Wie heeft er DE tip zo dat mijn monster niet meer aan het (dure)behang krabt ? Iets wat niet vlekt of stinkt (geen leeuwen pies dus) Ze heeft 1 krab plank in de woonkamer (kan ze snachts niet bij) waar ze altijd wel trouw aan krabt. en ze heeft 1 grote krab ton van 90 cm hoog die ze niet gebruikt om te krabben maar om in te slapen Die ton staat n kleine meter van de plek waar ze altijd aan het behang zit en nog gebruikt ze m niet De ton kan helaas niet tegen die behang grabbel plaats aan gezet worden (Vensterbank van 10 cm hoog en valt er dus af ) Wat ik al heb geprobeerd is Nee zeggen opstaan uit bed (ze doet t alleen als we in bed liggen) en d'r aan de krab ton zetten, dan krabt ze 2x en gaat weer verder aan het behang Met m'n kussen gooien, (kleintje van 20x20) dan houd ze even op maar 10 min later doet ze t net zo weer:x Vicks vapo rub op het behang smeren (werkt 2dagen daar na ook niet meer) Peper strooien, maakt d'r niets uit Nee roepen, heeft ze schijt aan en gaat gewoon door (oost Indisch doof zeg maar)
Wat vervelend zeg!! Wij hebben het gehad met onze vorige kat, we hadden in t vorige huis scan behang op de muur waar vismeel(!?) In verwerkt zat, die kat werd er helemaal blij van om t behang als krabpaal te gebruiken.. Zou dat bij jullie ook het probleem kunnen zijn? Heb overigens geen oplossing voor je
Flink laten schrikken door iets wat veel lawaai maakt naast haar te gooien, zoals bijv. een sleutelbos of een blikje met iets erin. En als ze het dan weer doet hiermee rammelen, hier 1 keer de sleutelbos naast 1 van onze katten gegooid waar hij ontzettend van schrok, nu hoeven we alleen te rammelen en is hij weg.
Hier heb ik t opgelost met nog een krappaal. Onze muts heeft er nu 2, 2 torens. Hier maakt ze ook gebruik van. Hier werkte die andere trukjes ook niet helaas. Wat ik wel iedere keer deed was als ze aan de muur (of vloerbedekking) ging krabben, pakte ik d'r op en zette ik dr met d'r klauwen tegen de krappaal op en maakte dan met d'r poten de krapbeweging. Vond ze natuurlijk niet leuk, maar t werkte wel, plus die extra krappaal dan. Hier kan onze kat dag en nacht bij beide palen maar gebruikt snachts meestal de paal wat boven staat. Heel veel succes!
Er zijn trouwens ook sprays te halen die je op de krappaal kan spuiten waardoor de krappaal aantrekkelijker wordt. Zit een soort van catnip in meen ik. Wie weet helpt dat bv bij de ton.
Nee geen vis meel hier, het zelfde behang zit ook in de woonkamer op de muur en daar doet ze het (gelukkig)niet
Schrikken doet ze niet snel en als ze het wel doet is het hmm ok jammer voor je maar ik doe het lekker toch
Dat met die pootjes doe ik dus ook maar zo als ik al zei 2x aan de ton krabben en dan weer naar het behang Die ton staat hier op slaap kamer en bij die andere kan ze niet bij snachts. Dus 2 krab palen op onze slaap kamer is geen optie die ton is al aardig aan de maat namelijk (Dat andere ding is zon plank tegen de muur) En strax komt het ledikantje hier ook te staan en heb ik helemaal geen ruimte meer om m'n kont te keren En Catnip/speel spray doet d'r niets dus de paal in spuiten heeft geen zin helaas(al geprobeerd)
Katten vinden het fijn om in de buurt van de deur een krabplekje te hebben. Ik heb 2 katten en 3 krabpalen die ze dagelijks gebruiken. Ook krabben ze graag op van die kokosmatten die je als deurmat kan gebruiken. En inderdaad wat catnip op de krabpalen doen, en cat off spray waar je ze niet wilt hebben. Misschien dat meer krabplekken helpt.
Maar ze heeft dus 's nachts geen krabpaal . De ton wil ze niet gebruiken en de ander kan ze niet bij. Ik zou er dus voor zorgen dat ze of bij die andere kan of dat je een nieuwe koopt en die op een plek zet waar ze er 's nachts wel bijkan
Bij onze 4 mopjes werkte negatief gedrag afleren met een plantenspuit op dr kont Moet zeggen waren toen kittens/jonge katten tot 1 jaar weet niet of dat scheelt.
Lijkt me duidelijk dat het tijd wordt voor een goed gesprek met poes Ons monstertje vond het leuk om in de planten te graven... Ik heb op den duur, als laatste redmiddel de plantenspuit ingezet. Wel eerst 'waarschuwen' zodat hij weer even weet dat het niet mag. (Alsof dat zin heeft! ) Denk dat ik een keer of 3 echt met water gespoten heb. Daarna was de spuit laten zien afdoende Heeft wel een paar maanden geduurd voor hij echt geen pogingen meer deed. Anders misschien tijdelijk iets er voor zetten? Een plank ofzo? Tot hij vergeten is dat dat zo'n fijn plekje is?
Ik zeg ook plantenspuit! Werkte hier altijd prima Kun je verder niet tijdelijk iets over de krabplek plakken/hangen? Een poster oid? Dan kan ze er in elk geval niet bij, misschien is het zo af te leren.
De nagels laten knippen, als ze echt fanatiek krabben, zijn vaak de nagels te lang.. Als katten naar buiten gaan, slijten de nagels sneller dan bij binnenkatten
Knippen van de nagels doe ik zelf om de anderste week of als ik merk dat t krab gedrag weer meer word Ze vind het niet leuk maar ik heb liever geen scheuren in m'n behang hahaha
Ik ben niet van plan om nog n krabpaal/ton a60 pst te kopen We hebben een 2kamer appartement (1slaapkamet+woonkamer) en vind die 2 dingen wel zat Misschien had ik er bij moeten zetten dat ze overdag dat ding wel sporadisch gebruikt. Alleen snachts vertikt ze t om te doen ja eens op n blauwe maandag word dat ding gebruikt En het is echt niet zo dat ze afkeer van de ton heeft hoor, in t begin toen i dus net nieuw was heeft ze m gewoon netjes gebruikt zo wel snachts als overdag maar na n dikke 14 dagen was de interesse weg en werd t behang weer interessant
Jazekers ze zit dan echt overal op,tussen,in waar ze niet mag komen Gooit alles van de vensterbank Krabt aan de bank (ook alleen maar snachts) en vind de radiator bekisting ook wel een geschikte plek om d'r nagels in te zetten Dus om de schade te "beperken" hebben we er voor gekozen dat ze niet de woonkamer in mag als we er niet zijn Ook als we weg gaan zit ze op de slaap kamer
Dat scheelt echt zeker hoor Deze dame was iets ouder dan n jaar (zwervertje,was aan komen lopen bij iemand die er niet voor kon zorgen) toen we d'r kregen en t is echt een enorme eigenwijs maar super lief Heb altijd katten gehad (ook uit asiel) en heb nog NOOIT zo'n eigenwijs ding als zij mee gemaakt hahaha Water heeft ze n hekel aan maar plantenspuit heeft ze gewoon maling aan hoor hahahaha want jah dan ben ik maar wat nat ik lik me zelf wel droog en ga daarna gewoon weer m'n gangetje