Zou het helemaal niet meer geven. Na gekeken op gezocht. Ik blijf er bij twijfel geval. Zaterdag zondag maandag dinsdag het is nu woensdag. Heb er verder geen verstand van maar ik zou het ( weg) gooien. Je zit op een grens gevalletje hoor. Zie hier onder stukje gekopieerd van site. Moedermelk bewaren Kamertemperatuur: moedermelk is door de anti-bacteriële werking ook op kamertemperatuur redelijk lang houdbaar: 15 °C (koeltas met elementen): 24 uur 19-22 °C (kamertemperatuur): 6 tot 10 uur Koelkast: na het kolven koel je de melk zo snel mogelijk in de koelkast. Plak er een stickertje met de datum op. Heb je de hygiënetips gevolgd, dan kun je de melk tot 5 dagen bewaren. Maar het is beter de melk eerder te gebruiken, omdat de antistoffen dan beter bewaard zijn. Invriezen: wil je de moedermelk langer bewaren, vries de melk dan binnen 24 uur na het kolven in. Hoe lang kun je het bewaren: - Vriesgedeelte in koelkast: 2 weken - Vriezerunit apart van koelkast: 3-4 maanden - Vriezer constant -18 graden celsius: 6 maanden
Ik zou het nog wel aandurven.. (5 dagen in koelkast) edit: ook een optie om het vandaag te geven en te kolven.
Dus vandaag nog geven en niet morgen morgen zit je op dag 6! Echt een twijfel geval bv is het beste. Maar ook dat kent grenzen.
Ik zou het max 3 dagen later geven. In principe is alles wat 3 dagen enkel gekoeld staat nog net goed....
Hier was het vaak bedorven op dag 4 ( altijd uitgekookte materialen gebruikt en prima koelkast). Zo vers mogelijk is gezonder, ik ben toen gaan invriezen.
Zou er voor mij ook aan liggen hoe het precies gegaan is, dus zaterdagavond gekolfd en morgenochtend geven zou ik eerder oké vinden dan zaterdagochtend gekolfd en morgenavond geven. Direct na kolven in de koelkast en morgen recht uit koelkast geven zou ik eerder geven dan na kolven halve dag in koeltasje met elementen en morgen ook weer in koeltasje voordat het gegeven wordt.. Maar ik zou het niet per definitie weggooien. Gezond verstand gebruiken en kijken hoe het eruit ziet. Ik gooi een pak melk ook niet weg als het 1 dag over de datum is