Onze dochter heeft vandaag haar eerste stapje los gezet en ze vindt het harstikke leuk om dat nu de hele tijd te doen. hoe snel gaat dat wankele stappen over in gewoon rondlopen? duurt dat dagen/weken/maanden? ik heb eigenlijk geen idee. vind het nu wel leuk om te zien zo. en wanneer ga je dan schoenen kopen? als ze een tijdje goed kunnen lopen ofzo?
Hier duurde het 2 maanden van de eerste losse stapjes (11,5 maand) tot volledig los lopen (13,5 maand). 6 weken later toen schoentjes gekocht.
Tussen de eerste losse stap en meelopen van de auto naar de deur zat een paar weken. Toen ze het eenmaal doorhad wilde ze niet anders meer
Hier ging het best snel. Binnen twee weken. Met iets meer dan tien maanden kwamen de eerste losse stapjes en een goede week later liep hij stevig door huis heen. Op zijn verjaardag rende hij door huis. Hij heeft zijn eerste paar echte schoenen gekregen met 11 mnd.
Hier zat tussen de losse stapjes en goed lopen maar een week, scheelt misschien dat ze " al" ruim 16 maanden was..
met me zoontje ging het best wel snel 1maand wakkel lopen en daarna lopen en rennen en voor ze verjaardag nog wel dus was heel trots.. bij een kennisje van mij was de meid 4 maanden aan de hand en rond de tafel aan het lopen en toen hebben ik en me moeder haar geleerd los te laten lopen door op de grond te zitten tegen over elkaar en haar in het midden en laat er maar los en als ze valt vang je der op zo hadden wij het gedaan bij een kennisje maar dat kindje was ook al 15 maanden oud dus aardig laat vonden wij,...
Mijn zoontje stapte een kleine maand na de eerste stapjes behoorlijk rond. Hij heeft nooit aan de hand willen lopen, maar gelijk los. Toen hij een maand of 3 goed kon lopen hebben we z'n eerste echte schoentjes gekocht. Deze draagt hij overigens alleen buiten, binnen loopt hij op sokken. En afgelopen week heeft hij z'n eerste regenlaarsjes gekregen, en mooi dat hij ze vindt
Onze Zoon begon met stapjes zetten met 10 maanden en met 12 maanden liep hij helemaal stevig en zelfstandig Onze dochter was 15 maanden met haar eerste stapjes en 2 dagen later liep ze echt helemaal zelfstandig daar stonden we echt van te kijken ! Onze zoon kon dus eerder lopen maar onze dochter was sneller qua tussentijd eerste stap en echt los lopen
Hier vrijdag de eerste stapjes en de week erna liep ze bijna alles los. Ook snel schoentjes gehaald want ze was uit dr slofjes gegroeid en wou al buiten lopen.
Hier direct.. Maar hij liep vanaf 11maand achter de blokkenkar en durfde pas bij 18,5 maand los te lopen. Toen liep hij ook direct de straat uit (serieus 50+meter).. Hij had genoeg oefening gehad al..
Hier sloeg dochter de fase van losse stapjes over. Met nog geen 9 mnd liep ze voor het eerst achter met en aan dingen, lose pasjes weigerde ze te doen. Als ze ergens heen wilde en er was niets in de buurt om vast te houden dan kroop ze er heen en ging daar weer staan. Overlopen van ding naar ouder of tussen de ouders in vertikte ze ook, dat deed ze echt niet. Met 16,5 maand liep ze ineens door het bad heen en weer, na het bad gezegd dat ze het op de vloer ook kon en mevrouw wandelde weg alsof ze het nooit anders had gedaan. Nooit meer gekropen en liep meteen hele stukken. Ze had al schoentjes omdat ze het de laatst maand het ineens leuk vond om aan 1 hand te lopen op straat. Zoonlief liep 1 dag voor 15 mnd ineens losse pasjes. Je zag hem elke dag meer gaan lopen en al heel snel liep hij hele stukken (duurde een week zoiets, maar hij viel wel regelmatig terwijl dochter nooit viel). Hij kreeg wel al vrij snel schoenen omdat aapies niet geschikt zijn voor buiten en het nat en vies (november) was. Buiten wel schoentjes, maar binnen altijd sokken of blote voetjes.
Dat snap ik ook nooit zo goed, als je kind leert lopen of aan de hand wil lopen, laat je het dan nooit buiten oefenen omdat het nog geen schoenen aan mag? Dan maar in de kinderwagen? Wij doen gewoon schoentjes aan buiten, liever niet op sloffen op grind en binnen lekker blote voeten.
Ik denk dat het voor elk kind verschillend is wanneer hij of zij echt zelfstandig kan lopen. Kindje van vrienden van mij deed telkens een paar stappen, en toen weken lang helemaal niks! En ineens stond ze op en ging ze dr vandoor . Mijn zoontje deed zn eerste stapjes en een week of anderhalf later liep hij al een heel eind. Heb toen gelijk schoenen gekocht zodat hij ook buiten kon lopen ( trouwens die eerste week gewoon op blote voeten buiten laten lopen of met sokken). Je kunt ook eens gewoon naar een schoenenwinkel gaan om daar advies te vragen. Je hebt ook heus wel schoenen die niet zo zwaar zijn maar heel geschikt en zacht voor kindjes die net leren lopen.
Ons meisje loopt sinds een week of 4 en ook buiten gewoon op haar aapies.. Ze had haar rode ballerina aapies net een uurtje aan en de neuzen waren er al af omdat ze het leuk vond om te gaan kruipen buiten Ik vind het nog net te vroeg voor schoentjes (en als ik het nog een maandje kan uitstellen zitten we vast weer in de uitverkoop )
Wij gingen ook wel buiten lopen hoor, maar op z'n Aapies slofjes. Zo had hij nog grip met z'n teentjes/voetjes en leerde hij goed lopen. Ik heb altijd begrepen dat je niet te snel met schoentjes moet beginnen.
Hier zat er tussen de eerste losse stapjes en gewoon los lopen ook een dag of 6-7 tussen. Ze liep los met 13,5 maand.
Bij de schoenenwinkel werd ons verteld dat je zolang je kind binnen gewoon liefst op blote voeten loopt, het echt niet uitmaakt als je buiten met goede flexibele schoenen loopt. Ik kan anders elke week wel nieuwe slofjes kopen.
hmm ok, het verschilt nogal lees ik wel. vandaag vertikte ze het om te lopen. ze heeft nog geen schoenen, wel nikes met een zachte zool, maar die heeft ze eigenlijk nooit aan. als ze buiten is dan loopt ze op haar sokken, dan maar meer wassen denk ik dan. ik kijk het wel even aan, als ze meer gaat lopen dan ga ik wel naar de kinderschoenen winkel hier in het dorp.
Hier was het in november de eerste echte losse stapjes (15mnd) en écht lopen was in januari (17mnd)... Toen werd het lopen verkozen boven het kruipen!