Hallo, In een ander berichtje (pijn!!!) heb ik al verteld dat het met de bv niet wil lukken en dat ook kolven pijn doet... Nou vroeg ik me af, als ik over ga op kunstvoeding maar nog één keer per dag een flesje afgekolfde melk geef. Krijgt de kleine dan nog genoeg antistoffen binnen? Ook voor de Mexicaanse griep en de inenting in mijn achterhoofd. Of heeft dat met maar één flesje moedermelk geen effect en moet ik gewoon door de pijn heen bijten en door kolven? Groet Aukje
Hallo Aukje, Meid ieder druppel is er 1! Als het je lukt om zelf 1 flesje gekolfde melk te geven dan is dat toch super!!!!! Zeker als je ziet hoeveel moeite het je kost om dat te krijgen. Als dat voor jouw haalbaar is en jullie kunnen samen gaan genieten als jij niet de hele dag volledig op het kolven/de pijn etc gefocussed bent dan is dat ook heel wat waard. Je hoeft zeker geen schuldgevoel te krijgen want je hebt het echt super gedaan!!!! Mijn petje af hoor als ik lees wat je allemaal al hebt doorgemaakt. Belangrijkste is dat jullie beide goed in je vel zitten. Lieve groet en heel veel succes Ilse
Dank je wel voor je reactie. Ik weet dat elke druppel er één is, maar is één flesje ook echt genoeg om wat antistoffen binnen te krijgen? Of heeft het dan eigenlijk geen effect?
Hallo Aukje, Ik kan je natuurlijk niet zeggen of 1 flesje voldoende is voor de antistoffen. Het is net hoe je het bekijkt. Geen flesje is helemaal geen antistoffen. Geef je dat ene flesje en je zoon wordt ziek dan kan je jezelf verwijten dat het geen nut had want hij is immers ziek geworden. Je weet niet of hij zionder dat ene flesje misschien wel veel vaker of ernstiger ziek was geweest. Daaraantegen weet je ook niet (als je 1 flesje geeft) en hij wordt niet ziek, of dat juist komt door dat ene flesje MM of omdat hij gewoon geen infectie heeft opgepikt. Mijns inziens is 1 flesje altijd nog heeeeeel veeeeel meer als helemaal niets. En dus altijd beter. Hopelijk is je vraag voldoende beantwoord. Ilse
Helemaal duidelijk! Dank je wel. We hebben hem zojuist zijn eerste flesje kunstvoeding gegeven, kijken hoe dat gaat. En dan ga ik denk ik toch maar langzaam afbouwen en hem dan in ieder geval één flesje afgekolfde melk geven. Dank je wel voor al je antwoorden! Groet Aukje
HAllo Aukje, in een andere vraag had ik je ook al geantwoord. Jullie doen het echt super! Valentijn mag in zijn handjes knijpen met zo'n lieve moeder! Groet Ilse