Mooi woord voor miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by MissT, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Meiden,

Ik las dit net ergens op een site, en wil dit graag met jullie delen.. het is zo mooi beschreven;

Ik vind miskraam een heel naar woord. Alsof je iets fout hebt gedaan. Ik kraam mis. Ik heb misgekraamd. Ik weet dat het geen werkwoord is, maar toch. Als je binnenbuikse baby de eerste 16 weken niet overleeft, dan is het een miskraam. Je noemt een kind na de geboorte toch ook geen raak-kraam. Nee, dat noem je dan een baby. Meestal geef je die baby ook nog een naam. Want je kind de hele tijd baby noemen, staat zo raar. Ik zou dus willen pleiten voor een nieuw woord. Een woord dat niet de suggestie wekt dat het overleden mensje in je buik een ding was. Een warm en liefdevol woord. Suggesties zijn hierbij van harte welkom.

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Ik noem het gewoon altijd mijn MK en iedereen weet waar ik het over heb! en hier mijn/ons wondertje of sterretje, maar in de buiten wereld weet niemand dan waar je het over hebt!

Liefs

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ik zou kiezen voor kleintje ofzo . het is toch een deel van jou geweest en jou kindje oftewel jou kleintje

Share This Page