hallo meiden ik heb 8 feb een miskraam gehad nou proberen we gewoon door te gaan ben gestopt met roken jeess haha maar hoe vruchtbaar benje nou als je een miskraam heb gehad???
he wat rot dat je een miskraam hebt gehad! volgensmij ben je dan meer vruchtbaar? maar durf het niet zeker te zeggen
wat ik weet: heel erg !!! ken ook 2 meisjes.. 1 meisje daarvan heeft 2 miskramen gehad jammer genoeg.. maar die was elke x binnen 2 maand weer zwanger.. maar wat ik ook gehoord heb is dat je lichaam half jaar moet rusten anders heb je snel weer kans op miskraam.. maar weet ik niet zeker
Ik heb in december ook een miskraam gehad maar niet extra vruchtbaar hoor. Mijn vk zegt ook dat dat niet klopt en dat het een fabeltje is. Maar hopelijk ben je wel snel zwanger
Ik heb in oktober een miskraam gehad, en ben ook nog niet zwanger, eerste keer binnen 3 maanden raak. Je lichaam geeft zelf aan wanneer het er weer klaar voor is, geef het de tijd! het is moeilijk! Ikzelf ben nu begonnen met temperaturen en ovulatietesten, omdat cyclus wat in de war is! Succes!
Ik heb geen idee of het er mee te maken heeft maar ik was direct de volgende ronde weer zwanger Liefs mij
ik had 22 nov een miskraam en 19 dec weer een positieve test. ondertussen alweer ruim 12 weken zwanger
Ik ben wel weer een bevestiging van het fabeltje de ene maand misse is de volgende gewisse : 31 december zeer vroege miskraam gehad (op 5 krap weken) en direct daarna meteen alweer raak. zit inmiddels op 7 weken en heb het hartje al mogen zien kloppen bij de verloskundige als een klein flikkerlampje . Weet niet of het een fabeltje is maar mij is verteld (door niet deskundigen!!!) dat je hormoonhuishouding nog zo hoog is, dat dat meer kans zou geven op een volgende bevruchting na een vroege miskraam. Maar nogmaals is echt info uit het moedercircuit, niet professioneel o.i.d. Heel veel succes in ieder geval!
De ene gynaecoloog zei dat het onzin was en de andere zei dat er weleens een kern van waarheid in kon zitten. De waarheid zal wel in het midden liggen en denk dat je pas weer zwanger kan raken als je lijf er klaar voor is. Ik ben weleens direct weer zwanger geraakt na een miskraam, maar heb na een andere zware miskraam bijv. helemaal geen ei gehad. Om één fabel in ieder geval de wereld uit te verhelpen. Het is onzin dat als je binnen een half jaar weer zwanger raakt dat je een hogere kans hebt op weer een miskraam . Daar is wel onderzoek naar gedaan en je hebt absoluut geen grotere kans!
Ik heb in januari een miskraam gehad met 5 weken en was ook gelijk weer zwanger en nu inmiddels bijna 7 weken!
Mij is wel verteld dat de kans op een miskraam bij direct aantellen ligt verhoogd is (dus de eerste maand niet de eerste 6) maar dan praat ik niet over een vroege miskraam maar over een curettage bij 11 weken. Ik hou een maandje rust iig, wil niet achteraf kunnen horen "Zie je wel" dus ik hoop dat ik de 2e maand ook nog een beetje extra vruchtbaar ben
Vorige maand ook een miskraam gehad en vroeg ook aan mijn verloskundige en mijn GYN of ik/ en ieder ander extra vruchtbaar bent na een miskraam en allebei vertelde ze me direct dat dit absoluut niet waar was en dat het nooit bewezen is dat de vrouw extra vruchtbaar is! Maar hoop iig dat je snel (weer) zwanger mag worden! Gr An