Hi, zonder er ooit te hard over na te denken zijn we voor Nutrilon gegaan. Ik ben benieuwd naar ervaringen met andere (voordeligere) flesvoeding.
bij de eerste kruidvat voeding gegeven, dat beviel erg goed, scheelt veel geld. en nu 28 weken zwanger en nummer 2 krijgt ook weer kruidvat voeding
Wij gebruiken Hipp, dit na een lange zoektocht naar voeding waarop ons meisje het minste last kreeg van haar buikje. Dus nooit meer een andere goedkopere durven proberen. Vriendinnetje van mij gebruikt kruidvat, moet ook gewoon prima zijn.
Hier gebruiken we nu Jumbo voeding. Bij zoontje had ik de eerste 6 maanden Hero voeding, daarna over gegaan op voeding van AH, maar onze dochter reageert daar niet goed op. Krijgt er groene en plakkerige poep van Dus zij krijgt nu Jumbo huismerk en dat gaat prima.
Hoe de baby er op reageert weet ik nog niet. Maar ik heb gekozen voor Kruidvat Standaard voeding. Mocht die niet geschikt zijn voor de baby, laat ik natuurlijk iets anders kopen!
Bv gegeven in combinatie met ah eigen merk. De eerste week de oudste moeten bijvoeden en dat ging prima. Na 6 maanden bij beiden gebruikt voor papjes en dat ging ook prima.
Met mijn oudste zoon destijds geprobeerd over te stappen op Albert Heijn en Etos eigen merk, maar dat was helaas geen succes. Vond zelf dat eigen merk voeding iets minder zoet smaakte dan Nutrilon. Misschien dat dit de reden was. Maar ik zou het gewoon proberen. Alle voeding wordt neem ik aan gecontroleerd en bevat ongeveer hetzelfde. Scheelt inderdaad wel enorm in je portemonnee.
Bij de oudste gekozen voor Nutrilon H.A. ivm eigen allergieën. En na 6mnd overgestapt op etos eigen merk. Ben nu bij de 2e weer van plan zo te doen.
Ja, het is een beetje een zoektocht denk ik. Ik ga (tijdelijk) stoppen met werken / minder werken. Ben een hele lijst aan het maken met bespaardingen en dacht. Misschien zou voeding / luiers ook kunnen. Ik neem aan dat alle voedingen aan dezelfde strikte regels moeten voldoen dus waarom niet...
Tuurlijk, het moet gewoon voldoen aan bepaalde eisen. Dus over het algemeen is budget flesvoeding even goed als Nutrilon. (Dit zei mijn vk, je betaald bij Nutrilon alleen meer voor de naam)
Er is ergens op internet een lijstje te vinden met alle bestandsdelen van de verschille de voedingen. Zo kun je ze vergelijken.
Babyvoedingchecker.nl net gevonden. Vond het verschil tussen Nutrilon en Kruidvat echt minimaal! Denk dat we rustig schepje voor schepje over gaan stappen... Of zou je niet mogen mengen?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik ben na een lege nutrilon ineens overgestapt naar Etos. Dacht bij mezelf dat als hij krampjes krijgt ik het even 3 dagen aankijk en anders was ik weer teruggegaan naar nutrilon, maar hij had nergens last van.
Grote kans dat het praktisch hetzelfde is dus zou niet weten waarom je het niet mag mengen. Bij mijn weten mag je alles mengen, behalve als je dieetvoeding voor kea hebt. Hier de oudste nutrilon ha, de jongste gestart met etos ha, maar die beviel niet en jumbo ha wel.
Bij de eerste in het ziekenhuis automatisch Nutrilon gegeven. Later overgestapt naar Kruidvat. Bij de 2e begonnen met Kruidvat, maar overgestapt naar Hero. En nu zijn we meteen met Hero begonnen.
Bij de eerste na borstvoeding met kruidvat standaard maar hij had erge obstipatie dus nutrilon omneo gaan geven. Nu gelijk gestart met kruidvat standaard en dat gaat prima. Scheelt veel geld Ze moeten gewoon aan zware eisen voldoen. Daarom zijn alle merken nagenoeg gelijk. Het enige is dat de A merken meer vragen door bijv betere verpakkingen, onderzoek en reclame. Zelfde luiers bij de eerste wilde ik perse pampers maar bij 6 maanden kruidvat gekocht. Nu gelijk mee gestart. Maar goed geen baby’s met luieruitslag van luiers etc. Dus dat is makkelijk (wel kleine kindjes en kruidvat is vaak wat kleiner)