Gestresst door schoonmoeder

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yuhu456, 18 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuhu456

Yuhu456 Lid

19 dec 2023
    15
    5
    3
    Ik wil dit even van me af schrijven.. Mn schoonmoeder was net op bezoek en we liggen gewoon niet op één lijn. Laten we zeggen we liggen elkaar al niet zo lekker.

Nah ze kwam langs om haar kleinkinderen te zien. Mn vriend had haar al vantevoren aangesproken dat ze gewoon Nederlands moest praten (ze is van Turkse komaf maar kan prima Nederlands). Ze kwam hier en negeerde me compleet. Zei alleen; hoi .

Ze had mn kindje op schoot en begon direct Turks te praten. En ook tegen mn vriend dikke verhalen. Hij praatte gewoon Nederlands terug zodat ze “hopelijk” mee zou gaan maar dit deed ze niet. Op gegeven moment zei hij: kan je dat in het Nederlands zeggen? Met tegenzin zei ze het in het Nederlands en een paar keer; uhh hoe noem je? (Ff hè als ze echt geen NL kon Oke, maar ze woont al 35 jaar hier en werkt hier en ze KAN het ook gewoon want dat weet ik). Maar is gewoon expres.

Nou goed, ze pakt mn zoontje en stop haar vinger in zijn mond. LIKE WHAT? Ik doe dit zelfs nieteens. Ik schrok zo erg. Hij was net ziek geweest, is 5 maand oud prematuur geboren. EN DAN NOG.

Dus ik zeg; hallo kan je dat niet doen?
    Zegt ze; hoezo?
    Ikzeg; dat vind ik niet fijn en dat doe ik zelf nieteens.
    Ze zegt; voelen of hij tandjes heeft
    Ikzeg; nee dat hoeft niet dat doe ik als ik mn nagels heel kort geknipt heb en was ik eerst heel goed mn handen en raak vervolgens niks aan behalve zn mond
    Zegtze; ik heb mn handen gewassen(bij binnenkomst )
    Zeg ik; ja maar vervolgens heb je weer van alles aangeraakt, kan je dat gewoon niet doen?
    Zegtze; nou oké dan

alsnog in discussie gaan. Ik ben zo geïrriteerd.
    En mn vriend durft gewoon niks te zeggen.

Ik vind het echt zo niet prettig elke keer gaat ze over grenzen. We wilden niet dat de baby gekust werd, deed ze het alsnog…

En dan die vinger en het buitenlands praten pffff

Ik weet gewoon niet wat ik moet. Met haar praten is onbegonnen werk en mijn vriend heeft het al zovaak besproken. Ook dat ze mij de heletijd het gevoel geeft alsof ik er niet ben door Turks te praten.

Ik word hier soms best verdrietig van

2. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend gefrustreerd en verdrietig van wordt. Klinkt als een taak voor je vriend om op te pakken en duidelijke grenzen te stellen naar zijn moeder, inclusief consequenties, want ze heeft duidelijk geen respect voor jou als moeder van je kind. Ik zou er nog eens een stevig gesprek aan wagen. Sterkte met de situatie!

3. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Als praten echt niet werkt, dan moet ze het maar gaan voelen. Als ze bij jullie op bezoek is, dan spreekt ze Nederlands en respecteert ze jullie regels anders is daar de deur.

Been there, done that. Helaas was het 't enige wat uiteindelijk heeft gewerkt; afdwingen dat we serieus genomen moeten worden. Vervelend, maar wel effectief.

Yellowstone, suus02 en Syane vinden dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Je hebt hier al eerder een topic over geopend. Ik zou nog duidelijker mijn grenzen aangeven, haar eventueel een keer herinneren en als ze daar niet naar wil luisteren, dan zou ik mij kind niet bij haar op schoot laten ed. Vooral jammer voor haar.

Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Ik vind ook echt dat de hoofdrol hierin bij je vriend moet liggen. Laat hem hem maar oplossen. Tenminste, ik neem aan dat hij het ook niet wil van die vingers in de mond enzo? Bij ons thuis met gedoe met ouders of schoonouders moet ook het eigen kind het oplossen

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Ik zou tegen m’n vriend zeggen : ze houd zich aan de afspraken en anders mag ze video bellen :)

je vriend moet aan jou kant staan al is het lastig als alleen jij er wat van zegt als hij het al meerdere keren heeft besproken en ze weigert zich aan te passen tja dan houd het op maar dan respecteert ze jullie wensen totaal niet en zou ik er klaar mee zijn

7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.149
    3.790
    113
    Misschien kun je zelf wat Turks leren? Het is echt een heel leuke taal en als je schoonmoeder ziet dat je die moeite neemt is het voor haar misschien juist makkelijker om ook de moeite voor jou te nemen om zich aan jouw grenzen te houden?

(heel vies trouwens, die vinger in de mond, goed dat je daar wat van zei hoor!)

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik zou behalve positieve woorden ook leren hoe te zeggen dat je iets niet wil (en dat als eerst gebruiken, zou benieuwd zijn hoe ze reageert :D).

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Lees net ook je andere topic over je schoonmoeder
    Je vriend moet aan jou kant staan
    Zij gaat niet veranderen wat je ook doet
    Dus voor mij was de opmerking over je vroeg geboorte een hele goede reden om
    Haar niet meer te willen zien

Deel Deze Pagina