Ik ben afgelopen week voor het eerst naar de vk geweest. Ze heeft toen ook mijn bloedsuiker getest. Die was 7.2, ik had nog geen 10 minuten ervoor een rolletje snoep en een paar pepermuntjes gehad en een half uur daarvoor een aantal koekjes. Zij vond de suikerwaarde veel te hoog, maar valt daar wel iets zinnigs over te zeggen als je net zoveel hebt gegeten? Ik kan er niet zoveel over terug vinden.
Meestal wordt er pas ongeveer 2 uur na het eten getest... maar het is heel goed mogelijk dat je suikerspiegel al "sky high" is gegaan door de snoepjes en de koekjes. Het lijkt me niet onverstandig wanneer je bij een volgende controle nogmaals op je bloedsuikers wordt geprikt.
Ik vind 7.2 echt niet belachelijk hoog hoor als je veel suiker hebt gegeten. Een normale waarde is tussen de 4 en 7. Dus je valt er eigenlijk nog wel binnen, wetende wat je hebt gegeten. Geen paniek dus. Maar als je suiker is geprikt voor medische redenen, zou ik het nog wel eens over laten doen als je wat minder hebt gegeten, maar ik denk dat het dan wel lager zal zijn.
Nee hoor dat ligt nog goed. Helemaal omdat je net "snelle" suikers gegeten hebt. Niets aan het handje.
Ok, bedankt voor de reacties! Ik heb 2 heel grote kindjes gekregen, maar vorige keren geen zwangerschapsdiabetes gehad, maar daarom word ik nu wel weer in de gaten gehouden (beide kids wogen 10 pond). Echter leek haar conclusie mij zo voorbarig. Tuurlijk nuchter zouden die waardes veel te hoog zijn geweest, maar ik wist niet dat ik nu al geprikt zou worden en had dus net zitten snoepen (helpt tegen de misselijkheid haha). en dan dus meteen de reactie dat het veel te hoog is etc.