Van af deze week is mijn dochter heel moelijk met slapen ze gilt ze krijst werkelijk alles bij elkaar om maar niet te hoeven gaan slapen. Drie maanden geleden ben ik begonnen met wakker in bed leggen na een week was dit goed en van af dat moment sliep ze prima als je haar wakker in bed legde. Maar nu al drie dagen is het krijzen. We halen er soms uit soms heeft ze haar bed zelfs ondergespugd en een poep luier we kijken dus wel of er wat loos is. Maar nu is er bijvoor beeld niks aan de hand en we lopen al om de 5a10 min naar haar toe maar ze blijft krijzen. Dus mijn vraag is dit de beruchte 11 maanden sprong en nee ze is niet ziek. Advies???? Of deze 5 a 10 regel volhouden??? want ben eerlijk gezegt neit van plan om de halve avond met een wakker baby op te zitten
Jeetje die gemene sprong, bestaat die echt. Weet niet of je mijn topic hebt gelezen, hoort dat er ook bij? Hoe is je dochtertje overdag met slapen/spelen. Hier is ons zoontje savonds zo vermoeid van het achter na kruipen van mama de hele dag, dat die savonds om 19u zo moe is dat die niet meer wakker te krijgen is. Wat doe jij zoal op een dag met je kleine? Ik ben niet van het huilen, zou hem dan gewoon lekker bij me nemen, misschien toch een fase die vanzelf wel overgaat? Sorry dat ik geen tips heb.
Klinkt idd als de 11 maanden sprong! Die was hier ook een h*l...... Het enige wat je eigenlijk kunt doen is afwachten tot het over is, vaak van de ene op de andere dag, alleen je weet niet wanneer die dag gaat komen @ Yach, dat zou er idd bij jullie ook nog wel eens achter kunnen zitten! zoals ik al zei... hopen op betere tijden
@ pnirmal: ik blijf met sprongen altijd hetzelfde doen als wat ik normaal doe, qua ritme en corrigeren enzo bedoel ik. Dus als je de 5/10 minutenregel normaal gesproken hanteert, zou ik dat nu ook doen. Geeft je kindje toch duidelijkheid! Al kost het wel veel meer moeite tijdens een sprong!
Mamamarije het is inderdaad te hopen dat het snel overgaat. (bedankt!) Pnirmal, hoop dat je meisje ook gauw weer lekker gaat slapen zoals altijd, veel succes!
Het zelfde als voor heen. Ze slaapt nog maar een slaapje per dag ook op het moment maar een uurtje Vaders wel verteld als ik er niet ben hij haar smiddags wel gewoon in bed moet leggen en niet bijzich moet nemen om bij hem te laten slapen We spelen wat af met haar vader moeder grote broer. Ze krijgt genoeg aandacht. Speelt met haa speelgoed doet blokjes in doosjes ect kruipt gezellig mee met ons en staat ect Net tegen vriendlief als ze deze sprong zeker voor bij is gaat ze aan de wandel Zou het haha. We gingen net nog kijken na dat ze het eindelijk op gegeven had. We waren z.n 10 min niet meer geweest en het werd al stillen dus dan gaan we niet meer haha anders begint het van voor af aan. En wederom van boosheid weer wat gespugd. Trouwens haar eten gaat ook veranderen. Ze wil haar middag en avond fles ook niet meer. Ze drinkt nog wel s morgens een fles dan twee boterhammen dan fruit dan een koekje of wat anders tussen door geven we haar steeds slokjes te drinken. Avond eten met toetje en de laatste fles die wil ze ook niet meer denk dat we die dan ook maar weg gaan laten. En overdag genoeg vocht aanbieden. Ik tel nu haar fruithap en toetje dan ook maar mee als vocht? Goed toch. Bieden de avond fles dan nog wel aan maar als ze niet meer wil is het goed. Ja weet heb al een zoon van 10 maar dat is al zo lang gelezen Ze is trouwens een week te laat geboren dus als je die week mee zou tellen zou ze idd 11 maanden zijn
Hier slaapt hij ook nog maar een uurtje per dag hoor, sinds een lange tijd al. En middagfles is ook verdwenen. Haha straks begint het wandelen inderdaad. Ja met fruit en groente krijgen ze ook vocht binnen en wat betreft melk daar mogen ze nu wel iets van 300cc van hebben. En met de ochtendfles en misschien nog een toetje na het avondeten dan komt ze er wel hoor! Ons zoontje is 4dg later geboren, en oh ik lees iets over een 13maanden sprong, oh nee he........
Ik heb het `oei ik groei`boek bij ongeveer 44 weken (tot halverwege week 46) hebben de meeste kinderen er het meeste last van. Onze zoon is 4 weken te vroeg geboren en zou deze week dus in week 45 zitten, en inderdaad aankleden en verschonen is een drama! Verder heel aanhankelijk en snel huilen als iets niet lukt. Vooral het slapen is drama. Wordt snachts vaak gillend wakker alsof hij eng gedroom heeft (kan op deze leeftijd) dan ben ik minimaal een half uur verder voor hij weer slaapt. Normaal is hij echt een goede slaper (snachts dan ) Bij week 44 staat trouwens de beruchte donderwolk dat betekent dat ze dan vaak het meest van slag zijn, dit was bij ons een week eerder. Bij Quinn kan ik het boek er echt op na slaan als hij van slag is.. vaak is het de beruchte sprong. Voordeel is wel dat ze heel veel leren na en tijdens deze periode, dit moeten ze allemaal verwerken. Hun wereldje verandert nu gewoon heel snel. Kop op mams.. er komt weer verbetering in.. maar snap dat dit even doorbijten is en af te toe behoorlijk zwaar. Succes