Hoe ervaarde je kind het testen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Magnolia29, 24 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Onze dochter is verkouden en haar klachten zijn vandaag duidelijk erger geworden. Toch de knoop doorgehakt om haar morgen te laten testen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie kinderen het testen hebben ervaren. Moesten ze zowel in de keel als neus? Hebben ze er daarna nog last van gehad? Wij gaan naar een teststraat, mag je kind dan bij je op schoot zitten bijv.?

    (Edit; ik hoef hier geen discussie over waarom wel/niet kiezen voor testen, ik ben alleen nieuwsgierig naar ervaringen)
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn oudste 2 vonden het niks voorstellen, mijn jongste vond het stokje in zijn neus maar niks. In neus en keel, maar keel merk je echt niet. Neus kan wel een vervelend gevoel zijn.
     
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Jongste vorig jaar (toen 8) getest en die vond het wel te doen. Was niet lekker, maar ook niet heel erg.
    Oudste (11) par dagen geleden en die had daarna nog een minuut of 10 dat het kriebelde in de neus. Verder geen probleem.
    Allebei in neus en keel getest in teststraat van de GGD
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Mini is nu twee keer getest. De eerste keer ging moeiteloos, toen was ze met papa. Maandag met mij, dat ging iets moeilijker, maar was uiteindelijk ook gelukt. Het duurt uiteindelijk maar kort.
    Bij ons krijgen ze een dapperheidsdiploma, die helpt een hoop.
     
  5. amy24

    amy24 Actief lid

    9 nov 2011
    138
    6
    18
    Mijn zoontje van 5 mocht op schoot zitten. Hij zei dat het in zijn neus een heel klein beetje pijn deed, maar dat was hij zo vergeten omdat hij apetrots is op zijn dapperheidsdiploma. Mijn zoontje van 8 ging zelf op de stoel zitten. Hij vond het 1 seconde pijn doen, maar was blij dat hij nu ook een diploma had (een week later dan broertje getest) en kreeg zelfs een cadeautje bij de teststraat.
    Later hebben ze geen last meer gehad. Het was echt 1 seconde ongemak.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Afgelopen maandag mijn jongste getest. Hij vond het spannend, maar het viel hem wel mee. In de keel doen ze niet meer zo ver. En bij de neus telde die man tot 3 en toen was het alweer klaar, ging heel snel. Hij kreeg wel even tranen in zijn ogen, dat gaat vanzelf, maar kon ook al gelijk weer lachen. En voor we thuis waren voelde hij al niks meer.
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van 9 vond het een beetje kriebelen in zijn neus. Dat duurde ook wel even tot dat weer weg was. Verder viel het heel erg mee en ook hij kreeg een dapperheidsdiploma mee.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn dochter is 10 - die vond het prima te doen. Ik neem wel een pakje drinken mee, zodat ze na dat stokje in je keel, gelijk lekker wat kunnen drinken. Geeft ook afleiding. Vind het zelf ook prettig- ik neem een thermos-mok koffie mee voor mezelf voor naderhand dus ;) .
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Zoontje inmiddels 3x, arm kind... 2x viel het reuze mee, laatste keer wilde de dame toch wel even checken hoe ver het stokje in zijn neus kon:|. Gelukkig allemaal negatief!
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter van 1,5 heeft het stokje 3x uit de handen van die vrouw geslagen.
    Duidelijke taal zeg maar :|
     
    Lies1611 en spruitje80 vinden dit leuk.
  11. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.595
    10.785
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ze vond het spannend. merkte dat ze onder de indruk was. De test vond ze zelf kriebelen. De knuffel en kleurplaat die ze kreeg vond ze geweldig.
     
    Athina vindt dit leuk.
  12. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Wij wonen in de provincie Zeeland en hier testen ze tot 12jaar alleen in de keel.
    Afgelopen week 2x onze dochter van 6 die vond het helemaal niet erg. Vandaag onze oudste van 9 die vond het kietelen :)
    Stelde echt niks voor zeiden ze alletwee.
     
    Aegyo en Athina vinden dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Mijn jongsten zijn 5 en 9. Allebei vinden ze het geen probleem. Ze zijn allebei al 3x getest. Keel en neus.
    De laatste keer werd bij de jongste het stokje niet meer diep in de keel gedaan, maar het stokje flink door de mond. Die vrouw deed het heel leuk. Ze zei: "zo, even lekker door je mond. Lalalala" zoon dikke lol: "Ze deed allemaal "lalalala":roflmao:

    Zoon van 5 vindt neus het minst fijn. De eerste twee keer draaide hij eerst zijn hoofd weg als het staafje naar binnen ging. Maar liet het daarna toch toe. Dus de derde keer afgesproken met hem dat hij dat niet zou doen. En dat deed hij idd niet:thumup:

    Na de test is het meteen over en huppelen ze vrolijk de tent weer uit.

    Zoon van 5 ging bij mij op schoot, zoon van 9 ging zelf op de stoel.
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Eitje. Zoon zat achterin de auto en wou niet eens bij mijn man op schoot. Hij vond t vervelend natuurlijk omdat hij goed verkouden was en dan zijn keel en neus al zo geïrriteerd maar die paar seconden? Hij zou t zo weer doen.
    Hij is 5 :)

    Wel korter stokje had hij en helaas geen diploma of cadeautje maar ik had al gezegd dat ik iets mee zou nemen van de supermarkt naar zijn keuze (uiteraard was hij niet mee naar de supermarkt). Zijn favo ijsjes was zijn wens, dus alleen daarom zou hij zo weer testen :p
     
    Athina en Zxcvb vinden dit leuk.
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    De jongste is nu 2x getest.
    Eerste keer toen hij 4 was en 2 wkn geleden nog een keer (toen 5).
    Beide keren vond ie het prima en vroeg na afloop of hij nog een keer mocht (neus en keeltest).
    Dochter van 10 is ook 2 wkn geleden getest.
    Zij vond het ook niet pijnlijk/vervelend oid.
     
    Athina vindt dit leuk.
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Hij vond het wel spannend en toen het stokje diep zijn neus in ging had hij wel even zo'n schrikreactie, maar heb hem daarna nergens meer over gehoord.
    Hij moest keel en neus omdat hij hoestklachten had, begreep van klasgenootjes dat die alleen neus hadden gehad. Hij zat trouwens gewoon op schoot.
    Het dapperheidiploma vond ie maar overdreven :D

    Bij onze kinderteststraat moesten we wel even wachten, allemaal gespannen koppies van die kinderen. De gewone teststraten liepen zo door.
     
  17. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Mijn jongste is eergisteren getest. Hij is 7, vond het prima te doen. Ik heb hem uitgelegd hoe het werkt, dat hij zijn hoofd achterover moet doen, stil moet blijven zitten en luisteren naar wat degene die de test afneemt zegt. Wat hierop is dat ze hem hardop laten tellen bij de neusswab, dat leidt af.

    Negatief trouwens, gelukkig.
     
    Athina vindt dit leuk.
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Mijn oudste 2 zijn 2x getest. Bij de oudste van 6 ging de 2e keer zonder problemen, de 1e keer deed ze steeds haar hoofd naar achteren bij de neus.
    Bij de 2e van 4 ging de 1e keer zonder problemen en de 2e keer begon ze te huilen.

    De 1e keer zowel keel als neus en stond ik een meter van ze af. De 2e keer bij een kinderteststraat geweest, nu zaten ze bij mij op schoot. En de 2e keer deden ze alleen de neus. In Zwolle doen ze bij klachten een antigeentest (sneltest) en dan doen ze alleen de neus.
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Mijn 4-jarige vond het helemaal best, gaf geen kik. Ze zei dat ze het alleen een beetje vond kriebelen in haar neus, over de keelswab heeft ze niets gezegd.

    Ze heeft niets gekregen van een diploma oid, trouwens. (Getest in een ziekenhuis, niet in een GGD-teststraat)
     
  20. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Dat is afhankelijk van de klachten. Zoon moest met hoesten/keelklachten ook de keel erbij.
     

Deel Deze Pagina