Afgelopen zondag mijn twaalfjarige laten testen bij een kinderteststraat en dat was zo gepiept. Wel neus en keel, maar dat ging beide heel snel en minder diep dan ik had verwacht. Gisteren mijn vierjarige laten testen. Ook een kinderteststraat, maar andere locatie. Hij kreeg alleen in zijn neus, maar bij hem leek ze veel dieper te gaan en wat langer rond te wroeten. Maar hij gaf geen kik. Vond het hooguit wat ongemakkelijk en dat was alles.
Afgelopen zondag mijn net 6-jarige laten testen. In een kinderteststraat, dus je mag gewoon even naar binnen. Kind op schoot. Neus en keel. Neus even vervelend en wat traanogen, maar toen we thuis waren, voelde ze er al niks meer van. Ze kreeg nog een dapperheidsdiploma en een pen in de vorm van een spuit. Ze zei gisteren nog dat als het nog een keer zou moeten, dat dat prima is.
Oh oké. Mijn 2e moest ook hoesten en had keelpijn en bij haar deden ze alleen de neus, vandaar dat ik dat dacht. Ze zei later nog dat ze liever had gehad dat ze haar keel deden.
Onze dochter van 8 is een paar weken geleden getest ivm verkoudheidsklachten. Ze moest getest worden in neus en keel. Ze mocht in de auto blijven zitten of op een stoel. Ze zal vast ook wel bij mij op schoot hebben mogen zitten. Ze ging er heel open in en vond het wel interessant. De keeltest ging prima, de neustest vond ze vreselijk. Dat doet ze ook nooit meer zegt ze. Stokje gaat ook echt ver naar binnen. Al snel na de test had ze nergens meer last van. Succes!
Ging prima gelukkig! Ze moest in de keel en 2 x in de neus omdat ze haar hoofd te snel wegdraaide Niet gehuild en het diploma maakte alles goed. Nu hopen op een negatieve test
Mijn 8 jarige die absoluut niet kleinzerig is is begin februari op eigen verzoek getest. Hij vond het vreselijk, wil nooit meer en is echt bang als het om iets met zn neus gaat.
Mijn oudste van 6 vond het van tevoren wel spannend, maar ging hartstikke goed. Had het idee dat ze het meer in z'n wang deden dan in z'n keel. Z'n neus was vervelend en deed even pijn, maar hij gaf geen kik. Was het zo weer vergeten en zoals 'ie zelf zegt: "Ik zou zo nog een keer gaan".
Wat vervelend! Mocht het ooit nodig zijn om weer te testen moet je vragen of ze alleen de keel willen doen.
Dat zou nog een optie zijn als het nodig is voor een medische behandeling oid. Met besmettingen in de omgeving kiezen we iig voor gewoon 10 dagen binnenblijven (of tot klachtenvrij)
Ik kwam deze tegen over de neustest. Helaas niet voor volwassenen. Het zou mijn testbereidheid ook verhogen https://www.ad.nl/gezond/ggd-s-stoppen-met-de-vervelende-diepe-neustest-bij-kinderen~aab0d41f/
Mijn kids(12,10,7) zijn 4,3,1 * getest. Geen probleem. Ze vonden het de eerste keer heel spannend, maar zo zijn ze gewoon..
nichtjes van mn collega van 6 en 10 geen enkel issue. Al was die van 10 beledigd dat zij t zelfde diploma kreeg als dr zusje, zij was toch niet meer klein.
Fijn vooruitzicht, maar belachelijk dat ze dat dan niet per direct kunnen invoeren toch? Waarom vanaf 4 april? Moeten ze nog van de stokjes af ofzo?
Zoon van vorig jaar net 7 vond het enkel kriebelen toen. afgelopen maand moest hij nog een keer en vond het appeltje eitje alleen gingen ze laatste keer lang niet zo diep dan in augustus. Maar nu wel langer door de keel heen dan in augustus. wel vroegen ze of hij alles eerder getest was en hoe. En of ik nu weer neus en keel wilde laten doen.... uh is daar een keuze in doen wat je moet doen
Mijn dochter is ook afgelopen zondag getest. Het ging prima, ze vond het wel heel spannend. Achteraf zei ze: dit ga ik dus echt nooit meer doen hè! Dus ik vroeg haar of ze liever 10 dagen binnen zitten prettiger vindt? Dan gaat ze toch maar wel weer als het moet....
Maar waarom moet het perse in neus en mond? Hier in de provincie zeeland doen ze tot 12 jaar alleen de keel. Dat zal dan toch ook gewoon werken?
Net op het journaal gezien, dat ze vanaf 5 april kinderen een ondiepe neustest geven. En dat is in combinatie met de keelswap net zo betrouwbaar wordt er gezegd. Waarom is dit niet betrouwbaar bij volwassenen dan?
Hier dochter van 9 al twee keer getest. Ze vond het niet erg. Deed ook niet echt pijn. De oudste is ook getest van de week. Ze vond het heel erg spannend. Ze voelde het na de test nog wel een tijdje in haar neus zei ze, maar het viel haar mee.