Welke flesvoeding gebruiken jullie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Blijdorp, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hi, zonder er ooit te hard over na te denken zijn we voor Nutrilon gegaan.
    Ik ben benieuwd naar ervaringen met andere (voordeligere) flesvoeding.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    bij de eerste kruidvat voeding gegeven, dat beviel erg goed, scheelt veel geld. en nu 28 weken zwanger en nummer 2 krijgt ook weer kruidvat voeding

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Etos eigen merk.

4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij gebruiken Hipp, dit na een lange zoektocht naar voeding waarop ons meisje het minste last kreeg van haar buikje. Dus nooit meer een andere goedkopere durven proberen.

Vriendinnetje van mij gebruikt kruidvat, moet ook gewoon prima zijn.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gebruiken we nu Jumbo voeding. Bij zoontje had ik de eerste 6 maanden Hero voeding, daarna over gegaan op voeding van AH, maar onze dochter reageert daar niet goed op. Krijgt er groene en plakkerige poep van:rolleyes: Dus zij krijgt nu Jumbo huismerk en dat gaat prima.

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hoe de baby er op reageert weet ik nog niet.

Maar ik heb gekozen voor Kruidvat Standaard voeding. Mocht die niet geschikt zijn voor de baby, laat ik natuurlijk iets anders kopen! ;)

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Bv gegeven in combinatie met ah eigen merk. De eerste week de oudste moeten bijvoeden en dat ging prima. Na 6 maanden bij beiden gebruikt voor papjes en dat ging ook prima.

8. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Met mijn oudste zoon destijds geprobeerd over te stappen op Albert Heijn en Etos eigen merk, maar dat was helaas geen succes. Vond zelf dat eigen merk voeding iets minder zoet smaakte dan Nutrilon. Misschien dat dit de reden was. Maar ik zou het gewoon proberen. Alle voeding wordt neem ik aan gecontroleerd en bevat ongeveer hetzelfde. Scheelt inderdaad wel enorm in je portemonnee.

9. Dobbertje26

Dobbertje26 Actief lid

7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Bij de oudste gekozen voor Nutrilon H.A. ivm eigen allergieën. En na 6mnd overgestapt op etos eigen merk.

Ben nu bij de 2e weer van plan zo te doen.

10. Blijdorp

Ja, het is een beetje een zoektocht denk ik. Ik ga (tijdelijk) stoppen met werken / minder werken. Ben een hele lijst aan het maken met bespaardingen en dacht. Misschien zou voeding / luiers ook kunnen. Ik neem aan dat alle voedingen aan dezelfde strikte regels moeten voldoen dus waarom niet...

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Tuurlijk, het moet gewoon voldoen aan bepaalde eisen.

Dus over het algemeen is budget flesvoeding even goed als Nutrilon. (Dit zei mijn vk, je betaald bij Nutrilon alleen meer voor de naam)

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Adrianna

Er is ergens op internet een lijstje te vinden met alle bestandsdelen van de verschille de voedingen. Zo kun je ze vergelijken.

13. Blijdorp

Babyvoedingchecker.nl :) net gevonden. Vond het verschil tussen Nutrilon en Kruidvat echt minimaal! Denk dat we rustig schepje voor schepje over gaan stappen... Of zou je niet mogen mengen?

14. Adrianna

Ik heb werkelijk geen idee. Ik ben na een lege nutrilon ineens overgestapt naar Etos.
    Dacht bij mezelf dat als hij krampjes krijgt ik het even 3 dagen aankijk en anders was ik weer teruggegaan naar nutrilon, maar hij had nergens last van.

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Allemaal Nutrilon gehad. Alleen de jongste krijgt nu speciale voeding.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Grote kans dat het praktisch hetzelfde is dus zou niet weten waarom je het niet mag mengen. Bij mijn weten mag je alles mengen, behalve als je dieetvoeding voor kea hebt.

Hier de oudste nutrilon ha, de jongste gestart met etos ha, maar die beviel niet en jumbo ha wel.

Blijdorp vindt dit leuk.
  17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Bij de eerste in het ziekenhuis automatisch Nutrilon gegeven. Later overgestapt naar Kruidvat.

Bij de 2e begonnen met Kruidvat, maar overgestapt naar Hero.

En nu zijn we meteen met Hero begonnen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.156
    113
    Hier altijd Nutrilon.

19. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bij de eerste na borstvoeding met kruidvat standaard maar hij had erge obstipatie dus nutrilon omneo gaan geven.

Nu gelijk gestart met kruidvat standaard en dat gaat prima. Scheelt veel geld ;)

Ze moeten gewoon aan zware eisen voldoen. Daarom zijn alle merken nagenoeg gelijk. Het enige is dat de A merken meer vragen door bijv betere verpakkingen, onderzoek en reclame.

Zelfde luiers bij de eerste wilde ik perse pampers maar bij 6 maanden kruidvat gekocht. Nu gelijk mee gestart. Maar goed geen baby’s met luieruitslag van luiers etc. Dus dat is makkelijk (wel kleine kindjes en kruidvat is vaak wat kleiner)

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij dochter alleen Hero gegeven.
    Nu vanaf de bv overgestapt op kruidvat eigen merk.

Deel Deze Pagina