1998 tot 6 mei 2010 zijn er in Vlaanderen 6 meisjes met de naam Alyna geboren. En bij www.voornamenboek.nl Geboorten van maart 2008 t/m februari 2010 komt hij niet voor. Ik hou persoonlijk niet van heel populaire namen, maar ook weer niet van die hele aparte namen.(ik zie bijvoorbeeld Belinay... ) Dus voor ons was het de gulden middenweg.
Wij hebben om die reden ook lang zitten twijfelen. Sem was eigenlijk de enige jongensnaam die we allebei erg leuk vonden, maar wilden we in eerste instantie niet omdat deze zo populair is. Uiteindelijk toch voor gekozen, want vinden het toch echt een mooie naam, mooier dan alle andere die we bedenken konden. Scheelde wel dat wij niet echt persoonlijk iemand kennen die Sem heet.
Pffff, ik vond het verschrikkelijk. Ik was zelden de enige in de klas met mijn naam. De reden dat we onze kindjes originele namen hebben gegeven!