Ik word niet vaak heel heel boos, maar ik het gebeurd me weleens. Mijn baas heeft me een paar dagen gemeden, nadat ik hem en een vriend van m enorm heb staan uitkafferen. Sindsdien waarschuwt hij mensen (vaste gasten) wanneer ze moeten stoppen omdat ik diegene anders met de grond gelijk maak en ze het nooit kunnen winnen. Hij heeft ervan geleerd dus. Ik kan heel goed met mijn baas hoor, het is een geweldige vent, Maar ook hij kan te ver gaan. Laatste keer was met mijn zwager, Midden op het terras op mijn werk. Hij heeft onze zoon bedreigd (letterlijk bedreigd) vanwege iets dat mijn zoon helemaal niet gedaan heeft. Hij wilde een gesprek met me aangaan om dingen uit te praten. Maar ik was aan het werk, terras zat vol, alle tafels binnen zaten vol dus de timing was echt beroerd. Na een paar keer melden dat ik geen tijd had, werd hij boos omdat ik zogenaamd niet wilde praten. Klopt ook, ik hoef geen contact meer met hem, maar dat bespreek ik niet tijdens mijn werk en zeker niet als het zo druk is. Toen knapte er iets en ben zo enorm tekeer gegaan dat hij weggelopen is. Sindsdien moet ik de portofoon bij me dragen ipv neerleggen achter de bar zodat ik sneller de portier kan oproepen. Heb netjes mijn excuses aangeboden aan de gasten binnen gehoorafstand vanwege mijn uitval, maar iedereen snapte dat ik zo boos werd Tegen mijn man heeft hij naderhand gezegd dat het hem tegenviel Van me, omdat ik volgens hem degene was geweest die is weggelopen. Zoals verwacht heeft hij de boel zo verdraaid zodat het mijn schuld lijkt te zijn. Hij heeft die zaterdagavond toegegeven dat hij in de welen ervoor over dingen gelogen had, maar dat verteld hij er uiteraard niet bij naar de buitenwereld. Mijn zoon is bang voor hem, om iets waar hij niks te maken heeft gehad. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij eens letterlijk van zich af moest duwen en dat kon mijn zwager blijkbaar niet hebben (hij was toen 1,5 jaar). Sindsdien heeft hij een hekel aan mijn zoon. En nu, 2.5 jaar later heeft hij een opening gevonden om Lenn compleet de grond in te stampen. Alleen geloofd niemand van de familie van wat hij gezegd en gedaan heeft dus dat valt hem tegen natuurlijk. En nu probeert hij me zover te krijgen dat ik over de scheef ga zodat hij zijn gelijk kan krijgen. Maar niemand bedreigd en kleineert mijn kind, en zeker mijn zwager niet. Het contact is dus verbroken en hij kan wat mij betreft dood neer vallen.
Twee collega's hebben trouwens alles gezien en gehoord dus het zit hem niet mee Hij wil het uitgepraat hebben want volgens hem kan ik niet de rest van mijn leven boos blijven. Leer het maar; dat kan ik heel goed. Niemand van mijn familie wil hem nog alleen in 1 ruimte hebben uit angst dat lenn spontaan een been of arm breekt dus zodra hij bijvoorbeeld op een verjaardag is waar wij ook zijn, blijven mijn man en ik erbij (of 1 van ons). Maar alleen? Absoluut niet.
Ja ik kan uit mijn stekker gaan, heel erg. En ik zeg ook eerlijk, soms ook heel onredelijk. Maar de keren dat het gebeurd zijn héél zeldzaam.
Hahahaha AllesofNiets, wat een stunt! Geweldige actie van je man Ik zou ook boos worden trouwens, en al helemaal als hij thuis gewoon open zou doen. Ik weet niet wat ik er allemaal van zou moeten denken als mn man zo "stiekem" zou doen. Leuk begin van de baby shower hihi
Wow wat heftig! Mag ik vragen waar je zoontje van werd beschuldigd? Zo'n klein jochie nog. Echt belachelijk van je zwager. Zou hij echt in staat zijn om hem pijn te doen?
Ik wordt niet snel boos, en uit mijn plaat gaan heb ik nooit gedaan. Ik word juist ijzig kalm, dat schrikt ook wel af heb ik vernomen.
Absoluut. 'Als jij K nog 1 keer met 1 vinger aanraakt, doe ik je meer pijn dan dat K nu heeft. ' Onze drie kinderen speelden met elkaar in de woonkamer bij mijn ouders (was zelf aan het werk maar ze zouden daar zijn ivm eieren zoeken). Ineens een gegil en gekrijs van mijn neefje. Iedereen sprint de kamer in natuurlijk en mijn neefje lag op de grond met een zeer voetje. Lenn zei gelijk tegen mijn vader; dat heb ik niet gedaan. Dat doet hij altijd als iemand gat huilen en hij niks gedaan heeft. Hij is goudeerlijk en zal het gelijk zeggen als hij bijv geduwd heeft. Dus dit zei mij al genoeg. Volgens lenn wilde K iets afpakken, zei dat hij dat niet leuk vond en bij de volgende poging heeft hij geduwd en gezegd dat hij daarmee aan het spelen was. Het duwen is natuurlijk niet goed, dat mag niet. Vervolgens is K weggelopen, maar stootte hij zijn voetje aan de stoel die in de kamer staat. Mijn ouders vonden dat logisch klinken, want de stoelpoot blijkt er scheef onder te staan (nooit gemerkt) Mijn zwager is dus compleet door het lint gegaan en heeft bovenstaande tegen lenn gezegd. Mijn vader heeft het gehoord en is er uiteraard meteen op in gesprongen. Vervolgens heeft hij de hele middag geroepen dat lenn een agressieve opvoeding krijgt, dat hij ongemanierd is etc. Tegen mijn zusje en zwager heeft hij gezegd dat als ze verstandig waren, ze hun dochtertje (nu bijna 4 maanden oud) later niet bij lenn in de buurt moeten laten komen, anders gaat het gegarandeerd mis met hun dochter. Gestook alom dus. Op de nacht na koningsdag is hij voor de eerste x op komen zoeken op het werk. Hij gaf aan dat hij alles gezien had. Beide kinderen zouden op de grond liggen en lenn zou het voetje van K tussen zijn benen hebben geklemd en bewust veel kracht hebben gezet zodat hij zijn voetje zou breken. K pakte helemaal geen speelgoed af want het bewuste speelgoed zou op tafel hebben gestaan. Ik zou lenn niet onder controle hebben en als hij 8 is is lenn de baas in huis ipv dat ik dat ben. Een wedje leggen wilde hij niet, want ik ben nu 4 jaar aan het opvoeden dus wat zou dat voor zin hebben als ik hem nu al niet in de hand heb. Ik heb hem daarna heel duidelijk gemaakt dat hij nu beter zijn mond kon houden voor ik hem het plein over zou schoppen. Hij is nog even doorgegaan en uiteindelijk heeft een portier me naar binnen gehaald omdat hij dacht dat ik mijn zwager zou aanvliegen. Vervolgens heb ik iedereen bij langs gebeld zonder te zeggen wat mijn zwager heeft gezegd. En iedereen verteld hetzelfde. Mijn zwager was niet in de buurt, lenn was al een half uur met dat speelgoed aan het spelen en lenn en K stonden op een andere plek dan waar mijn zwager zei dat ze waren. Hij liegt en bedriegt, stookt de familie op, zoals ik vanaf het begin af aan al heb gezegd en nu blijkt dat ik idd al die tijd gelijk heb gehad. Ik heb hem Gezegd dat als hij zich nog 1 keer laat zien op mijn werk ik hem door de politie eruit laat zetten.
Uhhh, afgelopen oktober kwamen m'n moeder en broertje op vakantie naar hier. Het was overigens ook hun eerste keer vliegen. Wij zouden ze uiteraard ophalen. Toen kreeg vriendlief de briljante ingeving om net die dag de tv-kast in elkaar te gaan zetten en omdat het 'm niet snel genoeg naar z'n zin ging, had ie z'n vader gebeld en DIE had weer een vriend van hem meegenomen (leuk, zo'n vreemde kerel in huis). We moesten al lang weg en zij maar 'afscheid nemen', grr. Toen moesten we nog kaartjes kopen voor de trein en ja hoor, hij reed net voor onze neus weg, volgende kwam na 45 minuten, wat betekende dat m'n moeder en broertje daar, op het vliegveld, alleen moesten wachten. Vreemd land, eerste keer vliegen, al laat op de avond.. Ik vond het zo erg, dus ik begon heel hard te huilen.. Begint ie: 'Ja huil maar, dat helpt vast enorm. Ja, nog harder, kom, nog harder..' Toen heb ik toch ontiegelijk hard lopen gillen/schreeuwen. 'Als we gvd drie minuten te laat zijn bij die k*touders van jou, is het het einde van de wereld voor je en dit kan je gewoon geen zak schelen. Je haat m'n familie gewoon! Je hebt er gewoon expres voor gezorgd dat we te laat zijn! Denk maar niet dat ik ooit nog mee ga naar jouw familie, ze kunnen me toch geen "($&("% schelen!' en zo nog een heuleboel.. Nou hielpen m'n hormonen waarschijnlijk ook niet echt mee, maar ooooh wat was ik boos.. Niet eens omdat we te laat waren, maar omdat ie zo denigrerend deed over mijn huilpartij, bah.. Dat heeft ie overigens nooit meer in z'n hoofd gehaald
Ik kan echt heel erg uit mijn plaat gaan, gelukkig gebeurd dit nauwelijks. Er zijn ook maar een paar mensen die het meegemaakt hebben. In mijn jongere jaren sloeg ik er altijd gelijk bovenop maar zover laat ik het niet meer komen, gelukkig is mijn laatste uitbarsting jaaaaren geleden. Laatste ruzie is 2 weken geleden bij een buiten optreden, stel tokkies die mij er niet langs lieten terwijl ik mijn dochter vasthad. Ik heb mijn gewicht in de strijd gegooid en ben dwars door ze heen gelopen en kreeg van alles naar mijn hoofd toe gegooid qua scheldwoorden. Het is dat ik mijn dochter bij had anders had het iets anders afgelopen.
Ik laat het eigenlijk nooit zover komen, dat ik uit mijn plaat ga. Ik ben al heel erg duidelijk ( bot ) van mezelf. Wel ben ik over het algemeen vrij rustig, maar van binnen redelijk opvliegend. En als ik dan uit m'n plaat ga, dan mag er gerend worden
:x WOW Dat iemand om zo iets zo belachelijk gaat lopen doen. Bizar! Ook al zou jouw zoontje op zn voetje hebben gezeten, het zijn kinderen. Kleine kinderen zijn redelijk fysiek. Het is niet goed, maar ze moeten het nog leren. Belachelijk om een kind daarvoor te gaan lopen bedreigen. Echt sneu helemaal omdat je zoontje het waarschijnlijk niet eens heeft gedaan! Dat iemand zo lang door kan gaan om zo iets stoms. Ik kan er met mn hoofd niet bij. Zo iemand zou ik ook niet meer hoeven te zien! Ik geef je groot gelijk.
Miccan: Zoooooooooooooooooo dat zou hier ook niet gewaardeerd worden, zeg. Zoiets zou mijn man niet in zijn hoofd halen! Overigens (ik heb dit verhaal wel eens op zp gezet) kan het soms ook best handig zijn om zo nu en dan uit je stekker te gaan. Paar jaar geleden toen dochter nog klein was, zaten we te eten. Man, oudste zoon, ik en dochter. Ik had gekookt, en was dochter aan het voeren, mijn eigen eten werd ondertussen koud. Man en zoon waren klaar, dus man zei: Ik ga even een uurtje op bed liggen...Zoon zei: ik ga op mijn computer, en ze liepen beiden al naar de gang, mij met dochter, de vaat op tafel en de keuken nog niet opgeruimd.......:x En toen werd ik ook zo ontzettend boos! Dat ik dus én dochter eten kon geven, én zelf nog moest afeten, en dat ik vervolgens óók nog eens de bende mocht gaan opruimen!! Sindsdien wordt iedere avond alles opgeruimd in de vaatwasser door man, en zoon maakt elke avond na het eten, de keuken schoon, incl mijn fornuis. Ik hoef alleen nog maar te koken en zij ruimen de boel daarna op.
Je kunt bij mij best ver gaan, maar als je eenmaal té ver gaat, berg je dan maar. Overigens is het de afgelopen jaren wel beter, ik probeer sneller aan te geven dat dingen me irriteren of dat mensen beter kunnen stoppen met hun gedrag. Sommige mensen kun je ook een beetje ontlopen, maar collega's bijv. niet. 1 collega kreeg een hyperventilatie aanval tijdens een ruzie met mij, had waarschijnlijk niet verwacht dat ik ook een andere kant heb die niet zo vriendelijk is .
We hebben een speciaal horeca-politieteam en dat lijntje is vrij kort. Ik ben zelf leidinggevende dus als het mijn beslissing is om dat team erbij te halen dan kan dat. De portier heeft inmiddels ook instructies. Als ik vind dat hij nog eens over de scheef gaat dan mag hij hem eruit zetten, alleen al omdat ik vind dat dat nodig is. Alle lijntjes staan nu met elkaar in verbinding en met 1 druk op de knop kan ik het in gang zetten. Niet omdat ik verwacht dat ik het zelf niet af kan, maar wel om alles voor mij en mijn collega's duidelijk te hebben voor het geval dat. Alles om lenn heen is veilig gesteld zodat hem biks kan overkomen op momenten dat ik er niet bij ben. Als iemand een kind van 4 kan bedreigen, waar is hij dan nog meer toe in staat? Ik zal er nooit misbruik van maken, maar verdomd handig is het wel Lenn heeft er zeker weten niks mee te maken. Na ruim een week heb ik hem nog eens gevraagd wat er nu met K was gebeurd, want ik was het zogenaamd vergeten. Hij vertelde me exact hetzelfde verhaal. Je gaat me niet vertellen dat een kind van 4 zijn eigen leugen nog weet na een week. Lenn zeker niet, die verteld altijd de waarheid als ik er naar vraag. Dus tja
Ik ben altijd de rust zelve, maar wordt er gejat in de winkel waar ik werk.. Dan ben ik opeens niet meer zo vriendelijk. Helaas kan ik ook wel eens in tranen uitbarsten van kwaaiigheid. Lekker professioneel
Ja absoluut, dat ik uit mijn stekker kan gaan. Vaak merk je het net wel of net niet als ik boos/gekwetst ben, maar wanneer je dan toch door blijft pushen krijg je op een gegeven moment een explosie van een paar kiloton. Maar dan komt álles eruit waar ik de afgelopen jaren boos over ben geweest want dan ben ik ongefundamenteerd boos en heb je 1 grote stortkoker aan haat, nijd, gif en agressie over je heen. Dat wil niemand, neem ik aan. Dus ik hou mezelf (vaak!) in en neem afstand wanneer ik boos ben en dan probeer ik mijzelf terug te trekken en interne vrede te kanaliseren. Dus ik wens degene die mij blijft porren met een spreekwoordelijke stok veel succes, want dat heeft die persoon dan ook verdiend als het zo ver is. Vroeger deed ik het niet verbaal (nu gelukkig wel) en toen hebben ze mij met een paar man van een aanstichter af moeten trekken. Iemand uit mijn familie mishandelde mij en ik was dat na enkele jaren zo ontzettend beu dat er iets in mijn hoofd knapte. Nou ja, hij kwam er niet bepaalt goed van af en hij schrok zo van mijn reactie dat hij mij daarna nooit meer met een vinger heeft aangeraakt. Zo ook met een aantal andere gezinsleden. Maar goed, verbaal ben ik met de jaren ook sterker aan het woorden dus mijn vuisten blijven in mijn zak